loading...
ایران نیوز
iran news بازدید : 439 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
بیش از ۹۰ سناتور آمریكایی در نامه ای به باراك اوباما رییس جمهوری، خواستار تحریم بانك مركزی ایران شده اند. شماری از نمایندگان مجلس سنا هم تهدید كرده اند كه در صورت لزوم و اگر دولت همكاری نكند، قانونی وضع كرده و دولت را مجبور به اجرای این طرح خواهند كرد.

به گزارش مشرق به نقل از آینده، به نوشته روزنامه وال استریت جورنال و به گفته برخی مقامات دولت كنونی و پیشین ایالات متحده در صورت اجرایی شدن تحریم بانك مركزی جمهوری اسلامی، نظام مالی ایران به صورت كامل از نظام مالی جهانی جدا شده و دولت  ایران از دریافت ماهیانه میلیاردها دلار وجوه حاصل از معاملات نفتی خود بازمی ماند.
این گزارش می نویسد: «از نگاه بسیاری از آمریكایی ها وارد كردن بانك مركزی ایران در فهرست سیاه تحریم به منزله «گزینه اتمی» در جنگ مالی واشینگتن علیه تهران خواهد بود. بعضی از رهبران ایران نیز پیشاپیش اعلام كرده اند كه اجرای چنان طرحی را از جانب دولت آمریكا به عنوان یك اقدام جنگی تلقی خواهند كرد.»
«مارك كرك»، سناتور جمهوریخواه از ایالت ایلینوی و«چارلز شومر» سناتور دمكرات از نیویورك تهیه این درخواست را برعهده داشتند و در اقدامی فراحزبی خواهان اقدامات سختگیرانه تر علیه رژیم ایران شده اند. به گزارش وال استریت جورنال، در قسمتی از این نامه آمده است: «از دیدگاه ما، ایالات متحده آمریكا می بایست برای تحت فشار گذاشتن نظام مالی ایران یك استراتژی جامع را در پیش گیرد و بانك مركزی ایران را مورد تحریم قرار دهد.»
یك مقام ارشد دولت باراك اوباما به وال استریت جورنال گفته كه دولت در حال بررسی تمامی گزینه های عملی، از جمله اقداماتی علیه بانك مركزی ایران، برای افزایش فشار بر روی جمهوری اسلامی ایران است. این مقام ارشد گفته است: ««ما در زمینه چالش ایران به سختی كار كرده ایم و تا كنون پیشرفت های خوبی در زمینه جمع آوری نیروها و افزایش فشار و تحریم های بین المللی بر روی ایران داشته ایم.»
سال گذشته، كنگره آمریكا قانونی را مورد تصویب قرار داد كه بر اساس آن هر شركت خارجی كه با بانك های تحت تحریم ایرانی، بخش انرژی ایران و شركتهای مرتبط با معاملات مربوط به سپاه پاسداران مبادله كند، مورد تحریم دولت آمریكا قرار خواهد گرفت. بر پایه این قانون كاخ سفید اجازه تحریم بانك مركزی ایران را نیز خواهد داشت، اقدامی كه تا كنون باراك اوباما از انجام آن خودداری كرده است. وال استریت ژورنال به سخنان سناتور كرك اشاره می كند كه طی گفت وگویی، اعلام كرده در صورتی كه كاخ سفید تا پایان سال جاری (میلادی) بانك مركزی ایران را تحریم نكند، قانونی را برای تصویب ارائه خواهد داد كه دولت را به اعمال تحریم ها ملزم كند. آقای كرك گفته است: «انتخاب با دولت است كه آیا مایل است در این امر (فشار بیشتر بر ایران) نقش هدایت كننده را خودش ایفا كند و یا این كه ترجیح می دهد مجبور به این كار شود.»
مقام های آمریكایی در دولت كنونی و دولت پیشین می گویند كه موضوع هدف قرار دادن بانك مركزی ایران در فهرست تحریم ها، توسط هر دو دولت فعلی و قبلی آمریكا، دولت های باراك اوباما و جورج دبلیو بوش مورد بحث قرار گرفته است. مسئله جدی متحدان ایالات متحده در تحریم بانك مركزی ایران این مسئله است كه در صورت اعمال یك چنین تحریمی، خرید نفت از ایران برای خریداران در اروپا و آسیا را غیر ممكن كرده و می تواند به افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی منتهی شود. ایران سومین صادركننده بزرگ عضو سازمان كشورهای صادر كننده نفت، اوپك، به شمار می آید.

