loading...
ایران نیوز
iran news بازدید : 497 یکشنبه 03 مهر 1390 نظرات (3)
10محصول دفاعي كه براي اولين بار در رژه نيروهاي مسلح به نمايش درآمدند

خبرگزاری فارس: در میان انواع تجهیزات و سامانه های دفاعی به نمایش درآمده در رژه بزرگ نیروهای مسلح، چند سامانه برای اولین بار بود که میهان این مراسم باشکوه بودند.

خبرگزاری فارس: 10محصول دفاعي كه براي اولين بار در رژه نيروهاي مسلح به نمايش درآمدند

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، رژه بزرگ نیروهای مسلح که روز پنجشنبه طبق روال سنوات گذشته همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس در جوار حرم ملکوتی امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد، میزبان برخی از دستاوردهای مهم دفاعی در حوزه های موشکی، راداری، هواپیماهای بدون سرنشین، شناورهای سطحی و زیر سطحی، پروژه های نبرد هوایی و ... بود که در هم اکنون در یگان های رزم سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران بکارگیری می شوند.

موشک های سجیل، قدرF، قیام، شهاب یک، زلزال، نازعات، S200، نور، کوثر، نصر، ناوشکن جماران، ناوچه سینا، شناور تندروی ذوالفقار، رادارهای نبو، کاستا، مطلع الفجر، پروژه های هوایی سجیل، قائم، یاسر، قدر، ریتارد، عصر67، قاصدک و بمب های هوشمند قاصد 3، زیر سطحی غدیر، تانک رخش و شبدیز، نفر براق و ... از جمله تجهیزاتی بود که در این رژه به نمایش درآمدند.

اما در این میان تعدادی از دستاوردهای مهم دفاعی نیز برای اولین بار بود که در رژه بزرگ نیروهای مسلح حاضر می شدند که برخی از مهمترین آنها به شرح زیر است:

iran news بازدید : 449 شنبه 22 مرداد 1390 نظرات (1)
مدير اجرايي شركت هواپيمايي خليج [فارس] با اشاره به خسارت‌هاي هنگفت شركت‌هاي هواپيمايي، از سران بحرين خواست تا در تصميم خود در تعليق پروازها به دو كشور ايران و عراق بازنگري كنند.

به گزارش فارس، «سامر المجالي» مدير اجرايي شركت هواپيمايي خليج [فارس] اعلام كرد كه اميدوار است تصميم ممنوعيت سفر به ايران و عراق لغو شود.

روزنامه الوسط بحرين با اعلام اين خبر نوشت كه مقامات بحرين در ابتداي اعتراضات مردمي در اين كشور در فوريه گذشته، به دليل مواضع ايران و عراق، پرواز به اين دو كشور را ممنوع كرده است.

سامر المجالي به الوسط گفت: ما با دولت بحرين در اين خصوص دائم در تماس هستيم. دولت وضعيت سياسي و امنيتي را ارزيابي مي‌كند و تصميم‌گيري در اين خصوص با دولت است.

المجالي افزود: مقاصد سفرها، يك شبكه تجاري بزرگ است. مقصدهايي مانند عراق و ايران هم شاهد اقبال گسترده‌اي است. دلايل زيادي مانند دلايل تجاري، ديني و گردشگري براي سفر به اين دو كشور وجود دارد.

دولت بحرين همچنين به دليل آنچه دخالت لبنان در امور داخلي بحرين توصيف كرده بود، پروازها از بحرين به لبنان و بالعكس را متوقف كرده بود ولي پس از رايزني ميان دو كشور، اين پروازها چند ماه بعد از سر گرفته شد.

* شركت‌هاي هواپيمايي: خسارت و زيان ما بشدت زياد است

از طرف ديگر روزنامه الوسط اعلام كرد كه صاحبان دفاتر مسافرتي و گردشگري اعلام كردند كه از زمان اتخاذ تصميم تعليق پروازها به عراق و ايران «شركت‌هاي هواپيمايي بيشترين خسارت را ديده‌اند».

