loading...
ایران نیوز
iran news بازدید : 498 یکشنبه 03 مهر 1390 نظرات (3)
10محصول دفاعي كه براي اولين بار در رژه نيروهاي مسلح به نمايش درآمدند

خبرگزاری فارس: در میان انواع تجهیزات و سامانه های دفاعی به نمایش درآمده در رژه بزرگ نیروهای مسلح، چند سامانه برای اولین بار بود که میهان این مراسم باشکوه بودند.

خبرگزاری فارس: 10محصول دفاعي كه براي اولين بار در رژه نيروهاي مسلح به نمايش درآمدند

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، رژه بزرگ نیروهای مسلح که روز پنجشنبه طبق روال سنوات گذشته همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس در جوار حرم ملکوتی امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد، میزبان برخی از دستاوردهای مهم دفاعی در حوزه های موشکی، راداری، هواپیماهای بدون سرنشین، شناورهای سطحی و زیر سطحی، پروژه های نبرد هوایی و ... بود که در هم اکنون در یگان های رزم سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران بکارگیری می شوند.

موشک های سجیل، قدرF، قیام، شهاب یک، زلزال، نازعات، S200، نور، کوثر، نصر، ناوشکن جماران، ناوچه سینا، شناور تندروی ذوالفقار، رادارهای نبو، کاستا، مطلع الفجر، پروژه های هوایی سجیل، قائم، یاسر، قدر، ریتارد، عصر67، قاصدک و بمب های هوشمند قاصد 3، زیر سطحی غدیر، تانک رخش و شبدیز، نفر براق و ... از جمله تجهیزاتی بود که در این رژه به نمایش درآمدند.

اما در این میان تعدادی از دستاوردهای مهم دفاعی نیز برای اولین بار بود که در رژه بزرگ نیروهای مسلح حاضر می شدند که برخی از مهمترین آنها به شرح زیر است:

iran news بازدید : 225 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
يك پايگاه خبري از كشته شدن وزير دفاع سوريه كه ديروز بركنار شد خبر داد در حالي كه تلويزيون سوريه اعلام كرد وي در منزل شخصي به دليل بيماري و به مرگ طبيعي از دنيا رفته است.

به گزارش فارس، پايگاه خبري روزنامه الاهرام در خبري اعلام كرد كه وزير دفاع سوريه كه روز گذشته بركنار شد، امروز كشته شده است.

الاهرام به نقل از برخي منابع منطقه‌اي و سوري اعلام كرد كه منابع آگاه اعلام كردند كه «جسد سرلشگر علي حبيب وزير دفاع سابق سوريه كه بشار اسد شب گذشته وي را بركنار كرد در منزل وي كه كشته شده است، پيدا شد».

الاهرام افزود: تلويزيون سوريه با اعلام اين خبر تاكيد كرد كه وي به مرگ طبيعي مرده است زيرا وي مدتي بود كه از بيماري رنج مي‌برد و وضعيت جسماني وي اخيرا رو به وخامت گذارده بود.

روز گذشته بشار اسد طي حكمي وي را از منصب خود بركنار و داود راجحه را جايگزين وي كرد.

علي حبيب از سال 2009 تاكنون وزير دفاع سوريه بود.

هنوز هيچ مقام رسمي اين خبر را تاييد نكرده است. خبرگزاري‌ رسمي سوريه (سانا) يا ديگر پايگاه‌هاي خبري اين كشور هنوز خبري در اين خصوص اعلام نكرده‌اند.
iran news بازدید : 3885 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (1)

»» عنوان:   بررسی بمب های الکترو مغناطيسی  و چگونگی مقابله با آنها

»» این مقاله به صورت PDF در ۵۲ صفحه می باشد.

»» نام استاد:   جناب استاد پیر  مرادیان

»» تهیه کننده : دانشجوی جوان دانشگاه اسلامشهر :  صادق  R  

»» حجم این مقاله در حدود ۶۵۰ کیلو بایت می باشد.

»» پسوورد  این فایل ELEELE.BLOGFA    می باشد.

