loading...
ایران نیوز
iran news بازدید : 499 یکشنبه 03 مهر 1390 نظرات (3)
10محصول دفاعي كه براي اولين بار در رژه نيروهاي مسلح به نمايش درآمدند

خبرگزاری فارس: در میان انواع تجهیزات و سامانه های دفاعی به نمایش درآمده در رژه بزرگ نیروهای مسلح، چند سامانه برای اولین بار بود که میهان این مراسم باشکوه بودند.

خبرگزاری فارس: 10محصول دفاعي كه براي اولين بار در رژه نيروهاي مسلح به نمايش درآمدند

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، رژه بزرگ نیروهای مسلح که روز پنجشنبه طبق روال سنوات گذشته همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس در جوار حرم ملکوتی امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد، میزبان برخی از دستاوردهای مهم دفاعی در حوزه های موشکی، راداری، هواپیماهای بدون سرنشین، شناورهای سطحی و زیر سطحی، پروژه های نبرد هوایی و ... بود که در هم اکنون در یگان های رزم سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران بکارگیری می شوند.

موشک های سجیل، قدرF، قیام، شهاب یک، زلزال، نازعات، S200، نور، کوثر، نصر، ناوشکن جماران، ناوچه سینا، شناور تندروی ذوالفقار، رادارهای نبو، کاستا، مطلع الفجر، پروژه های هوایی سجیل، قائم، یاسر، قدر، ریتارد، عصر67، قاصدک و بمب های هوشمند قاصد 3، زیر سطحی غدیر، تانک رخش و شبدیز، نفر براق و ... از جمله تجهیزاتی بود که در این رژه به نمایش درآمدند.

اما در این میان تعدادی از دستاوردهای مهم دفاعی نیز برای اولین بار بود که در رژه بزرگ نیروهای مسلح حاضر می شدند که برخی از مهمترین آنها به شرح زیر است:

iran news بازدید : 478 شنبه 22 مرداد 1390 نظرات (1)
يك افسر باتجربه آمريكايي كه سابقه فعاليت در 3 شهر بزرگ آمريكا را دارد به عنوان مشاور ارشد نخست‌وزير انگليس منصوب شد و قرار است براي برخورد با معترضان به شيوه آمريكايي ماه آينده به انگليس بيايد.

به گزارش مانيتورينگ فارس به نقل از شبكه بي‌بي‌سي، در پي تشديد اعتراضات مردمي در انگليس، مقامات اين كشور "بيل براتون " رئيس پليس بازنشسته آمريكايي را به عنوان مشاور ارشد "ديويد كامرون " نخست وزير انگليس منصوب كردند.

بنا بر اين گزارش، براتون كه سابقه فعاليت در 3 شهر نيويورك، بوستون و لس‌آنجلس را دارد قرار است ماه آينده با كامرون و ديگر مقامات ارشد انگليسي ديدار و گفت‌وگو كند.

براتون بحران بي‌سابقه در انگليس را يك موضوع پيچيده دانست كه نمي‌توان انتظار بهبود سريع اوضاع در اين كشور را داشت.

وي با اشاره به تماس تلفني نخست‌وزير انگليس با وي تصريح كرد كه كامرون اوايل صبح امروز از من بابت قبول اين مسئوليت تشكر كرد و من از اين فرصت به دست‌آمده به نحو احسن استفاده خواهم كرد.

ديويد كامرون قرار است احكام مقابله با دستگير‌شدگان را به شيوه آمريكايي تعميم دهد و بر اين اساس معترضاني كه در دادگاه محكوم شده‌اند از حضور در برخي مكان‌هاي عمومي شهر و در برخي ساعات روز منع شوند.

اين حكم كه پيش از اين درباره نوجوانان و جوانان انگليسي اعمال مي‌شد قرار است در مورد كودكاني نيز كه محاكمه مي‌شوند، اجرا شود.

پيش از اين "ديويد كامرون " در نظر داشت تا از "بيل براتون " افسر با تجربه آمريكايي براي انتصاب در سمت پليس متروپوليتن استفاده كند اما با مخالفت "ترزا مي " وزير كشور انگليس مواجه شد.

اخبار انتصاب احتمالي براتون در حالي منتشر شد كه "سر پل استيونسون " رئيس پليس لندن در پي رسوايي شنودغيرقانوني نشريه "رابرت مردوخ " و افشاي رابطه پليس با امپراطوري رسانه‌اي و از سمت خود استعفا كرد.

براتون كه به دليل مبارزه با جرائم در دو شهر مهم آمريكا همواره مورد تمجيد قرار گرفته و پس از شنيدن اين پيشنهاد ابراز خوشحالي كرده است.

اما خانم مي با اين ايده كه سنت ديرينه انگليس در خصوص خدمت شهروندان انگليسي در پليس اين كشور را زير پا مي‌گذارد، نظر مساعدي ندارد.
iran news بازدید : 450 شنبه 22 مرداد 1390 نظرات (1)
مدير اجرايي شركت هواپيمايي خليج [فارس] با اشاره به خسارت‌هاي هنگفت شركت‌هاي هواپيمايي، از سران بحرين خواست تا در تصميم خود در تعليق پروازها به دو كشور ايران و عراق بازنگري كنند.

به گزارش فارس، «سامر المجالي» مدير اجرايي شركت هواپيمايي خليج [فارس] اعلام كرد كه اميدوار است تصميم ممنوعيت سفر به ايران و عراق لغو شود.

روزنامه الوسط بحرين با اعلام اين خبر نوشت كه مقامات بحرين در ابتداي اعتراضات مردمي در اين كشور در فوريه گذشته، به دليل مواضع ايران و عراق، پرواز به اين دو كشور را ممنوع كرده است.

سامر المجالي به الوسط گفت: ما با دولت بحرين در اين خصوص دائم در تماس هستيم. دولت وضعيت سياسي و امنيتي را ارزيابي مي‌كند و تصميم‌گيري در اين خصوص با دولت است.

المجالي افزود: مقاصد سفرها، يك شبكه تجاري بزرگ است. مقصدهايي مانند عراق و ايران هم شاهد اقبال گسترده‌اي است. دلايل زيادي مانند دلايل تجاري، ديني و گردشگري براي سفر به اين دو كشور وجود دارد.

دولت بحرين همچنين به دليل آنچه دخالت لبنان در امور داخلي بحرين توصيف كرده بود، پروازها از بحرين به لبنان و بالعكس را متوقف كرده بود ولي پس از رايزني ميان دو كشور، اين پروازها چند ماه بعد از سر گرفته شد.

* شركت‌هاي هواپيمايي: خسارت و زيان ما بشدت زياد است

از طرف ديگر روزنامه الوسط اعلام كرد كه صاحبان دفاتر مسافرتي و گردشگري اعلام كردند كه از زمان اتخاذ تصميم تعليق پروازها به عراق و ايران «شركت‌هاي هواپيمايي بيشترين خسارت را ديده‌اند».

اين شركت‌ها اعلام كردند كه «سال‌هاست هتل‌ها و مكان‌هاي سكونت در عراق و ايران اجاره مي‌شود و مبالغ پرداختي كه در شش ماه اخير پرداخت شده است همه به زيان تبديل شده است.

همچنين «عمر الخنيزي» مدير اجرايي شركت مسافرتي الخنيزي با بيان اينكه «بيشترين ضرر متوجه شركت‌هاي هواپيمايي است» تصريح كرد: 5 ماه گذشته است و ما نمي‌دانيم سرانجام ممنوعيت سفر به ايران و عراق چيست. اين دو كشور در گردشگري و امور ديني بيشترين مسافر را دارند.

وي تاكيد كرد كه «در عراق چهار مقصد بغداد، اربيل، نجف و بصره است و در ايران نيز مجموع پروازها به چهار مقصد مشهد، شيراز، تهران و اصفهان است كه در هفته 5 پرواز به شيراز، 7 پرواز به تهران و يكي به مشهد و يكي نيز به اصفهان انجام مي‌شد در حالي كه مجموع پروازهاي به عراق نيز در هفته 36 پرواز بود.
iran news بازدید : 423 شنبه 22 مرداد 1390 نظرات (0)
يك نشريه آلماني نوشت كه عربستان با امتياز كنسرسيومي تسليحاتي در آلمان، ساخت نوعي اسلحه را آغاز مي‌كند.