اين شركت‌ها اعلام كردند كه «سال‌هاست هتل‌ها و مكان‌هاي سكونت در عراق و ايران اجاره مي‌شود و مبالغ پرداختي كه در شش ماه اخير پرداخت شده است همه به زيان تبديل شده است.

همچنين «عمر الخنيزي» مدير اجرايي شركت مسافرتي الخنيزي با بيان اينكه «بيشترين ضرر متوجه شركت‌هاي هواپيمايي است» تصريح كرد: 5 ماه گذشته است و ما نمي‌دانيم سرانجام ممنوعيت سفر به ايران و عراق چيست. اين دو كشور در گردشگري و امور ديني بيشترين مسافر را دارند.

وي تاكيد كرد كه «در عراق چهار مقصد بغداد، اربيل، نجف و بصره است و در ايران نيز مجموع پروازها به چهار مقصد مشهد، شيراز، تهران و اصفهان است كه در هفته 5 پرواز به شيراز، 7 پرواز به تهران و يكي به مشهد و يكي نيز به اصفهان انجام مي‌شد در حالي كه مجموع پروازهاي به عراق نيز در هفته 36 پرواز بود.
iran news بازدید : 602 شنبه 22 مرداد 1390 نظرات (6)

شواهد بر آن است که منافقان و فتنه گران در فتنه 88در صدد براندازی رهبری بودند

مکر و مکرالله ولله خیر الماکرین

d29th1yhua4hnuxcs439.jpg

آیا میدانید شمر هم نماز میخواند(در روایات است که ادای نمازش در اول وقت صورت میگرفت)

آیا میدانید ابوبکر و عمر هم در زمان پیامبر دم از قانون مداری میزدند

و در زمان علی قانون گریز شدند

(و زمانی که میر حسین موسوی رهبر میشود)

iran news بازدید : 506 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی در مورد رستورانی در برج میلاد به وضعیت هزینه‌های ثروتمندان در ایران و فاصله طبقاتی میان ثروتمندان و فقرا اشاره‌ای کرد و نوشت: برخی در ایران بستنی با روکش طلا مي خورند.

به گزارش مشرق، الف به نقل از روزنامه واشنگتن پست نوشت: این روزنامه آمریکایی که مشخص است با انتشار این مقاله اهداف خاصی را در نظر دارد از ظهور سرمایه دارانی در ایران که با روش‌های نادرست فعاليت مي كنند، یاد کرد.

این روزنامه سپس به هزینه‌های ثروتمندان در ایران اشاره کرد که برای نمونه سوار ماشین‌های گران قیمت می شوند و در رستوران برج میلاد در تهران غذاهای گران قیمت از جمله بستی بین 280 تا 300 دلار میل می کنند .این روزنامه آمریکایی در حالی از شکاف طبقاتی در ایران یاد کرده که در آمریکا نیز فاصله طبقاتی در سالهای اخیر به شدت افزایش یافته است. نکته مهم در مورد این مقاله نظراتی است که خوانندگان این روزنامه آمریکایی در مورد آن نوشته اند. بسیاری از این خوانندگان ضمن انتقاد از این روزنامه، این مقاله رو تلاشی برای ارائه تصویری غلط از ایران یاد کرده اند و اینکه در آمریکا نیز فاصله طبقاتی وجود دارد و ثرومندان در این کشور هر روز در حال افزایش دارایی های خود هستند. برخی از خوانندگان این مقاله در نظرات خود اعلام کرده اند که این شرایطی که نویسنده برای ایران به تصویر کشیده دقیقا برای آمریکا با شرایط فعلی صدق می کند و اینکه در آمریکا نیز فقیر زیاد است.