iran news بازدید : 265 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سخنانی از تصویب طرح بیمه بیکاری مخصوص جوانان در کمیسیون اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: این طرح مخصوص جوانان جویای کار است و می تواند به عنوان یک مسکن عمل کند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، هادی مقدسی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان لرستان در سخنانی در این رابطه اظهار داشت: بر اساس این طرح جوانان بیکار حقوق ماهیانه دریافت می کنند و تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس این طرح جوانان بیکار مجرد ماهانه 300 هزار تومان دریافت می کنند، ادامه داد: این در حالیست که جوانان بیکار متاهل نیز 350 هزار تومان به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

مقدسی با اشاره به مزایای اجرای این طرح در کشور بیان داشت: با اجرای این طرح هم آمار بیکاران واقعی در کشور معلوم می شود و هم به عنوان یک مسکن عمل کرده و دغدغه معیشتی جوانان را برطرف می کند.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح دریافت حقوق ماهانه حداکثر تا دو سال ادامه خواهد داشت، یادآور شد: زمانی که این افراد توانستند شاغل شوند پول داده شده طی 50 قسط پس گرفته می شود.

iran news بازدید : 452 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
اگرچه دلايل متعددی درباره صهيونيستي بودن شرکت نستله و حرام بودن خريد و مصرف محصولات آن به فتواي همه مراجع حکايت دارد، اما تعلل دولت در برخورد با واردات و توليدات اين شرکت، خريداران داخلي را به ترديد واداشته است.
به گزارش گروه بين الملل مشرق، بسياري از هموطنان ايراني که به علت تعلل دولت در برخورد با واردات و توليد محصولات شرکت نستله، از صهيونيستي بودن آن ناآگاهند، نبود دلايل متقن براي صهيونيستي بودن اين شرکت را دليل خريد محصولات آن ذکر مي کنند که در اين ميان و بويژه در فصل تابستان آب معدني آن و در فصل زمستان، نسکافه و کافي ميت اين کمپاني، خريدار بيشتري در ايران دارد.
گفته مي شود اين شرکت قصد دارد با توجه به افشاگري هاي اخير درباره صهيونيستي بودن آن، اقدام به تغيير نام تجاري خود در کشورمان کند تا از حساسيت برانگيز شدن و تحريم خريد محصولاتش، ممانعت نمايد.
متأسفانه بايد گفت آب معدني توليدي شرکت صهيونيستي نستله و نيز آب معدني دماوند که نستله، سرمايه گذار آن است پرفروش ترين نوع آب معدني در داخل کشور به ويژه در فصل گرما و ماه مبارک رمضان به شمار مي آيد.
iran news بازدید : 313 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (2)
عراق، كشوري فاقد زيرساخت ها و توسعه نيافته، كشوري كه مردمانش در آرزوي بهره مندي از حداقل هاي زندگي با حسرت به زايران ايراني عتبات عاليات چشم مي دوزند، زايراني كه به گفته بسياري از هم صحبت هاي عراقي نگارنده، با وجود بهره مندي از تمام نعمات خدادادي و رفاه نسبي، ناشكر هستند.

به گزارش مشرق به نقل از شرق، شايد اگر عراقي ها هم با هزار اميد و آرزو پس از سال ها صرفه جويي و پس انداز، 17هزار دلار ناقابل براي خودرويي با استانداردهاي حداقلي پرداخت مي كردند كه در كشور همسايه به قيمت 9هزار دلار به فروش مي رسد و پس از آن نيز هفته اي يك بار ميهمان نمايندگي ها بودند، لب به گلايه مي گشودند.