به گزارش فارس به نقل از نشريه آلماني "كونتراست "، كارخانه ساخت تسليحات دولتي در عربستان(MIC) با امتيار شركت (Heckler & Koch) اقدام به ساخت نوعي اسلحه به نام (G-36) خواهد كرد.

بر اساس اين گزارش، اين شركت كه قصد دارد اين تسليحات را به فروش برساند، هم اكنون در يك نمايشگاه تسليحاتي نيز حضور دارد.

در اين مورد "گرنوت ارلر " از اعضاي حزب سوسيال دموكرات آلمان اين رويداد را به عنوان "واقعه‌اي بسيار ناراحت كننده " ارزيابي كرد و گفت:هنگامي كه سلاح‌هاي آلماني كنترل نشده در بازارهاي جهاني قرار مي‌گيرند، چنين موضوعي اقدامي شديد عليه خط‌مشي است كه مباني اعطاي امتياز توسط آلمان را تعريف مي‌كند. وي از پارلمان آلمان خواست تا چنين موضوعي را مورد بررسي قرار دهد.

"يان وان آكن " از حزب چپ نيز در انتقاد از چنين اقدامي گفت: چنين امتيازي نبايد اعطا شود چرا كه ديگر نمي‌توان كنترلي بر اين كارخانه تسليحاتي داشت.

بنابر خط‌مشي كه دولت وقت آلمان در سال 2000 تدوين كرده بود اعطاي امتياز توليد سلاح ممنوع اعلام شده بود و بنابر آن بايد هر گونه خريد تسليحات از آلمان و يا دريافت امتياز از اين كشور كتبا تائيد شود.
iran news بازدید : 603 شنبه 22 مرداد 1390 نظرات (6)

شواهد بر آن است که منافقان و فتنه گران در فتنه 88در صدد براندازی رهبری بودند

مکر و مکرالله ولله خیر الماکرین

d29th1yhua4hnuxcs439.jpg

آیا میدانید شمر هم نماز میخواند(در روایات است که ادای نمازش در اول وقت صورت میگرفت)

آیا میدانید ابوبکر و عمر هم در زمان پیامبر دم از قانون مداری میزدند

و در زمان علی قانون گریز شدند

(و زمانی که میر حسین موسوی رهبر میشود)

iran news بازدید : 537 شنبه 22 مرداد 1390 نظرات (0)
نيروهاي پليس وزارت كشور روسيه روز جمعه 10الي 30 نفر از شركت‌كنندگان در اقدام اعتراض‌آميز «روز خشم» را در مركز پايتخت بازداشت كردند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «اينترفكس»، روز جمعه در ميدان تئاتر مسكو،‌ پايتخت روسيه نيروهاي پليس وزارت كشور روسيه شركت‌كنندگان در اقدام اعتراض‌آميز «روز خشم» را بازداشت كردند. در ميان دستگيرشدگان "سرگئي اودالتسوف " يكي از سازمان‌دهندگان اين اقدام و همچنين "كنستانتين كوسياكين " سخنگوي حزب «جبهه چپ‌گرا» نيز وجود دارد.

بر اساس اطلاعات رسيده، در ميدان تئاتر مسكو حدود 100 نفر در مراسم «روز خشم»‌ شركت كرده بودند كه شعارهاي سياسي مي‌دادند. بنا به گفته‌هاي مختلف، 10 الي 30 نفر از اين افراد توسط پليس بازداشت شدند كه اكثر آنها از فعالان احزاب سياسي مخالف هستند. وزارت كشور روسيه هنوز بطور رسمي تعداد بازداشت شدگان را اعلام نكرده است.

لازم به ذكر است كه شهرداري مسكو پيش از اين با درخواست احزاب مخالف براي راه اندازي «روز خشم»‌ در تاريخ 12 آگوست مخالفت كرده بود. درهمين رابطه سازمان‌دهندگان اين برنامه تصميم گرفتند كه بجاي برگزاي تجمع سياسي، به راهپيمايي مردمي بپردازند كه براي اين منظور نيازي به كسب اجازه از مقامات دولتي نيست.

مراسم «روز خشم» در شهر مسكو از سال 2009 به اين طرف برگزار مي‌شود. در سال 2011 سازمان‌دهندگان اين برنامه سياسي تاكنون موفق شدند دوبار اين اقدام اعتراض‌آميز را در ميدان تئاتر پايتخت برگزار كنند. هدف از راه اندازي اين اقدام، درخواست براي گسترش اختيارات محلي و كاهش اعمال فشار حكومت بر تصميم گيري‌هاست.

بر اساس نظرسنجي‌هاي انجام شده، نيمي از مردم شهر مسكو با برگزاري «روز خشم»‌ در پايتخت موافق هستند.
iran news بازدید : 365 شنبه 22 مرداد 1390 نظرات (0)
به نظر مي سرد غرب و به خصوص انگلستان هزينه رواني سنگيني را درخصوص اين شورش ها متحمل شده است و حربه مقابله با شبكه هاي اجتماعي را عليه ساير كشورها از دست داده است و اين خبر بدي براي كساني كه حق دسترسي به اينترنت را به عنوان جزيي از حقوق بشرجهاني ذكر كرده اند.

به گزارش فارس، سال ها از زماني كه شبكه جهاني وب به عنوان بخشي از ثمره فرايند جهاني شدن از درون مراكز تحقيقاتي و دانشگاه ها پا به عرصه ارتباطات جهاني گذاشته است، مي گذرد.
اين شبكه جهاني تاكنون محصولات زيادي را به عنوان نتايج حاصل از خلاقيت ميليون ها مغز فعال در اين گستره وسيع مجازي به جهان ارائه كرده است.
شبكه جهاني وب، خدمات پيام رساني از طريق پست هاي الكترونيك، تجارت الكترونيك و.. تنها بخشي از فراورده هاي جنبي اين شبكه است.
اما در اين ميان شبكه هاي اجتماعي شايد تحول سازترين ابزار الكترونيكي شبكه جهاني وب بوده اند، چه اين كه برخي از متفكران غربي انقلاب هاي قرن بيست و يكم را "انقلاب هاي اينترنتي " نام نهاده اند.
iran news بازدید : 396 شنبه 22 مرداد 1390 نظرات (0)
روزنامه الحيات در مقاله‌اي با اشاره به عربستان سعودي اعلام كرد كه يك وزير خارجه عربي اعلام كرد كه كشورش براي دفاع از خود آماده ورود با جنگ با ايران يا عراق است.

به گزارش فارس، «جهاد الخازن» سردبير سابق روزنامه سعودي الحيات چاپ لندن، در مقاله‌اي با اشاره به بحرين و وضعيت اين كشور مدعي شد كه ايران دشمن اصلي مردم شيعه اين كشور است.

جهاد الخازن در ابتداي اين مقاله با ابراز ناخرسندي خود از اقدام دو روزنامه انگليسي گاردين و اينديپندنت در پوشش اخبار انقلاب در بحرين، مدعي شد كه اين دو روزنامه در كار حرفه‌اي خود در اين خصوص خلل وارد كرده‌اند.
iran news بازدید : 439 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
بیش از ۹۰ سناتور آمریكایی در نامه ای به باراك اوباما رییس جمهوری، خواستار تحریم بانك مركزی ایران شده اند. شماری از نمایندگان مجلس سنا هم تهدید كرده اند كه در صورت لزوم و اگر دولت همكاری نكند، قانونی وضع كرده و دولت را مجبور به اجرای این طرح خواهند كرد.