iran news بازدید : 452 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
اگرچه دلايل متعددی درباره صهيونيستي بودن شرکت نستله و حرام بودن خريد و مصرف محصولات آن به فتواي همه مراجع حکايت دارد، اما تعلل دولت در برخورد با واردات و توليدات اين شرکت، خريداران داخلي را به ترديد واداشته است.
به گزارش گروه بين الملل مشرق، بسياري از هموطنان ايراني که به علت تعلل دولت در برخورد با واردات و توليد محصولات شرکت نستله، از صهيونيستي بودن آن ناآگاهند، نبود دلايل متقن براي صهيونيستي بودن اين شرکت را دليل خريد محصولات آن ذکر مي کنند که در اين ميان و بويژه در فصل تابستان آب معدني آن و در فصل زمستان، نسکافه و کافي ميت اين کمپاني، خريدار بيشتري در ايران دارد.
گفته مي شود اين شرکت قصد دارد با توجه به افشاگري هاي اخير درباره صهيونيستي بودن آن، اقدام به تغيير نام تجاري خود در کشورمان کند تا از حساسيت برانگيز شدن و تحريم خريد محصولاتش، ممانعت نمايد.
متأسفانه بايد گفت آب معدني توليدي شرکت صهيونيستي نستله و نيز آب معدني دماوند که نستله، سرمايه گذار آن است پرفروش ترين نوع آب معدني در داخل کشور به ويژه در فصل گرما و ماه مبارک رمضان به شمار مي آيد.
iran news بازدید : 290 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا،همزمان با بیست و سومین سال پایان جنگ عراق علیه ایران، طلال الزوبعی در گفت‌وگو با خبرگزاری اصوات العراق در اظهاراتی بی‌اساس گفت:‌ ایران باید خسارت 700 میلیارد دلاری به عراق پرداخت کند چرا که بر اساس اعلام سازمان ملل و کمیته‌های ویژه عراق در آن زمان خواهان صلح بوده اما ایران اصرار به جنگ داشت و به عراق حمله کرد و به دنبال آن ما هم از خودمان دفاع کردیم که این مساله یکی از حقوق ملت عراق به شمار می‌رود.
 
 وی در ادامه‌ اظهارات باطل خود مدعی شد: ما از ایران می‌خواهیم که به دلیل جنگ هشت ساله، کشته شدن افراد و تخریب بسیاری از ساختارهای زیربنایی به ما خسارت 700 میلیارد دلاری بپردازد.

این ادعا در حالی است که 18 آذر سال 1370، خاویر پرز دکوئیار، دبیرکل وقت سازمان ملل در راستای اجرای قطعنامه 598 شورای امنیت و سه سال پس از تصویب این قطعنامه اعلام کرد که با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده‌ است که عراق آغازگر جنگ هشت ساله ایران و عراق بوده ‌است.

iran news بازدید : 192 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه وزارت خارجه بايد هرچه سريعتر كاردار رژيم انگليس را احضار كند، گفت كه احتمال دارد استمرار سركوب معترضان انگليسي منجر به تعطيلي كامل سفارت اين كشور در تهران شود.

محمود احمدي‌بيغش نماينده مردم شازند و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست‌خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، با بيان اينكه "دفاع از ملت‌ها در برابر حكومت‌هاي نظام سلطه جزء مباني انقلاب اسلامي است "، به حوادث تاتنهام انگليس اشاره كرد و گفت: قتل جوان سياه‌پوست انگليسي نشان مي‌دهد كه انگليسي‌ها نژادپرستي را همچنان سرلوحه برنامه‌هاي خود قرار داده‌اند و اين نقض آشكار حقوق بشر است.

وي با بيان اينكه مطالبه ملت انگليس فراتر از مباحث مطرح شده در خيابان‌هاي لندن، تاتنهام و ليورپول است، افزود:‌ انگليسي‌ها در حالي در بحران اقتصادي به سر مي‌برند كه به دستور آمريكا و رژيم صهيونيستي به كشورهاي مختلف حمله كرده و حقوق آنها را پايمال كرده‌اند؛ متاسفانه هزينه‌اي كه بايد صرف تأمين معيشت مردم انگليس شود، به تجهيزات نظامي براي قتل‌عام مردم منطقه خاورميانه تبديل شده است.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه دستگاه ديپلماسي بايد واكنش قابل توجهي در دفاع از مردم معترض انگليس داشته باشد، خاطرنشان كرد: وظيفه وزارت خارجه در قبال حوادث انگليس بسيار سنگين است لذا دستگاه ديپلماسي بايد براي توقف سركوب معترضان فورا وارد مذاكره شود.