عراق، كشوري با تمام كاستي هاي موجود، بازار جذابي براي توليد كنندگان خارجي به شمار مي رود به طوري كه با گشتي در بازار شهرهاي زيارتي و همچنين بغداد، حضور انواع و اقسام برندهاي شناخته شده و ناشناخته از كشورهاي دور و نزديك را لمس مي كنيد.

iran news بازدید : 232 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)

ايران در ميان تمام قدرت هاي هسته اي، استثناست چرا كه بدون حامي خارجي و يا وجود فشار و تحريم به اين فناوري هسته اي دست يافته است.
روزنامه واشنگتن پست با انتشار تحليل فوق نوشت: سالها تصور مي شد كه تحريم هاي اقتصادي و سياسي مي تواند ايران را به يك طرف مذاكره سازش پذير تبديل كند اما اين، يك تصور اشتباه بود. ايستادگي ايران اين نظريه را كه زماني طرفدار داشت، به وضوح تضعيف كرد و به جاي آن بهت و حيرت گريبانگير غرب شد. غرب تصور مي كرد زمان به نفع اوست و تشديد فشارها مي تواند بنيه علمي ضعيف ايران را از مسير پيشرفت خارج كند. اما برخلاف چنين پيش فرض هايي، زيرساخت هاي علمي ايران در دهه اخير رشد كرد.
اين روزنامه آمريكايي نوشت: ايران در تاريخ كشورهاي هسته اي يك استثناست زيرا تمام قدرت هايي كه توانسته اند به فناوري هسته اي دست يابند، از يك حامي خارجي كمك قابل توجهي دريافت كرده اند. به عنوان مثال شوروي سابق نه تنها مشاوره هاي فني در اختيار چين مي گذاشت بلكه در ساخت راكتور هسته اي هم به اين كشور كمك مي كرد. چين هم به نوبه خود اورانيوم غني شده را در اختيار پاكستان گذاشت و به اين كشور در ساخت تجهيزات غني سازي و راكتورهاي پلوتونيومي كمك كرد. فرانسه نيز اسرائيل را به يك راكتور هسته اي، به يك كارخانه بازفرآوري پلوتونيوم و طراحي تسليحاتي مجهز كرد. هند هم كه ادعا مي كند برنامه هسته اي اش يك دستاورد بومي است، اين حقيقت را كه يك راكتور هسته اي از كانادا و 20 تن آب سنگين از آمريكا دريافت كرده است، كتمان مي كند.

iran news بازدید : 205 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)

هتل بزرگ داریوش هتل ۵ ستاره‌ای در جزیره کیش است که با سرمایه‌گذاری حسین ثابت ساخته شد. این هتل با الهام از تخت جمشید بصورت سمبلی از افتخار و عزت ایران باستان در دوران هخامنشیان ساخته شده‌است.

این هتل دارای ۱۶۸ اطاق می‌باشد و با سرمایه‌ای معادل ۱۲۵ میلیون دلار ساخته شده‌است.

 

تصاویر در ادامه مطلب

iran news بازدید : 167 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)

يك نشريه آمريكايي در گزارشي از خواست مردم تگزاس آمريكا براي جدا شدن از ايالات متحده خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از نشريه كانزاس سيتي، اوايل ماه گذشته ميلادي گروهي تجزيه طلب در تگزاس با برگزاري تجمعي از نمايندگان دموكرات و جمهوريخواه خواستند تا با ارائه طرحي اجازه دهند همه پرسي برگزار كنند و جدا شدن تگزاس را به راي بگذارند.

جنبش تجزيه طلب تگزاس نيز با نصب تابلوهايي در يك بزرگراه شلوغ، پيام "بله! ما مي توانيم تجزيه شويم " را در معرض ديد شهروندان اين ايالت قرار داد.