به گزارش مشرق به نقل از آینده، به نوشته روزنامه وال استریت جورنال و به گفته برخی مقامات دولت كنونی و پیشین ایالات متحده در صورت اجرایی شدن تحریم بانك مركزی جمهوری اسلامی، نظام مالی ایران به صورت كامل از نظام مالی جهانی جدا شده و دولت  ایران از دریافت ماهیانه میلیاردها دلار وجوه حاصل از معاملات نفتی خود بازمی ماند.
این گزارش می نویسد: «از نگاه بسیاری از آمریكایی ها وارد كردن بانك مركزی ایران در فهرست سیاه تحریم به منزله «گزینه اتمی» در جنگ مالی واشینگتن علیه تهران خواهد بود. بعضی از رهبران ایران نیز پیشاپیش اعلام كرده اند كه اجرای چنان طرحی را از جانب دولت آمریكا به عنوان یك اقدام جنگی تلقی خواهند كرد.»
«مارك كرك»، سناتور جمهوریخواه از ایالت ایلینوی و«چارلز شومر» سناتور دمكرات از نیویورك تهیه این درخواست را برعهده داشتند و در اقدامی فراحزبی خواهان اقدامات سختگیرانه تر علیه رژیم ایران شده اند. به گزارش وال استریت جورنال، در قسمتی از این نامه آمده است: «از دیدگاه ما، ایالات متحده آمریكا می بایست برای تحت فشار گذاشتن نظام مالی ایران یك استراتژی جامع را در پیش گیرد و بانك مركزی ایران را مورد تحریم قرار دهد.»
یك مقام ارشد دولت باراك اوباما به وال استریت جورنال گفته كه دولت در حال بررسی تمامی گزینه های عملی، از جمله اقداماتی علیه بانك مركزی ایران، برای افزایش فشار بر روی جمهوری اسلامی ایران است. این مقام ارشد گفته است: ««ما در زمینه چالش ایران به سختی كار كرده ایم و تا كنون پیشرفت های خوبی در زمینه جمع آوری نیروها و افزایش فشار و تحریم های بین المللی بر روی ایران داشته ایم.»
سال گذشته، كنگره آمریكا قانونی را مورد تصویب قرار داد كه بر اساس آن هر شركت خارجی كه با بانك های تحت تحریم ایرانی، بخش انرژی ایران و شركتهای مرتبط با معاملات مربوط به سپاه پاسداران مبادله كند، مورد تحریم دولت آمریكا قرار خواهد گرفت. بر پایه این قانون كاخ سفید اجازه تحریم بانك مركزی ایران را نیز خواهد داشت، اقدامی كه تا كنون باراك اوباما از انجام آن خودداری كرده است. وال استریت ژورنال به سخنان سناتور كرك اشاره می كند كه طی گفت وگویی، اعلام كرده در صورتی كه كاخ سفید تا پایان سال جاری (میلادی) بانك مركزی ایران را تحریم نكند، قانونی را برای تصویب ارائه خواهد داد كه دولت را به اعمال تحریم ها ملزم كند. آقای كرك گفته است: «انتخاب با دولت است كه آیا مایل است در این امر (فشار بیشتر بر ایران) نقش هدایت كننده را خودش ایفا كند و یا این كه ترجیح می دهد مجبور به این كار شود.»
مقام های آمریكایی در دولت كنونی و دولت پیشین می گویند كه موضوع هدف قرار دادن بانك مركزی ایران در فهرست تحریم ها، توسط هر دو دولت فعلی و قبلی آمریكا، دولت های باراك اوباما و جورج دبلیو بوش مورد بحث قرار گرفته است. مسئله جدی متحدان ایالات متحده در تحریم بانك مركزی ایران این مسئله است كه در صورت اعمال یك چنین تحریمی، خرید نفت از ایران برای خریداران در اروپا و آسیا را غیر ممكن كرده و می تواند به افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی منتهی شود. ایران سومین صادركننده بزرگ عضو سازمان كشورهای صادر كننده نفت، اوپك، به شمار می آید.

iran news بازدید : 506 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی در مورد رستورانی در برج میلاد به وضعیت هزینه‌های ثروتمندان در ایران و فاصله طبقاتی میان ثروتمندان و فقرا اشاره‌ای کرد و نوشت: برخی در ایران بستنی با روکش طلا مي خورند.

به گزارش مشرق، الف به نقل از روزنامه واشنگتن پست نوشت: این روزنامه آمریکایی که مشخص است با انتشار این مقاله اهداف خاصی را در نظر دارد از ظهور سرمایه دارانی در ایران که با روش‌های نادرست فعاليت مي كنند، یاد کرد.

این روزنامه سپس به هزینه‌های ثروتمندان در ایران اشاره کرد که برای نمونه سوار ماشین‌های گران قیمت می شوند و در رستوران برج میلاد در تهران غذاهای گران قیمت از جمله بستی بین 280 تا 300 دلار میل می کنند .این روزنامه آمریکایی در حالی از شکاف طبقاتی در ایران یاد کرده که در آمریکا نیز فاصله طبقاتی در سالهای اخیر به شدت افزایش یافته است. نکته مهم در مورد این مقاله نظراتی است که خوانندگان این روزنامه آمریکایی در مورد آن نوشته اند. بسیاری از این خوانندگان ضمن انتقاد از این روزنامه، این مقاله رو تلاشی برای ارائه تصویری غلط از ایران یاد کرده اند و اینکه در آمریکا نیز فاصله طبقاتی وجود دارد و ثرومندان در این کشور هر روز در حال افزایش دارایی های خود هستند. برخی از خوانندگان این مقاله در نظرات خود اعلام کرده اند که این شرایطی که نویسنده برای ایران به تصویر کشیده دقیقا برای آمریکا با شرایط فعلی صدق می کند و اینکه در آمریکا نیز فقیر زیاد است.

iran news بازدید : 404 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (2)
رییس کیسیون آموزش مجلس دکتر عباسپور می گوید مجلس به دنبال بازگشت رشته های حذف شده علوم انسانی است و در این باره از مسئولان پاسخ قانع کننده ای می خواهد.

به گزارش مشرق به نقل از خبر، موضوع حذف 23 رشته علوم انسانی از معتبرترین دانشگاه علوم انسانی به مجلس هم کشیده شد و قرار است که در هفته آینده مسئولان وزارت علوم و سازمان سنجش در این باره به نمایندگان پاسخ دهند. در همین باره  علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات به خبر آنلاین می گوید که بهتر است داوطلبان علوم انسانی فعلا برای انتخاب رشته عجله نکنند تا تکلیف این موضوع مشخص شود، چون ما تصمیم داریم این رشته ها را دوباره دایر کنیم.

وی ادامه می دهد: همچنین بهتر است داوطلبان در انتخاب دانشگاه پیام نور هم دقت کنند چون به دلیل عدم کیفیت این دانشگاه، از امسال مدرک آن معادل می شود.

iran news بازدید : 265 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سخنانی از تصویب طرح بیمه بیکاری مخصوص جوانان در کمیسیون اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: این طرح مخصوص جوانان جویای کار است و می تواند به عنوان یک مسکن عمل کند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، هادی مقدسی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان لرستان در سخنانی در این رابطه اظهار داشت: بر اساس این طرح جوانان بیکار حقوق ماهیانه دریافت می کنند و تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس این طرح جوانان بیکار مجرد ماهانه 300 هزار تومان دریافت می کنند، ادامه داد: این در حالیست که جوانان بیکار متاهل نیز 350 هزار تومان به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

مقدسی با اشاره به مزایای اجرای این طرح در کشور بیان داشت: با اجرای این طرح هم آمار بیکاران واقعی در کشور معلوم می شود و هم به عنوان یک مسکن عمل کرده و دغدغه معیشتی جوانان را برطرف می کند.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح دریافت حقوق ماهانه حداکثر تا دو سال ادامه خواهد داشت، یادآور شد: زمانی که این افراد توانستند شاغل شوند پول داده شده طی 50 قسط پس گرفته می شود.