»» برای مشاهده مقاله بدون تصویر  روی ادامه مطلب کلیک کنید .

iran news بازدید : 321 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (2)
دولت سوريه در عملياتي پيچيده، با کشف يکي از پيشرفته‌ترين نقشه‌هاي نظامي ـ جاسوسي آمريکا، يکي از شبکه‌هاي مخوف اطلاعاتي اين کشور در منطقه را منهدم کرد به‌گونه‌اي که اکنون روسيه و چين دست به دامن سوري‌ها براي دريافت اطلاعات اين شبکه شده‌اند.
به گزارش گروه بين الملل مشرق، يك پايگاه خبري صهيونيستي، بتازگي از بزرگترين طرح امنيتي ـ نظامي آمريكا خبر داده كه از بيش از 10 سال قبل عليه سوريه و براندازي دولت اين كشور طراحي شده بود که اجراي اين طرح مختص به سوريه نيست و اجراي آن در بسياري از كشورهاي ديگر نيز مورد بررسي قرار گرفته است.
بر اساس جزئيات اين گزارش كه از سوي يك منبع ارشد امنيتي فاش شده است، ماجرا از اين قرار است که سوري‌ها موفق شده‌اند عمليات پيچيده آمريکا عليه اين کشور موسوم به عمليات "نيلوفر آبي" را كشف كرده و ضربات جبران ناپذيري به آمريكايي‌ها وارد كنند.
 بر اين اساس بعد از افشاي شكست اين طرح آمريكا پيامي به فرماندهي عمليات در سوريه ارسال كرد كه به اين عمليات پايان دهد و جاسوسان را از اين كشور خارج كند اما با جواب عناصر اطلاعاتي سوريه مواجه شد كه مي‌گفتند عمليات به پايان رسيده است.
كشف اين عمليات كه با خشم مقامات كاخ سفيد همراه شده، مشكلات زيادي براي آمريكايي‌ها ايجاد كرد، با قرار گرفتن پيشرفته‌ترين دستگاه‌هاي ارتباطي جاسوسي آمريكا در دست سوري‌ها، هزاران جاسوس آمريكا در سراسر جهان تهديد شدند، از سوي ديگر گفته مي‌شود كه سوري‌ها گزارش‌هايي را به ايران فرستاده‌اند كه منجر به بازداشت 30 جاسوسي آمريكايي در ايران طي يك مرحله شده است.

 همچنين يك سامانه تلفن همراه محرمانه در لبنان كه براي جاسوسي عليه سوريه طراحي شده بود، نيز كشف شده و يك جاسوس آمريكا در روسيه نيز به همين ترتيب شناسايي شد.
اين گزارش مي‌افزايد كه به علت قدرت سوريه در انهدام اين سامانه بود كه روسيه و چين در شوراي امنيت به دفاع از اين كشور پرداختند تا بتوانند به يكي از اين دستگاه‌ها دست يافته و اطلاعات موجود در آن را تحليل كنند. اين در حالي است كه آمريكا نيز پيشنهادهاي زيادي را به مقامات سوري داده‌اند تا بر اساس سياست هويچ و چماق اين دستگاه‌ها را از دست سوري‌ها بگيرند، البته سوري‌ها به خوبي به ارزش واقعي اين سامانه واقف هستند.

iran news بازدید : 257 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)
رسانه‌های آمریکا با بزرگنمایی و تهدیدی هولناک نشان دادن حضور ناوهای ایرانی در آب‌های آزاد، مدعی شده‌اند که با این کار ایران می‌تواند دست به یک حمله غافلگیرانه با بمب الکترومغناطیسی زده و به زندگی همه آمریکایی‌ها خاتمه دهد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکا از جمله سایت این‌وسترز بیزنیز دیلی و واشنگتن تایمز در گزارش‌های اخیر خود به بررسی حضور ناوهای ایرانی در آب‌های آزاد و موشک‌های دوربرد ایران پرداخته و آن را تهدیدی مرگبار برای آمریکا و تمامی آنگلو ساکسون‌ها معرفی کردند.

رسانه‌های غربی که پس از هر نوع پیشرفت ملت ایران در هر زمینه‌ای دست به سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی مسائل می زنند، این بار  مدعی شده‌اند که ایران با ورود ناوهای خود به آب‌های آزاد، قصد حمله به آمریکا را دارد.

این‌وسترز در گزارشی تحت عنوان «ایران قصد ایجاد جهانی بدون آمریکا را دارد» بیان داشته است که ایران با راه یافتن به این آب‌ها و به کمک موشک‌های دوربرد خود می‌تواند «دست به یک با بمب الکترومغناطیس (EMP) بزند و به زندگی همه آمریکایی‌ها خاتمه دهد». همچنین این سایت اضافه می‌کند که ایران قصد نابودی نه تنها آمریکا بلکه «همه شهروندان آنگلوساکسون را دارد».

