loading...
ایران نیوز
iran news بازدید : 267 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)
سفر آتی نیکلای پاتروشف دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه به تهران احتمالا یک «مسافرت استراتژیک» خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از ایران هسته ای، پاتروشف عالی ترین مقام امنیتی روسیه و هماهنگ کننده ارشد سیاست های کلان مسکو در امور اطلاعاتی، دفاعی، دیپلماتیک وامنیتی است. اعلام خبر مسافرت او به ایران در حالی که روس ها اخیرا رایزنی های پشت پرده خود با تهران را تشدید کرده اند و روابط مسکو با غرب هم بحرانی تر از هر زمان دیگری در دو سال گذشته است، نشان دهنده این است که روس ها در حال نوعی ریل گذاری جدید در سیاست خارجی خود هستند.

در حالی که هم روس ها و هم منابع غربی درباره اهمیت این سفر و دستور کارهای احتمالی آن سکوت کرده اند، به نظر می رسد که این سفر را مطلقا نباید در چارچوب دیدارهای مرسوم دیپلماتیک طبقه بندی کرد. اهمیت مسافرت پاتروشف به ایران زمانی دریافته می شود که بتوان میان تحولات اخیر راهبردی و سیاسی در منطقه و فرامنطقه، و رایزنی های سطح بالای ایران و روسیه پیوندی منطقی برقرار کرد.

iran news بازدید : 242 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)

يك مقام محلي از تصميم دولت چين براي سركوب شديد هرگونه فعاليت‌هاي مذهبي غيرقانوني در منطقه سين‌كيانگ خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري شينهوا، "ژانگ چون‌ژيان " دبير كميته محلي حزب كمونيست چين در منطقه سين‌كيانگ اعلام كرد از اين پس هرگونه اقدامات افراط‌گرايي مذهبي در اين منطقه به شدت سركوب خواهد شد.

وي كه در جلسه دولت منطقه‌اي سين‌كيانگ درباره خشونت‌هاي اخير صحبت مي‌كرد، افزود: اقدامات مذهبي بايد در راستاي سياست‌هاي دولت مركزي انجام شود كه طبق آن مشروعيت ملي حفظ شود، اقدامات غيرقانوني ممنوع و جرايم سركوب گردد.

ژانگ از نيرو‌ها و مقامات محلي خواست تا مانع انجام مراسم مذهبي غيرقانوني در اين منطقه شده و استفاده ابزاري از مذهب براي برپايي خشونت و اقدامات تروريستي را سركوب كنند.

وي هدف از برپايي اين جلسه دولتي را برقراري ثبات در منطقه سين‌كيانگ در راستاي دستورالعمل‌هاي صادر شده "هو جين تائو " رئيس جمهور چين و ديگر مقامات دولت مركزي دانست.

ژانگ تصريح كرد دولت مركزي نسبت به برقراري ثبات در منطقه سين‌كيانگ توجه خاصي دارد و هو جين تائو در همين راستا دستور العملي را براي اوضاع بحراني اين منطقه صادر كرده است.

پيش از اين وقوع 3 اقدام تروريستي در منطقه سين‌كيانگ جان بيش از 30 نفر را گرفت و شماري را مجروح كرد. منطقه سين كيانگ در سال‌هاي اخير شاهد درگيري مداوم بين اكثريت مسلمان شمال غرب چين با اقليت كوچ داده شده چيني توسط دولت به اين منطقه بوده و هميشه مسلمانان قرباينان حملات نژادپرستانه بوده‌اند.

iran news بازدید : 240 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (2)

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: موش مرموز، استاکس نت، ویکی لیکس، شنود مکالمات مواردی هستند که هرکدام موجی از جنجال را به راه انداخته و سوء استفاده قدرتها از فناوری بیانگر آن است که جنگ سرد به نوعی دیگر در جریان است .

در یک ماه گذشته جهان شاهد افشای رسوایی شنود مکالمات تلفنی شهروندان انگلیسی و پیامدهای آن بود و درحالی که پیامدهای این رسوایی همچنان ادامه دارد برملا شدن سرقت اطلاعات بیش از 70 نهاد بین المللی جنجال جدیدی را به راه انداخت؛ جنجالی که همانند حوادث یک سال اخیر (ویکی لیکس و استاکس نت) پای رایانه و هکرها را به میان کشید .

در جنجال اخیر اطلاعات بیش از 72 نهاد بین المللی در عملیاتی با نام "عملیات موش مرموز" به سرقت رفته است. قربانیان عملیات موش مرموز شامل دولتهای کانادا، آمریکا، کره جنوبی، تایوان، هند و ویتنام هستند و نهادهای بین المللی نیز همچون سازمان ملل متحد،سازمان کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن)، کمیته بین المللی المپیک، آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ، 12پیمانکار نظامی آمریکا، یک پیمانکار نظامی انگلیس،شرکتهای فعال درامر ساخت وساز، انرژی، فولاد،انرژی خورشیدی، ارتباطات ماهواره ای، فناوری، رسانه و امور حسابداری نیز از حملات موش مرموز در امان نمانده اند. محققان غربی احتمال داده اند که چین و روسیه عامل این عملیات بوده باشند.

iran news بازدید : 182 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

"برند گوکن" که به تازگی از کره شمالی بازگشته از کمبود مواد غذایی برای حدود 5 میلیون شهروند کره شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "برند گوکن" فعال بشردوستانه بین المللی در گفتگو با هفته نامه فوکوس چاپ آلمان با اشاره به وضعیت وخیم مردم کره شمالی بر لزوم ادامه کمکهای بین المللی برای مبارزه با گرسنگی در این کشور تاکید کرد.