iran news بازدید : 452 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
اگرچه دلايل متعددی درباره صهيونيستي بودن شرکت نستله و حرام بودن خريد و مصرف محصولات آن به فتواي همه مراجع حکايت دارد، اما تعلل دولت در برخورد با واردات و توليدات اين شرکت، خريداران داخلي را به ترديد واداشته است.
به گزارش گروه بين الملل مشرق، بسياري از هموطنان ايراني که به علت تعلل دولت در برخورد با واردات و توليد محصولات شرکت نستله، از صهيونيستي بودن آن ناآگاهند، نبود دلايل متقن براي صهيونيستي بودن اين شرکت را دليل خريد محصولات آن ذکر مي کنند که در اين ميان و بويژه در فصل تابستان آب معدني آن و در فصل زمستان، نسکافه و کافي ميت اين کمپاني، خريدار بيشتري در ايران دارد.
گفته مي شود اين شرکت قصد دارد با توجه به افشاگري هاي اخير درباره صهيونيستي بودن آن، اقدام به تغيير نام تجاري خود در کشورمان کند تا از حساسيت برانگيز شدن و تحريم خريد محصولاتش، ممانعت نمايد.
متأسفانه بايد گفت آب معدني توليدي شرکت صهيونيستي نستله و نيز آب معدني دماوند که نستله، سرمايه گذار آن است پرفروش ترين نوع آب معدني در داخل کشور به ويژه در فصل گرما و ماه مبارک رمضان به شمار مي آيد.
iran news بازدید : 313 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (2)
عراق، كشوري فاقد زيرساخت ها و توسعه نيافته، كشوري كه مردمانش در آرزوي بهره مندي از حداقل هاي زندگي با حسرت به زايران ايراني عتبات عاليات چشم مي دوزند، زايراني كه به گفته بسياري از هم صحبت هاي عراقي نگارنده، با وجود بهره مندي از تمام نعمات خدادادي و رفاه نسبي، ناشكر هستند.

به گزارش مشرق به نقل از شرق، شايد اگر عراقي ها هم با هزار اميد و آرزو پس از سال ها صرفه جويي و پس انداز، 17هزار دلار ناقابل براي خودرويي با استانداردهاي حداقلي پرداخت مي كردند كه در كشور همسايه به قيمت 9هزار دلار به فروش مي رسد و پس از آن نيز هفته اي يك بار ميهمان نمايندگي ها بودند، لب به گلايه مي گشودند.

عراق، كشوري با تمام كاستي هاي موجود، بازار جذابي براي توليد كنندگان خارجي به شمار مي رود به طوري كه با گشتي در بازار شهرهاي زيارتي و همچنين بغداد، حضور انواع و اقسام برندهاي شناخته شده و ناشناخته از كشورهاي دور و نزديك را لمس مي كنيد.

iran news بازدید : 290 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا،همزمان با بیست و سومین سال پایان جنگ عراق علیه ایران، طلال الزوبعی در گفت‌وگو با خبرگزاری اصوات العراق در اظهاراتی بی‌اساس گفت:‌ ایران باید خسارت 700 میلیارد دلاری به عراق پرداخت کند چرا که بر اساس اعلام سازمان ملل و کمیته‌های ویژه عراق در آن زمان خواهان صلح بوده اما ایران اصرار به جنگ داشت و به عراق حمله کرد و به دنبال آن ما هم از خودمان دفاع کردیم که این مساله یکی از حقوق ملت عراق به شمار می‌رود.
 
 وی در ادامه‌ اظهارات باطل خود مدعی شد: ما از ایران می‌خواهیم که به دلیل جنگ هشت ساله، کشته شدن افراد و تخریب بسیاری از ساختارهای زیربنایی به ما خسارت 700 میلیارد دلاری بپردازد.

این ادعا در حالی است که 18 آذر سال 1370، خاویر پرز دکوئیار، دبیرکل وقت سازمان ملل در راستای اجرای قطعنامه 598 شورای امنیت و سه سال پس از تصویب این قطعنامه اعلام کرد که با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده‌ است که عراق آغازگر جنگ هشت ساله ایران و عراق بوده ‌است.

iran news بازدید : 206 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
مديرفني تيم فوتبال پرسپوليس گفت: تيمي را سراغ دارم كه در ديدار رفت جام حذفي نتوانست نتيجه بگيرد و در ديدار برگشت بازيكن حريف را خريد و قهرمان شد.

به گزارش خبرگزاري فارس، محمد مايلي‌كهن مدير فني تيم فوتبال پرسپوليس در حاشيه تمرين امروز پرسپوليس با دوربين برنامه شوك كه در محل تمرين حضور داشت گفت‌وگو و صحبت‌هاي زير را مطرح كرد:
iran news بازدید : 192 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه وزارت خارجه بايد هرچه سريعتر كاردار رژيم انگليس را احضار كند، گفت كه احتمال دارد استمرار سركوب معترضان انگليسي منجر به تعطيلي كامل سفارت اين كشور در تهران شود.

محمود احمدي‌بيغش نماينده مردم شازند و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست‌خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، با بيان اينكه "دفاع از ملت‌ها در برابر حكومت‌هاي نظام سلطه جزء مباني انقلاب اسلامي است "، به حوادث تاتنهام انگليس اشاره كرد و گفت: قتل جوان سياه‌پوست انگليسي نشان مي‌دهد كه انگليسي‌ها نژادپرستي را همچنان سرلوحه برنامه‌هاي خود قرار داده‌اند و اين نقض آشكار حقوق بشر است.

وي با بيان اينكه مطالبه ملت انگليس فراتر از مباحث مطرح شده در خيابان‌هاي لندن، تاتنهام و ليورپول است، افزود:‌ انگليسي‌ها در حالي در بحران اقتصادي به سر مي‌برند كه به دستور آمريكا و رژيم صهيونيستي به كشورهاي مختلف حمله كرده و حقوق آنها را پايمال كرده‌اند؛ متاسفانه هزينه‌اي كه بايد صرف تأمين معيشت مردم انگليس شود، به تجهيزات نظامي براي قتل‌عام مردم منطقه خاورميانه تبديل شده است.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه دستگاه ديپلماسي بايد واكنش قابل توجهي در دفاع از مردم معترض انگليس داشته باشد، خاطرنشان كرد: وظيفه وزارت خارجه در قبال حوادث انگليس بسيار سنگين است لذا دستگاه ديپلماسي بايد براي توقف سركوب معترضان فورا وارد مذاكره شود.

بيغش با بيان اينكه مجلس از وزارت خارجه مي‌خواهد هرچه سريعتر كاردار رژيم سلطنتي انگليس را براي پاسخگويي به چرايي قتل جوان سياه‌پوست احضار كند، گفت: در صورت استمرار سركوب وحشيانه مردم انگليس مجلس تعطيلي سفارت انگليس را به طور جدي دنبال خواهد كرد.
iran news بازدید : 223 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
رئيس‌‌جمهوري آمريكا در نظر دارد فردا شب با دعوت از جمعي از نمايندگان مسلمانان سراسر اين كشور مراسم ميهماني افطار در كاخ سفيد برگزار كند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "باراك اوباما " در نظر دارد فردا چهارشنبه در نشستي در كاخ سفيد حاضر شود و بعدازظهر فردا نيز ميزبان ميهماني افطار در كاخ سفيد خواهد بود.

اين گزارش افزود: رئيس‌جمهور آمريكا هرساله يك روز را به برگزاري مراسم افطار اختصاص مي‌دهد و مسلمانان آمريكا از سراسر اين كشور به اين ميهماني دعوت مي‌شوند.

اوباما در حالي بخشي از ديپلماسي عمومي خود را به برگزاري ميهماني افطار اختصاص مي‌دهد كه جديدترين نظرسنجي انجام شده در آمريكا نشان مي‌دهد كه دست كم نيمي از مسلمانان در اين كشور از تبعيض نژادي و مذهبي رنج مي‌برند.

بر اساس نتايج اين نظرسنجي حدود 48 درصد از مسلمانان شركت كننده در اين نظرسنجي اعلام كردند كه طي يكسال گذشته در مقايسه با پيروان ديگر اديان در آمريكا از تبعيض نژادي و مذهبي رنج برده‌اند.
iran news بازدید : 225 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
يك پايگاه خبري از كشته شدن وزير دفاع سوريه كه ديروز بركنار شد خبر داد در حالي كه تلويزيون سوريه اعلام كرد وي در منزل شخصي به دليل بيماري و به مرگ طبيعي از دنيا رفته است.