بيغش با بيان اينكه مجلس از وزارت خارجه مي‌خواهد هرچه سريعتر كاردار رژيم سلطنتي انگليس را براي پاسخگويي به چرايي قتل جوان سياه‌پوست احضار كند، گفت: در صورت استمرار سركوب وحشيانه مردم انگليس مجلس تعطيلي سفارت انگليس را به طور جدي دنبال خواهد كرد.
iran news بازدید : 232 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)

ايران در ميان تمام قدرت هاي هسته اي، استثناست چرا كه بدون حامي خارجي و يا وجود فشار و تحريم به اين فناوري هسته اي دست يافته است.
روزنامه واشنگتن پست با انتشار تحليل فوق نوشت: سالها تصور مي شد كه تحريم هاي اقتصادي و سياسي مي تواند ايران را به يك طرف مذاكره سازش پذير تبديل كند اما اين، يك تصور اشتباه بود. ايستادگي ايران اين نظريه را كه زماني طرفدار داشت، به وضوح تضعيف كرد و به جاي آن بهت و حيرت گريبانگير غرب شد. غرب تصور مي كرد زمان به نفع اوست و تشديد فشارها مي تواند بنيه علمي ضعيف ايران را از مسير پيشرفت خارج كند. اما برخلاف چنين پيش فرض هايي، زيرساخت هاي علمي ايران در دهه اخير رشد كرد.
اين روزنامه آمريكايي نوشت: ايران در تاريخ كشورهاي هسته اي يك استثناست زيرا تمام قدرت هايي كه توانسته اند به فناوري هسته اي دست يابند، از يك حامي خارجي كمك قابل توجهي دريافت كرده اند. به عنوان مثال شوروي سابق نه تنها مشاوره هاي فني در اختيار چين مي گذاشت بلكه در ساخت راكتور هسته اي هم به اين كشور كمك مي كرد. چين هم به نوبه خود اورانيوم غني شده را در اختيار پاكستان گذاشت و به اين كشور در ساخت تجهيزات غني سازي و راكتورهاي پلوتونيومي كمك كرد. فرانسه نيز اسرائيل را به يك راكتور هسته اي، به يك كارخانه بازفرآوري پلوتونيوم و طراحي تسليحاتي مجهز كرد. هند هم كه ادعا مي كند برنامه هسته اي اش يك دستاورد بومي است، اين حقيقت را كه يك راكتور هسته اي از كانادا و 20 تن آب سنگين از آمريكا دريافت كرده است، كتمان مي كند.

iran news بازدید : 284 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (2)


سرويس سياسي-
منابع تحليلي غربي در گزارش هاي جداگانه اي با اشاره به تحولات سوريه اعلام كردند كه ترس از واكنش ايران مانع اصلي حماقت آمريكا و اعراب در قبال دولت سوريه است.
سايت راديو رژيم صهيونيستي ديروز در گزارشي با عنوان «غرب يا شوراي امنيت، از بيم واكنش حكومت ايران، در سوريه دخالت نمي كنند» اظهار داشت: «به اعتقاد آگاهان ديپلماتيك، به نظر نمي رسد كه شوراي امنيت يا آمريكا به عمليات نظامي در سوريه دست بزنند زيرا از آن بيم دارند كه حكومت اسلامي ايران براي دفاع از حكومت اسد در خليج فارس يا عراق به واكنش دست بزند و افكار جهاني را متوجه اين دو نقطه كند.»
راديو اسرائيل اضافه كرد: «بيم ديگر آن است كه حزب الله، يار هم پيمان بشار اسد عليه اسرائيل وارد جنگ شود و از سوي ديگر روسيه و چين قطعنامه حمله به سوريه را وتو كنند.»
اين رسانه صهيونيستي افزود: «به گفته آگاهان سياسي، اپوزيسيون سوري روز به روز احساس ضعف بيشتري مي كند و سران آن اعلام داشته اند اگر از خارج به آنها كمك نشود مضمحل خواهند شد.