"دنيل ميلر " رئيس جنبش ملي گراي تگزاس گفت: مي‌خواهيم در تمام تگزاس تابلوهايي مانند اين بگذاريم.

با توجه به بحران اقتصادي پيش آمده در آمريكا اكثر مردم تگزاس با توجه به اينكه رتبه دوم جمعيتي در ميان ايالت‌هاي آمريكا را در دست دارند خواستار جدا شدن از ايالات متحده هستند.

شركت كنندگان در تجمع مذكور ماليات‌هاي بسيار بالا و قوانين دست و پاگير فدرال را دليل اصلي خود براي تجزيه طلبي ياد كرده بودند.

گفته مي‌شود حدود 15 سال قبل گروهي جدايي طلب به نام "جمهوري تگزاس " با برخاستن مقابل دولت آمريكا مدعي شدند كه كشور خيالي خود را اداره مي‌كنند.

iran news بازدید : 245 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)
فاجعه اي در خاك ايالات متحده آمريكا در حال وقوع است كه مقامات واشنگتن از به زبان آوردن آن نيز وحشت دارند
ايالات متحده سابق

نویسنده: سيدياسر جبرائيلي
فاجعه اي در خاك ايالات متحده آمريكا در حال وقوع است كه مقامات واشنگتن از به زبان آوردن آن نيز وحشت دارند. تنها دو مقام برجسته امنيتي (دنيس بلر و زبيگنيو برژينسكي)، در دو مرحله و به صورت كاملاً سربسته هشدار داده اند كه «بزرگترين نگراني امنيتي آمريكا نه القاعده و تروريست ها يا روسيه و چين و ايران، كه بحران اقتصادي كنوني است» و «درگيري هاي فزاينده اي بين طبقات اجتماعي آمريكا در حال شكل گيري است و احتمال بروز شورش وجود دارد». اواخر سال گذشته اما «ايگور ونرين» سياستمدار كهنه كار روسي اين تهديد را علني كرد كه «ايالات متحده آمريكا تا سال 2011 ميلادي از هم فرو مي پاشد و به شش كشور مستقل تقسيم خواهد شد».
بحث تجزيه ايالات متحده به چند كشور مستقل موضوعي نيست كه با آغاز و گسترش بحران اقتصادي بر سر زبان ها افتاده باشد؛ 25 سال است كه مردم 25 ايالت آمريكا با برگزاري تجمعات و اعتراض هاي مدني و همچنين پيگيري هاي حقوقي و قضايي خواهان تجزيه ايالتشان به عنوان يك كشور مستقل هستند. بحران اقتصادي كنوني اما به سبب ريشه ها و ماهيت خاص خود، اين اعتراضات مدني را در يك دوره گذار به شورش هاي اجتماعي و در نهايت تسريع و تسهيل تجزيه ايالات متحده وارد كرده است. موشكافي ابعاد گوناگون اين بحران چند جانبه نكات زير را قابل تامل ساخته است.

iran news بازدید : 233 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

هو الله ‬

دیباچه عهدنامه ایران و روس ‬

‫الحمدالله الوافی و الکافی بعد از انعقاد عهدنامه مبارکه گلستان و مبادلات و معاملات دوستانه دولتین علیتین و ظهور آداب کمال مهربانی و یکجهتی حضرتین بهیٌتین به مقتضای حرکات آسمانی برخی تجاوزات ناگهانی از جانب سرحد داران طرفین به ظهور رسیده که موجب سنوح غوایل عظیمه شد و از آن جا که مرآت ضمایر پادشاهانه جانبین از غبار این گونه مخاطرات پاک بود اولیای دولتین علیتین تجدید عهد مسالمت را اهتمامات صادقانه و کوشش‌های منصفانه در دفع و رفع غایله اتفاقیه به ظهور رسانیده عهدنامه مبارکه جدید به مبانی و اصولی که در طی فصول مرقومه مذکور است مرقوم و مختوم آمد به مهر وکلای دولتین علیتین و در ماه شوال در سال هزار و دویست و چهل و نه هجری به امضای همایون شرف استقرار و استحکام پذیرفت. بر اولیای دولتین لازم است که از این پس در تحصیل موجبات مزید دوستی و موافقت اهتمامات صادقانه مبذول دارند و اسباب استحکام و استقرار معاهده مبارکه را به مراودات دوستانه متزاید خواهند و اگر در معدات تکمیل امور دوستی قصوری بینند به امضای خواهش‌های منصفانه تدارک آن را لازم بشمارند و دقیقه از دقایق دوستی را مهمل و متروک نگذارند‬.