به گزارش فارس، پايگاه خبري روزنامه الاهرام در خبري اعلام كرد كه وزير دفاع سوريه كه روز گذشته بركنار شد، امروز كشته شده است.

الاهرام به نقل از برخي منابع منطقه‌اي و سوري اعلام كرد كه منابع آگاه اعلام كردند كه «جسد سرلشگر علي حبيب وزير دفاع سابق سوريه كه بشار اسد شب گذشته وي را بركنار كرد در منزل وي كه كشته شده است، پيدا شد».

الاهرام افزود: تلويزيون سوريه با اعلام اين خبر تاكيد كرد كه وي به مرگ طبيعي مرده است زيرا وي مدتي بود كه از بيماري رنج مي‌برد و وضعيت جسماني وي اخيرا رو به وخامت گذارده بود.

روز گذشته بشار اسد طي حكمي وي را از منصب خود بركنار و داود راجحه را جايگزين وي كرد.

علي حبيب از سال 2009 تاكنون وزير دفاع سوريه بود.

هنوز هيچ مقام رسمي اين خبر را تاييد نكرده است. خبرگزاري‌ رسمي سوريه (سانا) يا ديگر پايگاه‌هاي خبري اين كشور هنوز خبري در اين خصوص اعلام نكرده‌اند.
iran news بازدید : 190 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)

خبرگزاري فارس: در جريان درگيري شب‌گذشته معترضان انگليسي و نيرو‌هاي پليس در شهر لندن، ساختمان‌ها و فروشگاه‌هاي تجاري زيادي در آتش سوختند.


گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------
به گزارش مانيتورينگ فارس، مناطق وسيعي از شهر لندن از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب طي ديشب و بامداد امروز شاهد يكي از گسترده ترين اعتراضات و ناآرامي هاي تاريخ اين شهر بود كه در جريان آن دهها خودرو، مغازه و واحد مسكوني بطور كامل در آتش سوختند و خسارات عمده اي به صدها خودرو و ساختمان ديگر وارد شد.

در سومين شب از ناآرامي‌هاي بي‌سابقه در انگليس، موج آشوب‌ها و درگيري ميان معترضان و نيروهاي پليس به چندين منطقه شهر لندن از جمله "هكني "، "پكام " و "لوئيشام " گسترش يافته و گزارش‌هاي رسيده حاكي از وقوع ناآرامي در شهرهاي بيرمنگام، ليورپول و بريستول مي‌باشد.

شبكه تلويزيوني الجزيره گزارش داد كه در اين درگيري‌ها چندين ساختمان و فروشگاه تجاري به همراه خودرو‌ها در آتش سوختند به طوري كه دود ناشي از آن سرتاسر آسمان لندن را پوشاند.

ناآرامي هاي لندن از سه شب پيش و در پي كشته شدن يكي از شهروندان به وسيله پليس در تاتنهام شروع شد.

شهروندان روز شنبه در يك راهپيمايي آرام كشته شدن مارك دوگان 29 ساله را محكوم كردند ولي اين اعتراض شب هنگام به شورش و ناآرامي تبديل شد كه يك‌شنبه هم ادامه يافت.
iran news بازدید : 243 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
مدير مشمولان ستادكل نيروهاي مسلح به‌همراه معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستادكل نيروهاي مسلح و معاون نيروي انساني نيروي زميني ارتش از سرباز فداكار نيروي زميني ارتش گروهبان وظيفه وحيد جمشيدي عيادت كردند.

به گزارش خبرگزاري فارس، سردار موسي كمالي مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح به همراه امير سيدعلي فيروزي جانشين معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح و امير فهميده معاون نيروي انساني نزاجا با حضور در بيمارستان شهداي هفتم تير تهران از سرباز فداكار نيروي زميني ارتش گروهبان وظيفه وحيد جمشيدي كه در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري است، عيادت كردند.
iran news بازدید : 225 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
يك انديشكده آمريكايي در گزارشي به سياست تركيه عليه سوريه و نزديكي آن به آمريكا اعلام كرد كه تركيه پنج راهكار براي تحت فشار قرار دادن سوريه در اختيار دارد.

به گزارش فارس، اندكي پس از آغاز ناآرامي‌ها در سوريه در ماه مارس گذشته كه با فعاليت گروهك‌هاي مسلح در شهر درعا در جنوب سوريه آغاز شد، تركيه با نزديك شدن به آمريكا، سياستي متفاوت از ماه‌هاي قبل در قبال دمشق در پيش گرفت.

اكنون پس از گذشته بيش از چهار ماه از اين ناآرامي‌ها آنكارا بدون اشاره يا محكوم كردن فعاليت گروهك‌هاي مسلح كه تاكنون بيش از 500 نيروي امنيتي، پليس و انتظامي سوريه را كشته‌اند، به طور يك‌جانبه اقدام دولت سوريه در مقابله با اين گروهك‌ها را سركوب تظاهرات مردمي مي‌خواند و محكوم مي‌كند.
iran news بازدید : 194 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
پليس انگليس در اقدامي كه نشان‌گر وخيم‌تر شدن وضعيت اعتراضات و ناامني در اين شهر است، 16 هزار نيروي پليس در خيابان‌هاي لندن مستقر مي‌كند.

به گزارش فارس، خبرنگار پايگاه خبري روزنامه الاهرام مصر از لندن گزارش كرد كه پليس انگليس 16 هزار نيروي پليس را براي استقرار در خيابان‌هاي اين شهر فراخوانده است.

الاهرام اين اقدام پليس انگليس را نشانه وخيم‌تر شدن اوضاع امنيتي شهر لندن ارزيابي كرد و افزود كه پليس انگليس در 24 ساعت آينده 16 هزار نيروي جديد در خيابان‌هاي اين شهر مستقر مي‌كند.
iran news بازدید : 181 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)

رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته با چهره ای متفاوت در مقابل دوربین های تلویزیونی و عکاسان قرار گرفت، چهره ای که حکایت از مداوای وی با روش شیمی درمانی داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، “هوگو چاوز” از هفته گذشته مرحله دوم درمان بیماری سرطان خود را آغاز کرده و در این مرحله تا کنون دوبار در کوبا تحت شیمی درمانی قرار گرفته است.

در تصاویر منتشر شده از هوگو چاوز، وی در حال گفتگو و شوخی کردن با تعدادی از مقامات کشور ونزوئلا دیده می شود.

در همین رابطه خبرگزاری ها اعلام کردند : که چاوز روز گذشته درباره وضعیت جدید و همچنین سر تراشیده خود با مقامات ونزوئلا شوخی می کرد.