iran news بازدید : 206 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)

بولتن نیوز : سانتریفیوژهای پیشرفته تر ایران برای تولیدات هسته ای باعث ایجاد نگرانی های بسیاری در غرب شده است . در هفته های اخیر، سازمان انرژی اتمی ایران به بازرسین سازمان ملل اطلاع داده است که به کارگیری آنچه به آنها نسل دوم و سوم سانتریفیوژها اطلاق می شود را در تاسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز آغاز کرده است.

                 روزنامه وال استریت ژورنال در جدیدترین تحلیل خود در خصوص جمهوری اسلامی ایران می نویسد : تهران همچنین اعلام داشته که درنظر دارد از این سانتریفیوژهای پیشرفته در تاسیسات هسته ای تحت کنترل سپاه پاسداران در نزدیکی قم نیز استفاده نماید. اما در عین حال ایران تمایل خود برای ساخت سلاح هسته ای را رد و انکار می نماید. سانتریفیوژهای پیشرفته تر که به IR2MS و IR4S شناخته می شوند، قابلیت غنی سازی اورانیوم تا سه برابر آنچه که در توان سانتریفیوژهای فعلی(IR1S) در ایران است را دارند.

iran news بازدید : 233 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

هو الله ‬

دیباچه عهدنامه ایران و روس ‬

‫الحمدالله الوافی و الکافی بعد از انعقاد عهدنامه مبارکه گلستان و مبادلات و معاملات دوستانه دولتین علیتین و ظهور آداب کمال مهربانی و یکجهتی حضرتین بهیٌتین به مقتضای حرکات آسمانی برخی تجاوزات ناگهانی از جانب سرحد داران طرفین به ظهور رسیده که موجب سنوح غوایل عظیمه شد و از آن جا که مرآت ضمایر پادشاهانه جانبین از غبار این گونه مخاطرات پاک بود اولیای دولتین علیتین تجدید عهد مسالمت را اهتمامات صادقانه و کوشش‌های منصفانه در دفع و رفع غایله اتفاقیه به ظهور رسانیده عهدنامه مبارکه جدید به مبانی و اصولی که در طی فصول مرقومه مذکور است مرقوم و مختوم آمد به مهر وکلای دولتین علیتین و در ماه شوال در سال هزار و دویست و چهل و نه هجری به امضای همایون شرف استقرار و استحکام پذیرفت. بر اولیای دولتین لازم است که از این پس در تحصیل موجبات مزید دوستی و موافقت اهتمامات صادقانه مبذول دارند و اسباب استحکام و استقرار معاهده مبارکه را به مراودات دوستانه متزاید خواهند و اگر در معدات تکمیل امور دوستی قصوری بینند به امضای خواهش‌های منصفانه تدارک آن را لازم بشمارند و دقیقه از دقایق دوستی را مهمل و متروک نگذارند‬.

iran news بازدید : 209 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

در مصاحبه‌اي كه هفته‌نامه آلماني ميدل ايست از يوشكا فيشر منتشر كرده، وزير خارجه سابق آلمان گوشه‌اي از انفعال دولت اصلاحات در عقب‌نشيني از موضوع هسته‌اي را به تصوير كشيده است.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سايت ايران هسته‌اي، يوشكا فيشر در اين مصاحبه كه به بهانه انتشار كتاب خاطراتش تحت عنوان "من متقاعد نشده‌ام " ترتيب داده شده است، در خصوص هماهنگي سه كشور اروپايي براي مذاكره با ايران نوشت: «در سال 2003 ميلادي، من به ضرورت يك ابتكار اروپايي پي بردم، اما نسبت به پذيرش دوستان بريتانيايي ترديد داشتم. من تصور نمي‌كردم كه بريتانيا بتواند خود را از موضع سخت واشنگتن رها كند، اما در اين مورد تصور من اشتباه بود. بريتانيا و بويژه جك استراو، وزير خارجه آن زمان، بعد از فاجعه عراق تمايل نداشت وارد ماجراجويي بسيار بزرگتر و خطرناك‌تر از پيش شود.»