iran news بازدید : 197 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

خبرگزاري فارس: يكي از مراجع تقليد قم در پيامي با اشاره به وقوع فاجعه دردناك قحطي در سومالي، اجازه مصرف ثلث سهم امام(ع) براي قحطي‌زدگان سومالي‌ را صادر كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در پيام اين مرجع تقليد آمده است: مناظر و تصاويري كه از مسلمانان قحطي‌زده كشور سومالي در رسانه‌ها نشان داده مي‌شود دل هر انساني را به درد مي‌آورد.
در ادامه اين پيام آمده است: اگر تمام مسلمانان جهان به وظيفه اسلامي خود عمل مي‌كردند به‌خصوص در اين ماه مبارك رمضان كه يكي از وظايف اصلي روزه‌داران اطعام به مستمندان است مسلما اين چنين وضعيت اسفبار براي آنان پديد نمي‌آمد. امروز همه مسلمانان بايد به كمك برادران و خواهران ديني خود بشتابند و كودكان معصوم و بزرگسالان را از مرگ حتمي نجات دهند.
در بخش ديگري از اين پيام اضافه شده است: اين هم براي ما يك امتحان بزرگ، ‌محسوب مي‌شود. ملت مسلمان ايران كه هميشه در اين حالات سخت به مستمندان و محرومان، كمك شاياني كرده است اكنون هم ايثار كرده و حتي با كم كردن در مصارف روزانه خود حيات واقعي را به آنان هديه كرده و قلب مقدس مولايمان حضرت بقية الله الاعظم عجّل الله تعالي فرجه الشريف را از خود خشنود كنند.
در اين پيام اضافه شده است: مومنين ايثارگر علاوه بر تبرعات شخصي خود مجازند از ثلث سهم مبارك امام عليه السّلام بپردازند. از خداوند متعال مسئلت دارم رحمت بيكران خود را بر همه روزه‌داران و ايثارگران نازل بفرمايد و ما را از اين آزمايش بزرگ، سرافراز بيرون آورد.
شايان ذكر است آيت‌الله صافي‌گلپايگاني مبلغ 5 ميليون تومان براي كمك به قحطي‌زدگان سومالي اهدا كرد.

iran news بازدید : 161 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (1)

به گزارش مشرق به نقل از خبر، بر اساس آمار گمرك ایران طی سه ماهه نخست سال جاری یك محموله گوشت خوك از مبدا كشور برزیل با وزنی معادل 50 تن به ثبت رسیده است.

بر اساس اطلاعات گمرك ایران این محموله ارزی معادل 28 هزار دلار یا 292 میلیون تومان وارد كشور شده است.

قابل ذكر است با توجه به حرام بودن گوشت خوك واردات این نوع گوشت به كشور ممنوع است، البته احتمال دارد این واردات مربوط به ترانزیت و یا صادرات مجدد بوده باشد، هرچند در آمار سه ماهه خروج این محموله به ثبت نرسیده است و احتمال ترانزیت بودن این محموله را كاهش می دهد.
iran news بازدید : 180 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

هزاران تظاهرکننده معترض به ناکارآمدی دولت اسپانیا در رسیدگی به بحران اقتصادی پس از سه روز، بار دیگر میدان اصلی مادرید، پایتخت را به کنترل خود در آوردند.