iran news بازدید : 203 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)
تحولات يمن با وجود اصرار شديد «علي عبدالله صالح» به حفظ قدرت و عليرغم تلاش وسيع عربستان سعودي و آمريكا براي حفظ رژيم وابسته به خود - با صالح يا بدون او - شتاب گرفت و عملا به فروپاشي قدرت غرب و عربستان در اين سرزمين منجر گرديد.
البته عربستان و غرب با علم كردن نام «عبدربه منصورهادي» بعنوان معاون و جايگزين صالح تلاش كردند تا كسي متوجه سقوط رژيم وابسته نشود و آثار فوري آن به ساير رژيم هاي وابسته در شبه جزيره و خارج از آن نرسد اما شكرگزاري و نيز سرور مردم بلافاصله پس از فرار صالح نشان داد كه حركت انحرافي آمريكا - عربستان نتوانسته اثري داشته باشد. اما آنچه در روز پرمعناي (15 خرداد) در يمن اتفاق افتاد بسيار بزرگتر از آن چيزي است كه تاكنون تصور شده است آثار پيروزي مردم بر ديكتاتور وابسته بيش از يمن «عربستان» را تحت تاثير جدي قرار مي دهد.
در مورد تحولات يمن و اهميت آن نكاتي وجود دارد:
1- كشور يمن با حدود 500 هزار كيلومتر مربع مساحت و حدود 22 ميليون نفر جمعيت بخشي از شبه جزيره عربستان است و از اين رو بررسي اهميت اين تحولات حتما بايد در چارچوب موقعيت بين المللي و منطقه اي شبه جزيره - تركيبي از هفت كشور - صورت گيرد. شبه جزيره عربستان مهمترين گلوگاه انرژي، ترانزيت كالا و بازار تجارت بين المللي به حساب مي آيد اين موقعيت وقتي به موقعيت كشورهاي پيراموني خليج فارس - ايران و عراق - اضافه شود از اهميت فزون تري خبر مي دهد. نزديك به نيمي از ذخاير استراتژيك انرژي - نفت و گاز - در اين منطقه قرار دارد و در اين ميان تضمين صدور بي مسئله انرژي به كشورهاي غرب از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد و در شرايطي كه ايران به اصلي ترين كشور متخاصم با غرب در منطقه تبديل شده و غرب كنترل خود را بر روي كشور عراق از دست داده و يا در حال از دست دادن است، كنترل شبه جزيره اهميت صد چنداني پيدا كرده است. وقوع انقلاب در يمن و شرايط بحراني بحرين به غرب مي فهماند كه هيچ تضميني براي تداوم اقتدار غرب در منطقه و كنترل انرژي وجود ندارد اين در حالي است كه يمن حداقل داراي 4 موقعيت ويژه ژئوپليتيكي نيز مي باشد، اشراف يمن بر خليج عدن، اشراف كامل و بي رقيب آن بر مهمترين تنگه استراتژيك جهان - باب المندب - اشراف كامل بر آب راه حساس درياي سرخ، تسلط يمن بر كوههاي استراتژيك «مران» -كه از سواحل عدن آغاز و تا منطقه طائف در جنوب غرب كشيده مي شود - با اين وصف تحولات يمن، به تحول عمده در شبه جزيره و حتي مناطق اطراف آن-شاخ آفريقا و...- منجر مي شود.
iran news بازدید : 242 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)
جریان‌های سیاسی طی تاریخ تشیع در عربستان سهم بسزایی در روابط شیعیان با حکومت سعودی داشته اند که عمده اين جريانات، پس از انقلاب اسلامي در ايران جان تازه اي يافته اند.
مشرق، موضع‌گیری‌های سیاسی اين جريانات نیز طی تاریخ، تأثیر چشمگیری بر جایگاه جامعه شیعه در حکومت گذاشته است. شناخت این جریان‌ها و تحولات درونی آنها به شناخت این جامعه و تحولات اندیشة سیاسی آنها جهت نیل به اهداف و حقوقشان و عوامل مؤثر بر آن کمک شایانی می‌کند.
در ذیل به جریان‌های سیاسی و تحولات رویکردی آنها و نقششان در جایگاه جامعه شیعه اشاره شده است.
تا پیش از انقلاب اسلامی ایران، مخالفت شیعیان با حکومت سعودی بیشتر به شکل مشارکت در جنبش‌های چپ‌گرا، مانند حزب غیرقانونی کمونیستی سعودی، یا جنبش‌های چپ‌گرای افراطی غیر‌قانونی دیگر، همچون حزب عمل سوسیالیستی عربی در جزیره عربی انجام می‌شد، به‌گونه‌ای که شیعیان، در جستجوی جنبشی جهان‌شمول و غیر‌فرقه‌ای، که آنان را بپذیرد، با جنبش بعثی عراق یا سوریه یا جنبش‌های مشابه فعال در خلیج فارس پیوند برقرار کردند.
در ادامه جنبش‌هایی که شیعیان در عربستان به راه انداختند و چگونگی شکل‌گیری آنها اشاره شده است.
 
جنبش مبلغان طلایه‌دار در قطیف
در دهه 1390ق (1970م) در کویت جنبش مبلغان طلایه‌دار با حمایت آیت‌الله محمد شیرازی و متأثر از اندیشه‌های وی و به ریاست محمدتقی مدرسی، که پایگاه آن مدرسة رسول‌الاعظم بود، کار خود را آغاز کرد.
مکتب فکری شیرازی درکل تفسیر جدیدی از اعتقادات فقه و تاریخ اسلام ارائه می‌کرد. افزون بر فعالیت‌های نمایندگان جنبش مبلغان‌ طلایه‌دار در قطیف، در دهة 1390 گروهی از فعالان عضو جنبش، که رهبری آن را شیخ الصفار و شیخ توفیق السیف برعهده داشت، فعالیت‌های خود را در قطیف آغاز کردند.
آنها در مباحث خود، موقعیت سیاسی امت اسلامی، نقد سیر‌مذهبی سنتی در میان شیعیان و اهمیت تحول روشنفکری در جهان اسلام را بازگو می‌کردند. افزون بر این فعالیت‌ها آنها به پخش کتاب، نشریه و نوارهای صوتی آیت‌الله شیرازی اقدام می‌نمودند. سرانجام فعالیت‌های اعضای جنبش، که با هدف آگاه ساختن شیعیان از وضعیت اجتماعی، اقتصادی و مذهبی جامعه و ترغیب آنها در نقد انفعالات در عرصة دین و سیاست انجام می‌شد، زمینة جنبشی سازمان‌یافته را فراهم کرد.
iran news بازدید : 267 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)
سفر آتی نیکلای پاتروشف دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه به تهران احتمالا یک «مسافرت استراتژیک» خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از ایران هسته ای، پاتروشف عالی ترین مقام امنیتی روسیه و هماهنگ کننده ارشد سیاست های کلان مسکو در امور اطلاعاتی، دفاعی، دیپلماتیک وامنیتی است. اعلام خبر مسافرت او به ایران در حالی که روس ها اخیرا رایزنی های پشت پرده خود با تهران را تشدید کرده اند و روابط مسکو با غرب هم بحرانی تر از هر زمان دیگری در دو سال گذشته است، نشان دهنده این است که روس ها در حال نوعی ریل گذاری جدید در سیاست خارجی خود هستند.

در حالی که هم روس ها و هم منابع غربی درباره اهمیت این سفر و دستور کارهای احتمالی آن سکوت کرده اند، به نظر می رسد که این سفر را مطلقا نباید در چارچوب دیدارهای مرسوم دیپلماتیک طبقه بندی کرد. اهمیت مسافرت پاتروشف به ایران زمانی دریافته می شود که بتوان میان تحولات اخیر راهبردی و سیاسی در منطقه و فرامنطقه، و رایزنی های سطح بالای ایران و روسیه پیوندی منطقی برقرار کرد.

iran news بازدید : 218 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)

اقدام نظامي موفق ترک ها عليه سوريه مي‌تواند جايگاه ارتش ترکيه را كه اين روزها بشدت مخالف سياست‌هاي حزب حاكم است و حتي به كودتا عليه اين حزب دست زده را تقويت كند.
به گزارش گروه بين الملل مشرق، بعد از اينكه اصطلاح "قدرت نرم" از سوي ادبيات ديپلماتيك آمريكا در سياست‌هاي خاورميانه‌اي حزب عدالت و توسعه تركيه وارد شد، اين كشور بر روي نقش تركيه در حوادث سوريه حساب باز كرده است.
 در همين راستا در طول يك هفته "سونر چاگاپتاي" مدير بخش مطالعات تركي در آكادمي مطالعات خاور نزديك واشنگتن دو گزارش در مورد مواضع اخير تركيه در قبال حوادث سوريه نوشته است؛ اين دو گزارش با نام‌هاي برپايي منطقه بي‌طرف در داخل سوريه براي حمايت از آوارگان سوري و احتمال حمله تركيه نظامي به داخل خاك سوريه منتشر شده‌اند.
جالب اينجاست كه اين گزارش‌ها كه در روزنامه "حريت" تركيه منتشر شده‌اند آشکارا سياست‌هاي آمريكا را ترويج مي‌كنند و هرگز به اقدامات منفي تركيه در قبال سوريه توجهي ندارند.
اين گزارش در ادامه با اشاره به ناآرامي هاي موجود در سوريه مي‌نويسد كه بيش از 12 هزار سوري تاكنون به داخل خاك تركيه پناهنده شده‌اند که آنكارا از ادامه اين روند ابراز نااميدي كرده و منطقه‌اي را در مرز براي ثبت ورود شهروندان سوري به اردوگاه‌ها تعيين كرده است.
iran news بازدید : 236 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)
منابع صهیونیستی به همراه تعدادی از رسانه های منطقه از انتخاب" طلال حمیه" به عنوان جانشین عماد مغنیه در روزهای اخیر خبر می دهند.