iran news بازدید : 197 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

خبرگزاري فارس: يكي از مراجع تقليد قم در پيامي با اشاره به وقوع فاجعه دردناك قحطي در سومالي، اجازه مصرف ثلث سهم امام(ع) براي قحطي‌زدگان سومالي‌ را صادر كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در پيام اين مرجع تقليد آمده است: مناظر و تصاويري كه از مسلمانان قحطي‌زده كشور سومالي در رسانه‌ها نشان داده مي‌شود دل هر انساني را به درد مي‌آورد.
در ادامه اين پيام آمده است: اگر تمام مسلمانان جهان به وظيفه اسلامي خود عمل مي‌كردند به‌خصوص در اين ماه مبارك رمضان كه يكي از وظايف اصلي روزه‌داران اطعام به مستمندان است مسلما اين چنين وضعيت اسفبار براي آنان پديد نمي‌آمد. امروز همه مسلمانان بايد به كمك برادران و خواهران ديني خود بشتابند و كودكان معصوم و بزرگسالان را از مرگ حتمي نجات دهند.
در بخش ديگري از اين پيام اضافه شده است: اين هم براي ما يك امتحان بزرگ، ‌محسوب مي‌شود. ملت مسلمان ايران كه هميشه در اين حالات سخت به مستمندان و محرومان، كمك شاياني كرده است اكنون هم ايثار كرده و حتي با كم كردن در مصارف روزانه خود حيات واقعي را به آنان هديه كرده و قلب مقدس مولايمان حضرت بقية الله الاعظم عجّل الله تعالي فرجه الشريف را از خود خشنود كنند.
در اين پيام اضافه شده است: مومنين ايثارگر علاوه بر تبرعات شخصي خود مجازند از ثلث سهم مبارك امام عليه السّلام بپردازند. از خداوند متعال مسئلت دارم رحمت بيكران خود را بر همه روزه‌داران و ايثارگران نازل بفرمايد و ما را از اين آزمايش بزرگ، سرافراز بيرون آورد.
شايان ذكر است آيت‌الله صافي‌گلپايگاني مبلغ 5 ميليون تومان براي كمك به قحطي‌زدگان سومالي اهدا كرد.

iran news بازدید : 192 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (1)
در روزهاي اخير به دنبال شكست پروژه هاي غرب در مقابله با بيداري اسلامي، اطاق هاي فكر و مراكز پژوهشي به دنبال يافتن علت شكست هاي غرب در كشورهاي افغانستان، عراق، سوريه، لبنان، بحرين و حتي كشورهاي آفريقايي افتاده اند و تنها توجيه شكست خود را نفوذ نيروي قدس سپاه در اين كشورها اعلام كرده اند.

به گزارش مشرق ، انديشكده آمريكن اينترپرايز در اين زمينه گزارش مفصلي را در مورد سردار قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران تهيه كرده است و نوشته است:راهبردپردازان آمريكا نياز به درك پيشينه سردار سليماني و علت موفقيت هاي نظامي اش دارند.
اين گزارش مي افزايد: بررسي منابع در دسترس از سليماني، مردي را نشان مي دهد كه بي هيچ آموزش رسمي توانست به يكي از موفق ترين فرماندهان ايران بدل شود.
به نوشته کیهان،اين انديشكده آمريكايي با اشاره به يكي از سخنان سردار سليماني كه گفته بود «امروز ديگر پيروزي يا شكست ايران در مهران و خرمشهر اتفاق نمي افتد، مرزهاي ما گسترش يافته اند و ما بايد شاهد پيروزي در مصر، عراق، لبنان و سوريه باشيم،» مي نويسد: بايد اذعان داشت عمليات هاي امروزين نيروي قدس و سپاه پاسداران كه بايد به مقابله با آنها برخاست به طرز چشمگيري متفاوت از عمليات هاي انجام شده آنها طي دوران جنگ 8 ساله است و آنها بسيار پيچيده تر و عميق تر شده اند.
تحليل گر مؤسسه اينترپرايز مي افزايد: به رغم سرشناس بودن سليماني اطلاعات شخصي چنداني درباره او وجود ندارد. ولي به نوعي همچنان يك معما باقي مي ماند.
اين گزارش مفصل تأكيد مي كند كه رفتار گذشته فرماندهان سپاه بايد براي پيش بيني رفتارهاي امروزيشان مورد مطالعه قرار بگيرد.