این سایت دست به سناریوسازی زده و با یک سری اتهامات ایران را در سناریویی قرار می‌دهد که در آنجا نقشی جز حمله به آمریکا آن هم توسط یک بمب EMP ندارد، که با توجه به وابستگی آمریکا به فناوری، با انفجار این بمب بر فراز آمریکا کلیه زیرساخت‌های آن کاملاً از کار افتاده و سبب ایجاد هرج و مرج و در نتیجه سقوط دولت آمریکا و مرگ و میر کلیه مردم آمریکا می‌گردد!

iran news بازدید : 386 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)
کابوس سقوط موشک‌هاي نامتعارف سال‌‌هاست که رژيم صهيونيستي را به وحشت انداخته و به فکر واداشته راهي براي مقابله با آن بيابد،‌ اما آيا توانسته خواسته خود را محقق کند.

يکي از بزرگترين واهمه‌هاي اسرائيل از دهه‌هاي گذشته تاکنون سناريوي سقوط موشک‌هاي نامتعارف در داخل مناطق صهيونيست‌نشين بوده است.
اين سناريوي دور از انتظاري نيست و به نظر مي‌رسد، در جنگ آينده رژيم صهيونيستي به واقعيت محقق شود،‌ به همين دليل ارتش رژيم صهيونيستي تمام تلاش خود را به کار مي‌بندد تا با اين احتمال مواجه شود، اما چگونه؟
در اکتبر 2010 فرماندهي جبهه داخلي مشکل را اين‌گونه حل کرد و از ساخت دستگاه شبيه‌سازي خبر داد که شرکت صهيونيستي "البيت" سال‌ها پيش آن را ابداع کرده بود.
اين دستگاه هم اکنون در پايگاه فرماندهي جبهه داخلي در "رمله" کار گذاشته شده و به نيروهاي کمک و امداد و نجات مستقر در اين فرماندهي اجازه انجام رزمايش‌هاي مختلفي را مي‌دهد.
در وسط اين دستگاه شبيه‌ساز، صفحه نمايشگر بزرگي کار گذاشته شده که امکان مشاهده نحوه اجراي رزمايش را فراهم مي کند، افزون بر اينکه در اين دستگاه بلندگوهايي وجود دارد که در زمان مناسب، صداي سقوط موشک يا آژير خطر را توليد مي‌کند.
در اين راستا "نيرگولکن" رئيس دايره توسعه فرماندهي جبهه داخلي مي‌گويد: اين نمايشگر سه بعدي را نشان داده و بصورتي بسيار دقيق خيابان‌ها و راه‌ها و خانه‌ها و بناها و حتي ساکنان شهري را که ممکن است حادثه در آنجا رخ دهد، به تصوير مي‌کشد.
وي در ادامه مي‌افزايد: اين دستگاه در واقع اين توانايي را به ما مي‌دهد تا از فرمانده‌هان خود در مکان مناسب استفاده کرده و بر کار آنها نظارت داشته باشيم.

iran news بازدید : 201 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)

به گزارش گروه بین الملل مشرق، سرهنگ "یارون لیوی" رئیس سازمان اطلاعات نیروی دریایی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که حزب الله لبنان می‌تواند، با موشک‌های دریایی پیشرفته‌ای که ایران در اختیارش قرار داده از دریا اسرائیل را محاصره کند.
لیوی که در مرکز تحقیقات امنیت قومی دانشکده تل‌آویو سخنرانی می‌کرد، گفت: حزب الله هم اکنون از چنان قدرت نظامی برخوردار است که می‌تواند، نیروی دریایی اسرائیل و سکوهای گاز طبیعی در آب‌های منطقه‌ای اسرائیل را هدف قرار دهد.
وی افزود: حزب الله علاوه بر در اختیار داشتن موشک‌های پیشرفته ایرانی خشکی به دریا، هم اکنون درصدد بدست آوردن موشک‌های پیشرفته "یخونیت" روسی است که می‌تواند، موزانه نظامی در لبنان را تغییر دهد.
حزب الله موفق شد، تنها چند روز پس از آغاز جنگ ژوئیه نیروی دریایی رژیم صهیونیستی را از شرکت در این تجاوز با هدف گرفتن دو ناو جنگی صهیونیستی در دریا بازدارد.

iran news بازدید : 232 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)
تصمیم ناتو برای حمله به ایران

به گزارش اسلام تایمز ،دمیتری راگوزین در مصاحبه با روزنامه ايزوستيا Izvestia گفت ناتو قصد دارد دولتهایی را که با غرب هماهنگ نیستند ، تغییر دهد. 

راگوزین افزود که ناتو برای حمله نظامی به ایران برنامه ریزی می کند و ما نگران آغاز یک جنگ بسیار گسترده در منطقه هستیم . 