 به گزارش مشرق، روزنامه ها آرتص، شبکه تلویزیونی2 و 10 رژیم صهیونیستی ، پايگاه تحليلي”اسمارت”، روزنامه الاهرام  و چند رسانه دیگر منطقه گزارش داده اند، رياست معاونت جهادی حزب الله برعهده شخصي به نام”طلال حميه” جانشين شهيد عماد مغنيه گذاشته شده است که در زمان حيات شهيد مغنيه، سال‌ها معاون وي بود و پس از گذشت بیش از سه سال از ترور، به تازگی جانشين او شده است.

در این تصویر طلال حمیه در کنار عماد مغنیه مشاهده می شود
 
«طلال حمیه» جوان چهل ساله‌اى است که ویژگی‌هاى خاصى دارد و از سوى مغنیه آموزش دیده است. او معاون جهادى مغنیه بود که فرماندهى یگان عملیات ویژه را بر عهده داشت. 
به گزارش هاآرتص، حمیه این اواخر مسوولیت جذب نیرو را در حزب الله بر عهده داشت که در میان آنها جذب افرادى براى القاعده و ارسال آنها به عراق از طریق سوریه نیز صورت مى‌گرفت.
 براساس اعلام منابع لبنانى، وی چند مرتبه به عراق سفر کرده و روابط گرمى با جنبش‌هاى مسلح شیعى در عراق ایجاد کرده است تا با ارتش آمریکا و هم‌پیمانان آن در عراق مبارزه کنند .
هرچند حمیه صلاحیت‌هاى کامل مغنیه، شخصیت کاریزماتیک و شدت عمل وى را ندارد، ولى بنظر مى‌رسد جانشین اصلى وى باشد. 
             
 رسانه های صهیونیستی در گمانه زنی های خود می افزایند: از سوى دیگر هیچ تضمینى نیز وجود ندارد که جانشین وى «ابراهیم عقیل» نباشد چون ممکن است نصرالله با هماهنگى ایران تصمیم بگیرد که همه امور را به یک فرد واگذار نکند و در نتیجه اختیارات وى میان چند تن توزیع شود.
iran news بازدید : 271 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)
تحرکات تازه سياسي و حقوقي رژيم صهيونيستي براي تبديل مناقشه حوزه مشترک نفتي و گازي فلسطين، لبنان و قبرس، زنگ خطر بحران‌آفريني تازه اين رژيم در عرصه منطقه‌اي را که قابليت ميليتاريزه‌شدن را نيز دارد به صدا درآورده است.
به گزارش گروه بين الملل مشرق، با شكل‌گيري دولت جديد لبنان و رأي اعتماد پارلمان اين كشور به آن، ‌رژيم صهيونيستي روش جديدي را براي مقابله با اين دولت برگزيده و در صدد تبديل آن به يك مناقشه تحريك‌آميز در سطح منطقه است.
اين مناقشه، درگيري ميان لبنان و رژيم اسرائيل بر سر مرزهاي دريايي است كه در پي آن تملك منابع نفتي و گازي را نيز به دنبال خود خواهد داشت.
رژيم صهيونيستي، ژوئن پارسال اعلام كرد كه يك شركت اکتشاف نفت و گاز وابسته به اين رژيم، در نزديكي مرزهاي لبنان يك ميدان گازي با نام "لفيتان" را كشف كرده است. بخش عظيمي از اين ميدان بنا بر اعلام مقامات لبناني در خاك اين كشور واقع شده است اما طرف اسرائيلي سعي دارد آن را به نفع خود مصادره كند.
از سوي ديگر اسرائيل با عقد قراردادي يكطرفه با دولت قبرس بخش وسيعي از مرزهاي آبي لبنان را به نفع خود مصادره و آنها را اشغال كرده است، كابينه رژيم صهيونيستي نيز بتازگي در نشست خود، مرزهاي آبي اين رژيم را تصويب كرد كه اين اقدام با واكنش جدي دولت لبنان مواجه شد.
از سوي ديگر، لبنان در پي سقوط دولت هوادار غرب در اين كشور، به فكر استفاده از منافع نفتي و گازي خود در مرز با سرزمين‌هاي اشغالي افتاده است، اقدامي كه البته به مذاق صهيونيست‌ها خوش نيامده و آنها كه از مدت‌ها قبل براي بلعيدن منابع نفتي و گازي اين منطقه به تكاپو افتاده بودند را به تحرك بيشتر واداشت.
 
iran news بازدید : 238 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (2)

مرکز تحقيقاتي "بروکينگز" آمريکا، به عربستان سعودي هشدار داد که در آينده‌اي نزديک با چالش‌هاي بزرگي مواجه خواهد شد که آينده آل‌سعود را دچار خطرات جدي مي‌کند.
به گزارش گروه بين الملل مشرق، "لي نولان" کارشناس و پژوهشگر مرکز تحقيقات بروکينگز که به گرايش‌هاي شديد خصمانه‌اش عليه محور مقاومت معروف است، بتازگي پژوهشي درباره چالش‌هاي پيشروي حاکميت آل‌سعود در عربستان ونحوه تعامل آل‌سعود با اين چالش‌ها و بازتاب‌هاي آن بر اين خاندان طي سال‌هاي نزديک آتي انجام داده که نشان مي‌دهد، کاخ سفيد تا چه اندازه نسبت به خطراتي که آينده آل سعود را تهديد مي‌کند، نگران است.
در اين پژوهش آمده است: برخلاف باور عمومي که اظهار مي‌کند،‌ "نفت"، آل سعود را از خشم و غضب مردمي در امان نگه‌مي‌دارد،‌ اما واقعيت امر اين است که با وزيدن نسيم انقلاب در منطقه خاورميانه عربستان نيز با فشارهاي بسياري به خاطر رژيم سنتي حاکمش مواجه است و براي مقابله با اين تغيير و تحولات بايد ديد که رژيم حاکم بر عربستان تا چه اندازه توان رويارويي با اين چالش‌هاي فزاينده را دارد.
اگر بسياري از داده‌ها حکايت از آن دارند که ناآرامي‌ها و اعتراض‌هاي اجتماعي تا آينده نزديک در عربستان محدود و غيرتاثيرگذار باقي خواهند ماند، اما در همان حال نشانه‌هايي وجود دارد که ثابت مي‌کند،‌ عوامل نهفته در پس عدم استقرار و ثبات در عربستان همچنان در حال تشديد و افزايش هستند و اگر راهي براي درمان آنها يافت نشود، بويژه در راستاي برخي حوادث تاثيرگذار مانند بحران خلافت، به زودي آل سعود با چالش‌هاي لاينحلي مواجه خواهد شد که از جمله اين عوامل در حال تشديد مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:
iran news بازدید : 198 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)
یک روزنامه سودانی از جاسوسی برخی اعضای جنبش آزادیبخش سودان و نیز نفوذ اسرائیلی ها به منطقه نفت خیز ابیی سودان پرده برداشت.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، روزنامه الانتباهه سودان فاش کرد: "خلیل ابراهیم" رئیس جنبش عدالت و برابری سودان و "منی ارکو مناوی" رئیس جنبش آزادی بخش سودان برای موساد جاسوسی می کنند.

این روزنامه افزود: برخی شخصیتهای دیگر سودانی همانند "عبدالواحد محمد نور"، "ابراهیم دریج" و "شریف حریر" از اعضای جنبش آزادی بخش سودان نیز قبلا برای موساد جاسوسی کرده اند که به سبب شکست در ماموریتهای خود موساد آنها را کنار گذاشته است.

