loading...
ایران نیوز
iran news بازدید : 198 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)
یک روزنامه سودانی از جاسوسی برخی اعضای جنبش آزادیبخش سودان و نیز نفوذ اسرائیلی ها به منطقه نفت خیز ابیی سودان پرده برداشت.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، روزنامه الانتباهه سودان فاش کرد: "خلیل ابراهیم" رئیس جنبش عدالت و برابری سودان و "منی ارکو مناوی" رئیس جنبش آزادی بخش سودان برای موساد جاسوسی می کنند.

این روزنامه افزود: برخی شخصیتهای دیگر سودانی همانند "عبدالواحد محمد نور"، "ابراهیم دریج" و "شریف حریر" از اعضای جنبش آزادی بخش سودان نیز قبلا برای موساد جاسوسی کرده اند که به سبب شکست در ماموریتهای خود موساد آنها را کنار گذاشته است.

این روزنامه همچنین به نقل از "محمد خاطر جمعه" رئیس قبیله "المسیریه" در منطقه "ابیی" سودان آورده است: برخی از اعضای نیروهای حافظ صلح اتیوپیایی یهودی هستند و به زبان عجیبی حرف می زنند.

وی افزود: برخی بزرگان قبیله برای پی بردن به زبانی که این سربازان به تکلم می کنند به متخصصان زبانشناسی روی آوردند و مشخص شد که این سربازان اسرائیلی هستند و به زبان عبری سخن می گویند.

شایان ذکر است منطقه ابیی منطقه ای نفت خیز است که شورای امنیت با اعزام نیروهای اتیوپیایی به آن برای جلوگیری از درگیری میان شمال و جنوب سودان موافقت کرد. رژیم صهیونیستی پس از استقلال سودان جنوبی به سرعت با آن روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

iran news بازدید : 279 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
رئیس جمهور ونزوئلا نامه ای را به قذافی دیکتاتور لیبی ارسال کرده و ضمن آرزوی پیروزی برای قذافی، وی را برادر خود خطاب کرده است.

به گزارش مشرق، برنا به نقل از زامبین واچداگ نوشت: هوگو چاوز در این نامه به قذافی گفته است: من شما را تحسین می کنم و امیدوارم که این جنگ داخلی به نفع شما خاتمه پیدا کنند، می دانم که لیبی بالاخره پیروز می شود.

چاوز همچنین این پیام خود به قذافی را در تلویزیون ملی ونزوئلا قرائت کرده و گفته است که به رسمیت شناختن مردم انقلابی لیبی باعث می شود که بنیان قوانین بین الملل سست شود.

بر اساس گزارش ها، چاوز پیش از این نیز از دیکتاتور لیبی حمایت کرده بود و در این پیام اخیر خود حمایت خود را محکم تر کرده است.

iran news بازدید : 206 پنجشنبه 13 مرداد 1390 نظرات (0)
گروه فرهنگي- سريال الاسباط كه با تغيير نام به "معاوية، الحسن و الحسين" پخش آن از ابتداي ماه مبارك رمضان در شبكه‌هاي ماهواره‌اي وابسته به سعودي‌ها آغاز شده، واكنش‌هاي منفي در ميان شيعيان و حتي برخي از مجامع اهل سنت داشته است.
 
به گزارش رجانيوز،‌ تحليلگران از اين اقدام به تحريك احساسات شيعيان و تحريف تاريخ ياد كرده و معتقد هستند آنچنانكه پشت پرده تحريف‌هاي تاريخ اسلام تاريخ نويسان يهودي بوده‌اند، در اين مورد خاص نيز با توجه به برخي از قراين موجود، اين ارتباطات بعيد نيست.
 
در اين زمينه مدیر گروه سینما و تلویزیون پژوهشکده هنر و رسانه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، گفت: پخش این سریال می‌تواند با اثرگذاری بر روابط شیعه و سنی، برای جهان اسلام پیامدهای اجتماعی در پی داشته باشد.
 
دکتر عبدالله بیچرانلو در نشست علمی "بررسی ابعاد رسانه‌ای سریال الاسباط" كه در سالن اجتماعات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات" برگزار شد، با موضوع "بررسی عوامل و جریان رسانه‌ای پشتیبان این سریال" گفت: نام این سریال از آغاز ساخت تاکنون چندین بار تغییر کرده و از "الاسباط" به "معاویة، الحسن و الحسین" رسیده است.
iran news بازدید : 196 چهارشنبه 12 مرداد 1390 نظرات (0)
چهار سرباز گواتمالایی به جرم قتل عام مردم این کشور در زمان جنگ های داخلی به حبس ابد محکوم شدند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، دادگاهی در گواتمالا روز سه شنبه هر یک از این چهار سرباز را به جرم نقش داشتن در کشتار 201 در زمان جنگ های داخلی، به 6030 سال حبس محکوم کرد.