وی تاکید کرد ، سوریه و یمن اقدامات اخیر ناتو برای فراهم کردن زمینه به منظور حمله به ایران هستند.
براساس اين گزارش ، اظهارات راگوزین در حالی است که رژیم صهیونیستی نیز برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران به منظور منحرف کردن افکار عمومی از تلاشهای فلسطین برای عضویت در سازمان ملل متحد ، آماده می شود. 

ماه گذشته رابرت بائر مامور سابق سيا گفت ، اين حمله براي ماه سپتامبر و در آستانه راي گيري سازمان ملل درباره به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين برنامه ريزي شده است.

iran news بازدید : 169 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

يك نشريه تركيه‌اي در گزارشي تحليلي پيرامون تحولات اخير در نيروهاي مسلح تركيه، دلايل متعددي از جمله نصب سيستم سپر موشكي آمريكا در تركيه را براي تعجيل اردوغان و آمريكا براي كنترل ارتش تركيه عنوان كرد.

به گزارش فارس، نشريه آيدين ليك تركيه در گزارش تحليلي خود با اشاره به تلاش اردوغان براي تحت كنترل درآوردن نيروهاي مسلح تركيه، اين اقدام را حركتي در راستاي منافع آمريكا توصيف كرد.

iran news بازدید : 181 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

رئيس جمهور افغانستان از كشته شدن 31 نظامي آمريكايي بر اثر منهدم شدن يك بالگرد نيروهاي آمريكايي در صحنه جنگ خبر داد و اين حادثه را به باراك اوباما تسليت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در كابل، دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري افغانستان با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد كه بر اثر سقوط بالگرد نظامي ناتو 31 نظامي آمريكايي كشته شده اند.
اين بالگرد شب گذشته در منطقه "سيد آباد " ولايت ميدان وردك در نبرد با شبه نظاميان طالبان سقوط كرده است.
بر اساس اين اطلاعيه، كرزي پيام تسليت خود را به باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا ارسال كرده است.
همچنين دفتر رئيس جمهور افغانستان اعلام كرده است كه در اين حادثه هفت تن از نيروهاي افغان نيز كشته شده اند.
صبح امروز خبر سقوط اين بالگرد در ولايت ميدان وردك مخابره شد اما از تلفات آن تاكنون اطلاعي در دست نبود.
اين بالاترين رقم كشتار نظاميان آمريكايي در يك حادثه از سال 2001 تاكنون در افغانستان است و يك تراژدي براي نيروهاي آمريكايي محسوب مي‌شود.
طالبان مسئوليت اين حادثه را بر عهده گرفته اند.

iran news بازدید : 214 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
اقدام نظامي موفق ترک ها عليه سوريه مي‌تواند جايگاه ارتش ترکيه را كه اين روزها بشدت مخالف سياست‌هاي حزب حاكم است و حتي به كودتا عليه اين حزب دست زده را تقويت كند.
به گزارش گروه بين الملل مشرق، بعد از اينكه اصطلاح "قدرت نرم" از سوي ادبيات ديپلماتيك آمريكا در سياست‌هاي خاورميانه‌اي حزب عدالت و توسعه تركيه وارد شد، اين كشور بر روي نقش تركيه در حوادث سوريه حساب باز كرده است.

 در همين راستا در طول يك هفته "سونر چاگاپتاي" مدير بخش مطالعات تركي در آكادمي مطالعات خاور نزديك واشنگتن دو گزارش در مورد مواضع اخير تركيه در قبال حوادث سوريه نوشته است؛ اين دو گزارش با نام‌هاي برپايي منطقه بي‌طرف در داخل سوريه براي حمايت از آوارگان سوري و احتمال حمله تركيه نظامي به داخل خاك سوريه منتشر شده‌اند.
جالب اينجاست كه اين گزارش‌ها كه در روزنامه "حريت" تركيه منتشر شده‌اند آشکارا سياست‌هاي آمريكا را ترويج مي‌كنند و هرگز به اقدامات منفي تركيه در قبال سوريه توجهي ندارند.
اين گزارش در ادامه با اشاره به ناآرامي هاي موجود در سوريه مي‌نويسد كه بيش از 12 هزار سوري تاكنون به داخل خاك تركيه پناهنده شده‌اند که آنكارا از ادامه اين روند ابراز نااميدي كرده و منطقه‌اي را در مرز براي ثبت ورود شهروندان سوري به اردوگاه‌ها تعيين كرده است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 165
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 245
  • بازدید ماه : 1,006
  • بازدید سال : 2,867
  • بازدید کلی : 934,028