iran news بازدید : 212 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

رسانه هاي آمريكايي معتقدند ايران در حال بيرون كردن اشغالگران از عراق است همان طور كه نيروهاي آمريكايي را از بيروت بيرون انداخت.

به گزارش رجانیوز به نقل از کیهان، نشريه «فوربز» در اين باره از قول يك فرمانده آمريكايي حاضر در عراق نوشت: ايراني ها با ما در اينجا همان كاري را مي كنند كه در بيروت شاهد آن بوديم. آنها ما را از بغداد هم بيرون مي كنند.

فوربز معتقد است: اين اولين بار نيست كه مقامات آمريكايي نسبت به موقعيت خود در عراق اظهار نگراني مي كنند و گناه به خطر افتادن جايگاه خود را به گردن ايراني ها مي اندازند. تابستان سال گذشته نماينده تازه منصوب آمريكا براي عراق «جيم جفري» اعلام كرد تهران يا مستقيم و غيرمستقيم در تجهيز شبه نظاميان عليه نيروهاي آمريكايي در عراق از سال 2003 تاكنون دخيل بوده است.

iran news بازدید : 194 پنجشنبه 13 مرداد 1390 نظرات (0)

وزير دفاع گفت: جمهوري اسلامي براساس دكترين گسترش امنيت در آب‌هاي آزاد نيروهاي دريايي خود را تقويت مي‌كند تا بتواند با كمك كشورهاي منطقه نسبت به بومي‌سازي امنيت منطقه اقدام كند.

سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، با اشاره به اهداف سفر مقام معظم رهبري به استان هرمزگان گفت: جمهوري اسلامي ايران براساس دكترين گسترش امنيت در آب‌هاي آزاد به تقويت نيروهاي دريايي خود اقدام مي‌كند تا بتواند با كمك كشورهاي منطقه نسبت به بومي‌سازي امنيت منطقه اقدام كند.

وي افزود: پيام نيروهاي دريايي كشورمان به ساير كشورها اين است كه نيازي به حضور جريان‌هاي خارجي براي تأمين امنيت در اين منطقه نيست.

وحيدي خاطرنشان كرد: تقويت نيروهاي دريايي ايران پيام صلح‌آميزي به ساير كشورهاي منطقه است.

iran news بازدید : 223 پنجشنبه 13 مرداد 1390 نظرات (0)

يك مقام ارشد نظامي در قرارگاه حمزه سيدالشهدا گفت: عمليات تهاجمي‌وانهدامي سپاه پاسداران عليه پژاك در مرز تا زماني كه دولت‌مركزي‌عراق و اقليم كردستان در مرزمشترك مستقرنشوند، ادامه‌خواهدداشت.

به گزارش خبرگزاري فارس، يك مقام ارشد نظامي با اشاره به استمرار فعاليت‌هاي تروريستي گروهك در حال انحلال پژاك، گفت: عمليات تهاجمي و انهدامي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عليه ضدانقلاب‌هاي آمريكايي پژاك در نوار مرزي شمال عراق و ايران تا زماني كه دولت مركزي عراق و اقليم كردستان در مرز مشترك مستقر نشوند، ادامه خواهد داشت.

iran news بازدید : 206 پنجشنبه 13 مرداد 1390 نظرات (0)
گروه فرهنگي- سريال الاسباط كه با تغيير نام به "معاوية، الحسن و الحسين" پخش آن از ابتداي ماه مبارك رمضان در شبكه‌هاي ماهواره‌اي وابسته به سعودي‌ها آغاز شده، واكنش‌هاي منفي در ميان شيعيان و حتي برخي از مجامع اهل سنت داشته است.
 