این نخستین حکم صادر شده برای عاملان کشتارها در دوران 36 ساله جنگ های داخلی گواتمالا است.

سربازان گواتمالایی در اوج جنگ های داخلی این کشور به روستا لاس دوس اِرِس در شمال این کشور حمله بیش از دویست نفر از مردم روستا را به قتل رساندند.

اکنون دادگاه برای هر یک از متهمان این کشتار جمعی، به ازای هر کدام از 201 مقتول 30 سال حبس در نظر گرفته است.

iran news بازدید : 174 چهارشنبه 12 مرداد 1390 نظرات (0)
رژيم صهيونيستي سعي دارد تا با نفوذ در جنوب سودان اين كشور را به عنوان پايگاه منطقه‌اي ويژه خود در آفريقا قرار دهد.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، منطقه جنوب سودان بعد از ده‌ها سال درگيري با دولت مركزي در اين كشور نهايتاً در دي ماه گذشته، در جريان يك همه‌پرسي از دولت مركزي سودان جدا شد.
مساحت اين بخش از جنوب سودان 620 هزار کیلومتر مربع و جمعیتش 9 میلیون نفر است و منابع آبی و جنگلی فراوانی دارد، اکثر مردم اين منطقه لائيك هستند و تنها حدود 30 درصد مسیحی و پنج درصد مسلمانند.
موضع‌گيري‌هاي حکومت مرکزی سودان و شخص عمر البشیر در طرفداری از نهضت‌های آزادی‌بخش بویژه حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی، طرفداری از روابط قوی و گسترده با ایران، انتقاد جدی از کشورهای عربی موسوم به محور اعتدال، موضعگیری تند علیه رژیم صهیونیستی و برنامه‌های آمریکا در منطقه عواملي بود كه باعث شد طرح‌هاي غرب در تجزيه بخشي از خاك اين كشور با سرعت بيشتري دنبال شود، اين طرح‌ها كه با حمايت بيشتر كشورهاي استعماري و شور و اشتياق خاص رژيم صهيونيستي همراه بود، در سايه كمبود ابزارهاي قدرت در دست البشير و خيانت کشورهای عربی، اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی و جنبش غیرمتعهدها خيلي زود به ثمر نشست و باعث جدا شدن بخش جنوبي سودان از اين كشور در همه پرسي تاريخ 9 ژانويه سال جاري ميلادي شد.
iran news بازدید : 169 چهارشنبه 12 مرداد 1390 نظرات (0)

خبرگزاري فارس: منابع خبري از قاهره گزارش دادند اوضاع امنيتي در اين شهر شكننده است و نيروهاي ارتش با مردم به شدت درگير شده‌اند.

به گزارش مانيتورينگ فارس به نقل از شبكه بي‌بي‌سي عربي، شهر قاهره در آستانه محاكمه حسني مبارك رئيس مخلوع مصر به شدت امنيتي است و تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي در سرتاسر شهر مستقر شده اند تا شرايط را براي محاكمه مبارك فراهم كنند و مانع از تظاهرات احتمالي شوند.

بنا بر گزارش اين شبكه، درگيري‌هاي شديدي بين مردم و نيروهاي ارتش در اطراف ميدان التحرير روي داده است و نيروهاي نظامي با گاز اشك آور و باتوم با مردم درگير شده‌اند و براي متفرق كردن انقلابيون تير هوايي شليك كردند.

تظاهركنندگان تلاش كردند تا دوباره كنترل ميدان التحرير را در اختيار بگيرند و چادرهاي خود را در اين ميدان برپا كنند.
روز گذشته صدها تن از نيروهاي ارتش با پشتيباني پليس ضد شورش و مزدوران به چادرهاي تحصن كنندگان در ميدان التحرير حمله كردند.

گروه‌هاي سياسي مصر در آستانه محاكمه حسني مبارك رئيس مخلوع مصر اين درگيري‌ها را محكوم كرده‌اند و خشونت نيروهاي امنيتي عليه افراد غير نظامي در ميدان التحرير را اقدامي اشتباه دانستند.

تظاهركنندگان كه از فوريه (بهمن) سال گذشته در اين ميدان تجمع كرده‌اند تاكيد دارند تا زماني كه اهداف انقلاب محقق نشود، دست از تحصن برنخواهند داشت.

بنا بر گزارش شبكه الجزيره، قرار است امروز حسني مبارك و دو پسرش علا و جمال و همچنين حبيب عادلي وزير كشور سابق مصر محاكمه شوند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 165
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 82
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 278
  • بازدید ماه : 1,039
  • بازدید سال : 2,900
  • بازدید کلی : 934,061