 
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، تظاهرکنندگان شامگاه جمعه در حالی وارد میدان پوئرتا دل سول، نماد جنبش اعتراضی بر ضد عملکرد دولت اسپانیا به بحران اقتصادی این کشور شدند که نیروهای پلیس با وجود حالت آماده باش واکنشی به معترضان نشان ندادند.
 
تظاهرکنندگان پس از نصب پلاکارد بزرگی در ورودی میدان اصلی مادرید که در آن به اعضای جنبش "خشم" خوشامد گفته شده بود، برای برگزاری نشستی مردمی به منظور تبادل نظر درباره آینده اقدام اعتراضی خود در میدان گرد هم آمدند.
 
پلیس مادرید بامداد سه شنبه در عملیاتی معترضان را از میدان پوئرتا دل سول متفرق کرد. از آن روز به بعد اعضای جنبش "خشم" هر روز تظاهراتی برای راه یافتن به این میدان برگزار کرده اند که پلیس ضدشورش آن را مسدود کرده است.
iran news بازدید : 179 پنجشنبه 13 مرداد 1390 نظرات (0)

بازگشت ماده ۲۳ لایحه خانواده با ساختاری جدید، افزایش 15 درصدی اعتیاد در میان زنان، موافقت مجلس با فوریت طرح برخورداری کارمندان زن شاغل از حق اولاد، ثبت 13 مرداد به عنوان روز "بسیج زنان " در تقویم و معرفی پولدارترین زن ایرانی از جمله اخبار حوزه زنان و خانواده در این هفته بود.

به گزارش خبرنگارمهر، با حذف جنجالی ترین ماده حمایت از خانواده که در خصوص ازدواج مجدد آقایان بود به نظر می رسید که روند تصویب این لایحه با سرعت بیشتری دنبال شود اما انگار قرار نیست ریشه این ماده از لایحه خانواده کنده شود. لاله افتخاری، عضو فراکسیون زنان در این رابطه گفت: با حذف ماده ۲۳ ساختاری جدید و منسجم تر به این لایحه افزوده می شود تا روند تصویب تسریع شود.

ثبت 13 مرداد به عنوان روز "بسیج زنان " در تقویم ملی

روزی با نام بسیج زنان درتقویم به ثبت رسید و رئیس بسیج جامعه زنان درنشستی خبری اعلام کرد: 13 مرداد مصادف با شهادت شهیده مریم فراهانیان به عنوان روز بسیج زنان و با هدف تقدیر از رشادت‌های زنان ایرانی از سال 91 در تقویم ملی ثبت می‌شود.

iran news بازدید : 182 پنجشنبه 13 مرداد 1390 نظرات (0)

مقامات ناتو به تركيه توصيه كردند تا از خريد سامانه‌هاي دفاع ضد هوايي و ضد موشكي از روسيه و چين خودداري كند تا مانع از درز اطلاعات محرمانه اين سازمان به خارج شود.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «ايزوستيا»، پيمان آتلانتيك شمالي به تركيه توصيه كرد تا از خريد سامانه‌هاي دفاع ضدهوايي و ضد موشكي از روسيه و چين صرف نظر كند تا مانع از خطر درز اطلاعات محرمانه اي شود كه ممكن است در سيستم اطلاعاتي ناتو بوجود آيد. تاكنون پيمان ناتو به اين شكل اصرار نداشت كه تركيه از خريد تسليحات نظامي غيرغربي خودداري كند.