این روزنامه همچنین به نقل از "محمد خاطر جمعه" رئیس قبیله "المسیریه" در منطقه "ابیی" سودان آورده است: برخی از اعضای نیروهای حافظ صلح اتیوپیایی یهودی هستند و به زبان عجیبی حرف می زنند.

وی افزود: برخی بزرگان قبیله برای پی بردن به زبانی که این سربازان به تکلم می کنند به متخصصان زبانشناسی روی آوردند و مشخص شد که این سربازان اسرائیلی هستند و به زبان عبری سخن می گویند.

شایان ذکر است منطقه ابیی منطقه ای نفت خیز است که شورای امنیت با اعزام نیروهای اتیوپیایی به آن برای جلوگیری از درگیری میان شمال و جنوب سودان موافقت کرد. رژیم صهیونیستی پس از استقلال سودان جنوبی به سرعت با آن روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

iran news بازدید : 223 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)
منابع نزديك به دفتر رياست‌جمهوري اوكراين معتقدند روسيه مدت‌هاست از نخست وزير سابق اين كشور حمايت مي‌كند، ولي بخاطر روابط نزديك خود با دولت اوكراين اين مسئله را كتمان كرده است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «كامرسانت»،‌ امروز دادگاه منطقه پيچرسكي شهر كي‌يف درخواست وكيل مدافع "يوليا تيموشنكو " نخست وزير سابق اوكراين براي آزادي وي در ازاي پرداخت وثيقه را بررسي خواهد كرد. كارشناسان اوكرايني معتقدند كه تصميم دادگاه بستگي به ميزان اعتراضات طرفداران تيموشنكو، رهبر مخالفان اين كشور و اعمال فشارهاي بين المللي بر مقامات كي يف در اين رابطه دارد.

در اين بين روسيه كه نخست وزير سابق اوكراين بخاطر انعقاد قرارداد گازي با اين كشور مورد پيگرد قضايي قرار گرفته، بطور غيرمنتظره از جمله نخستين كشورهايي بود كه به دستگيري تيموشنكو اعتراض كرده است.
iran news بازدید : 191 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)
اتحاديه عرب همزمان با شوراي همكاري خليج فارس، عربستان و تركيه عليه سوريه موضعگيري كرد و بدون اشاره به گروهك‌هاي مسلح خواستار توقف ماموريت ارتش سوريه براي مقابله با اين گروهك‌ها شد.

به گزارش فارس، در حالي كه نهادها و كشورهاي عربي به درخواست آمريكا عليه سوريه موضعگيري مي‌كنند، شب گذشته اتحاديه عرب عليه سوريه موضع گرفت.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، نبيل العربي دبير كل اتحاديه عرب خواستار «توقف فوري» اقداماتي شد كه وي آن را اقدامات خشونت‌بار و حملات امنيتي به شهروندان سوريه ناميد.

العربي نيز به فعاليت و حملات گروهك‌هاي مسلح به ارتش و نيروي امنيتي سوريه اشاره‌اي نكرد و در بيانيه خود، در خصوص تشنج بيشتر در عرصه سوريه ابراز نگراني كرد.
iran news بازدید : 3885 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (1)

»» عنوان:   بررسی بمب های الکترو مغناطيسی  و چگونگی مقابله با آنها

»» این مقاله به صورت PDF در ۵۲ صفحه می باشد.

»» نام استاد:   جناب استاد پیر  مرادیان

»» تهیه کننده : دانشجوی جوان دانشگاه اسلامشهر :  صادق  R  

»» حجم این مقاله در حدود ۶۵۰ کیلو بایت می باشد.

»» پسوورد  این فایل ELEELE.BLOGFA    می باشد.

»» برای مشاهده مقاله بدون تصویر  روی ادامه مطلب کلیک کنید .

iran news بازدید : 293 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)

يك نشريه انگليسي گزارش داد رژيم صهيونيستي اقدام به تشكيل فرماندهي سايبري كرده است تا جنگي سايبري عليه ايران به راه اندازد.

به گزارش فارس به نقل از هفته نامه ساندي تايمز، فرماندهي سايبري اسرائيل مستقيما به "بنيامين نتانياهو " نخست وزير اسرائيل كه اين برنامه را در مركز توانمندي دفاعي اسرائيل قرار داده است، گزارش خواهد داد.

نوشته روزنامه استراليايي "هرالد سان " نيز گزارش داد اسرائيل به اين دليل اين فرماندهي سايبري نظامي براي به راه انداختن جنگ سايبري عليه ايران تاسيس كرده كه افسران ارشد آن به شكل فزاينده‌اي نگران هستند حمله متعارف به تاسيسات هسته‌اي ايران به شكست منجر مي‌شود.

iran news بازدید : 242 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)

يك مقام محلي از تصميم دولت چين براي سركوب شديد هرگونه فعاليت‌هاي مذهبي غيرقانوني در منطقه سين‌كيانگ خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري شينهوا، "ژانگ چون‌ژيان " دبير كميته محلي حزب كمونيست چين در منطقه سين‌كيانگ اعلام كرد از اين پس هرگونه اقدامات افراط‌گرايي مذهبي در اين منطقه به شدت سركوب خواهد شد.

وي كه در جلسه دولت منطقه‌اي سين‌كيانگ درباره خشونت‌هاي اخير صحبت مي‌كرد، افزود: اقدامات مذهبي بايد در راستاي سياست‌هاي دولت مركزي انجام شود كه طبق آن مشروعيت ملي حفظ شود، اقدامات غيرقانوني ممنوع و جرايم سركوب گردد.

ژانگ از نيرو‌ها و مقامات محلي خواست تا مانع انجام مراسم مذهبي غيرقانوني در اين منطقه شده و استفاده ابزاري از مذهب براي برپايي خشونت و اقدامات تروريستي را سركوب كنند.

وي هدف از برپايي اين جلسه دولتي را برقراري ثبات در منطقه سين‌كيانگ در راستاي دستورالعمل‌هاي صادر شده "هو جين تائو " رئيس جمهور چين و ديگر مقامات دولت مركزي دانست.

ژانگ تصريح كرد دولت مركزي نسبت به برقراري ثبات در منطقه سين‌كيانگ توجه خاصي دارد و هو جين تائو در همين راستا دستور العملي را براي اوضاع بحراني اين منطقه صادر كرده است.

پيش از اين وقوع 3 اقدام تروريستي در منطقه سين‌كيانگ جان بيش از 30 نفر را گرفت و شماري را مجروح كرد. منطقه سين كيانگ در سال‌هاي اخير شاهد درگيري مداوم بين اكثريت مسلمان شمال غرب چين با اقليت كوچ داده شده چيني توسط دولت به اين منطقه بوده و هميشه مسلمانان قرباينان حملات نژادپرستانه بوده‌اند.

iran news بازدید : 214 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)

يك راديو غربي در گزارشي با اشاره به اطلاعاتي مبني بر اينكه همه طرح‌ها عليه سوريه ناكام مانده است، اعلام كرد كه آمريكا در اين مرحله اعراب را به موضعگيري عليه سوريه وادار كرده تا راه براي دخالت نظامي در سوريه فراهم شود.

به گزارش فارس، راديو «اوستن» كه برنامه‌هاي آن از نروژ پخش مي‌شود در گزارشي از تلاش آمريكا با همكاري فرانسه، انگليس، تركيه و عربستان و قطر براي تشديد فشار بر سوريه با هدف سرنگون كردن بشار اسد رئيس جمهوري اين كشور پرده برداشت و اعلام كرد واشنگتن براي اين هدف، كشورهاي عربي و اسلامي را تحت فشار قرار داده است.

در حالي كه بيش از چهار ماه از فعاليت گروهك‌هاي مسلح در سوريه كه به گفته برخي كارشناسان از حمايت دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريكايي و غربي و سعودي و قطري برخوردار هستند، مي‌گذرد، اما ارتش سوريه تاكنون بشدت با اقدامات تروريستي اين گروهك‌ها مقابله كرده و كنترل شهرهاي اين كشور را كاملا در اختيار خود گرفته است.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 165
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 256
  • بازدید ماه : 1,017
  • بازدید سال : 2,878
  • بازدید کلی : 934,039