هر چند در پی هشدارهای سازمان ملل در مورد خطر گرسنگی برای حدود 5 میلیون شهروند کره شمالی، دولت این کشور از سازمانهای امدادی بین المللی کمک خواسته اما به گفته گوکن وضعیت مردم همچنان وخیم است.

این فعال بشردوستانه بین المللی در ادامه افزود: کمبود مواد غذایی بیش از همه زنان و کودکان را در معرض خطر قرار داده است. بر این اساس نگرانی دیگر در کره شمالی کمبود دارو و امکانات بهداشتی است.
 
این در حالی است که گزارشهای سازمان ملل از روی آوردن مردم به خوردن علف برای زنده ماندن حکایت دارد. این کارشناس آلمانی گفت کسانی که شغلی ندارند بیشتر از سایرین در معرض گرسنگی قرار داشته و ساعات زیادی را در شبانه روز صرف یافتن مواد غذایی در معابر می کنند.
 
وی یکی دیگر از نشانه های کمبود شدید مواد غذایی را برداشت محصولات کشاورزی از جمله ذرت پیش از به بار نشستن آنها دانسته و خواستار توجه جامعه جهانی به وضعیت وخیم در این کشور شد.
 
گفتنی است از جمله عوامل وخیم شدن وضعیت اقتصادی کره شمالی تحریمهای غرب به بهانه ادامه برنامه هسته ای این کشور است. اخیرا نیز دولت کره شمالی آمادگی اش را برای مذاکره در مورد برنامه هسته ای خود بدون هیچ پیش شرطی اعلام کرده است.

iran news بازدید : 200 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

هشتم حوت ۱۲۹۹ هجری مطابق ۲۶ فوریه۱۹۲۱ میلادی

چون دولت ایران از یکطرف و دولت جمهوری اتحادی اشتراکی شوروی روسیه از طرف دیگر نهایت درجه مایل بودند که روابط محکم و حسنه همجواری و برادری در آتیه مابین ملتین ایران و روس برقرار باشد لهذا مصمم شدند که داخل مذاکره در این باب شده و برای این مقصود اشخاص ذیل را وکلای مختار خود نمودند:

از طرف دولت ایران: علیقلی خان مشاورالممالک

از طرف دولت جمهوری اتحادی اشتراکی شوروی روسیه: که ارکی واسیلیویچ چیچرین و لومیخائیلویچ کاراخان وکلای مختار پس از ارائه اعتبارنامه‌های خود که موافق قاعده و ترتیبات مقتضیه بوده در آنچه ذیلا ذکر می‌شود توافق نظر حاصل نمودند.

iran news بازدید : 210 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

دادگاهی در کی یف حکم بازداشت نخست وزیر سابق اوکراین را به اتهام سوء استفاده از قدرت و عقد قراردادهای مشکوک با روسیه صادر کرد و وی را به زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، دادگاهی در کی یف امروز جمعه حکم بازداشت "یولیا تیموشنکو" نخست وزیر سابق اوکراین را که به دلیل فعالیتهایش در بخش انرژی به بانوی گاز معروف شده به اتهام سوء استفاده از قدرت و عقد قراردادهای مشکوک با روسیه در زمان نخست وزیرش اش صادر کرد.

این درحالیست که تیموشنکو رهبر اپوزیسیون ضمن انتقاد از این حکم آن را تلاش "ویکتور یانکویچ" رئیس جمهوری اوکراین برای جلوگیری از شرکت وی در انتخابات آتی معرفی کرد.

همچنین هواداران تیموشنکو بارها با اختلال در جلسات دادگاه سعی کردند تا جو این جلسات را متشنج کرده و مانع ادامه آن شوند.

iran news بازدید : 171 پنجشنبه 13 مرداد 1390 نظرات (0)

كارشناسان سياسي هند معتقدند كه مأموران اطلاعاتي غرب در تلاش هستند تا فضاي سياسي هند و ايران را به تنش بكشانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در دهلي نو، كارشناسان هند معتقدند كه مقامات كاخ سفيد و عوامل اطلاعاتي انگليس نقش گسترده‌اي در ايجاد تنش در روابط خارجي هند طي سال‌هاي اخير ايفا كرده‌اند.

نشريه "مهاراشترا ديلي " در گزارشي دراين‌باره نوشت: آمريكايى‌ها به يك 11 سپتامبر ديگري در شبه‌قاره احتياج داشتند كه براي اثبات اين مطلب مي‌توان به پيش‌بيني يكي از كارمندان بوش از وقوع حادثه تروريستي در بمبئي اشاره كرد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 165
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 255
  • بازدید ماه : 1,016
  • بازدید سال : 2,877
  • بازدید کلی : 934,038