iran news بازدید : 183 چهارشنبه 12 مرداد 1390 نظرات (0)
به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور، باید منتظر سرایت بیماری فوتبال به رشته ای مانند بسکتبال هم بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، این روزها، فوتبال دچار بحران بزرگی شده است. پرداخت های میلیونی و بی ضابطه، آن را به جایی رسانده که به نوعی، دچار فروپاشی اقتصادی شده است. در این بین، سود سرشاری نصیب دلال ها می شود که به غارت این رشته پرداخته اند. این بیماری در فوتبال به جایی رسیده که برخی، علاجی برای آن ندانسته و دیگر نا امید شده اند.
در این بین، موفقیت های بسکتبال در سال های اخیر باعث شده تا نگاه ها به سمت این رشته بیش از گذشته شود. از سویی، فضای فرهنگی این رشته که آن را به ورزشی دانشگاهی مشهور کرده موجب شده تا امید برخی به بسکتبال باشد؛ اما اتفاقاتی در آن روی می دهد که گویای حقایق پنهان ان است.
این روزها اخبار جالب توجهی درباره نقل و انتقالات این رشته شنیده می شود. چندی پیش بود شنیده شد دلال بازداشتی فوتبال که مشهور به فساد و تبانی است، وارد بسکتبال شده و قصد دارد اقداماتی را انجام دهد. همین هم زمینه ساز نگرانی دلسوزان شده بود؛ اما شنیدن خبری، همه را بهت زده کرده است.
یکی از ملی پوشان این رشته که در باشگاهی تهرانی بازی می کند، قرارداد 700 میلیون تومانی را برای فصل آینده منعقد کرده است. این در حالی است که قرارداد این رشته از سطح چندان بالایی برخوردار نبوده و پرداخت این رقم، موجب حیرت بسیاری شده است.
به نظر می رسد، بسکتبال در حال وارد شدن به راه طی شده فوتبال است. چنین پرداخت هایی، ابتدا در فوتبال نیز فقط مخصوص به ستاره ها و ملی پوشان بود تا آن که وضعیت کنونی پیش آمد. یعنی ورود دلال ها و برهم خوردن وضعیت مالی فوتبال. اکنون، این نگرانی پیش آمده که این پرداخت 700 میلیونی که گویا صرفا مخصوص این بازیکن هم نیست، آغازگر شرایطی شود که آینده بسکتبال را با خطراتی جدی مواجه کند.

iran news بازدید : 200 چهارشنبه 12 مرداد 1390 نظرات (0)
مديركل شيلات سيستان و بلوچستان گفت: تمام شناورهاي كلاس لنج برودتي در صورت تمايل تسليح مي‌شوند.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، غلامرضا سندگل مديركل شيلات سيستان و بلوچستان اظهار داشت: تمام شناورهاي كلاس لنج برودتي (سردخانه‌دار) صيد در آب‌هاي دور، در صورت درخواست و داشتن شرايط لازم، براي مبارزه با دزدان دريايي تسليح مي‌شوند.

وي افزود: از سال 1387 شناورهاي صيادي اين استان در هنگام صيد در آب‌هاي اقيانوس هند با مشكل جهاني حمله دزدان دريايي مواجه ‌شده كه خسارات روحي و مالي بسياري به صيادان زحمتكش وارد شده است.
 
مديركل شيلات سيستان و بلوچستان تصريح كرد: اين اداره‌كل براي ادامه روند صيد تن ماهيان و كمك به امنيت شناورها در هنگام حضور و انجام صيد در اقيانوس هند، با پيگيري و همكاري دستگاه‌هاي ذي‌ربط، موفق به اخذ مجوز تسليح شناورهاي صيادي از ستاد كل نيروهاي مسلح شده است.
 
سندگل بيان داشت: مالكان شناورهاي متقاضي در صورت داشتن شرايط پيش‌بيني شده و دارا بودن تجهيزات مناسب ناوبري و ايمني، با ارائه مدارك لازم به اداره كل شيلات سيستان‌وبلوچستان، مي‌توانند از اين مكان بهره‌مند شوند‌.
 
وي ادامه داد: صيادان پرتلاش سيستان و بلوچستان حدود 80 درصد تن ماهيان كشور را صيد مي‌كنند كه بخش عمده‌ آن در محدوده آب‌هاي دور از ساحل و اقيانوس هند انجام مي‌شود.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 165
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 261
  • بازدید ماه : 1,022
  • بازدید سال : 2,883
  • بازدید کلی : 934,044