به گزارش رجانيوز،‌ تحليلگران از اين اقدام به تحريك احساسات شيعيان و تحريف تاريخ ياد كرده و معتقد هستند آنچنانكه پشت پرده تحريف‌هاي تاريخ اسلام تاريخ نويسان يهودي بوده‌اند، در اين مورد خاص نيز با توجه به برخي از قراين موجود، اين ارتباطات بعيد نيست.
 
در اين زمينه مدیر گروه سینما و تلویزیون پژوهشکده هنر و رسانه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، گفت: پخش این سریال می‌تواند با اثرگذاری بر روابط شیعه و سنی، برای جهان اسلام پیامدهای اجتماعی در پی داشته باشد.
 
دکتر عبدالله بیچرانلو در نشست علمی "بررسی ابعاد رسانه‌ای سریال الاسباط" كه در سالن اجتماعات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات" برگزار شد، با موضوع "بررسی عوامل و جریان رسانه‌ای پشتیبان این سریال" گفت: نام این سریال از آغاز ساخت تاکنون چندین بار تغییر کرده و از "الاسباط" به "معاویة، الحسن و الحسین" رسیده است.
iran news بازدید : 195 پنجشنبه 13 مرداد 1390 نظرات (0)

آیت الله سیدعلی سیستانی از مراجع عظام تقلید ساکن در نجف اشرف، در دیدار اخیر خود با آیت الله مرتضی اشرفی شاهرودی از علمای شاهرود، با يادآوري اشراف خود به مسائل داخلی ایران، تاکید کرد که خود را در نزد خدا مسئول می‌داند كه حتی کلمه ای در راستای تضعیف نظام اسلامی ایران بر زبان بیاورد.

به گزارش رجانیوز، آیت الله اشرفی شاهرودی با بیان جزئيات دیدار 45 دقیقه‌ای خود با آیت الله سیستانی در ابتدای سال جاری، ضمن اشاره به مطلب فوق از زبان اين مرجع تقليد افزود: «معظم له در این دیدار همچنین بیان داشتند؛ ایران یگانه مملکتی است که دارای حکومت اسلامی است و لذا همه باید در راستای تقویت این نظام اسلامی تلاش کنیم.»

وی افزود: ایشان در این جلسه مطالب فراوانی را مطرح کردند و بنده نیز این نگرانی ها را از طریق برخی اعلام به مقام معظم رهبری و مسئولان و مدیران حوزه ها منتقل نمودم.

iran news بازدید : 232 پنجشنبه 13 مرداد 1390 نظرات (2)

در اجرای چهارمین مرحله طرح برخورد با حاملان و تولید کنندگان سلاح سرد 220 حامل و تولید کننده سلاح سرد نامتعارف از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

iran news بازدید : 189 پنجشنبه 13 مرداد 1390 نظرات (0)

رئيس‌جمهوري ايران در مصاحبه با يك شبكه خارجي تأكيد كرد كه ايران قصد توليد بمب اتم را ندارد و برنامه هسته‌اي اين كشور كاملاً صلح‌آميز است.

به گزارش فارس، "محمود احمدي‌نژاد " رئيس‌جمهوري ايران در مصاحبه با شبكه "يورو نيوز " تأكيد كرد كه ايران به هيچ‌ عنوان قصد ساخت بمب اتم ندارد و برنامه هسته‌اي ايران كاملاً اهدافي صلح‌آميز دارد.

وي در اين مصاحبه تلويزيوني كه شب گذشته صورت گرفت، تصريح كرد: وقتي مي‌گوييم كه نمي‌خواهيم بمب‌ اتم بسازيم به اين مفهوم است كه واقعاً نمي‌خواهيم بمب اتم بسازيم. اگر كسي اين روزها به دنبال بمب اتم باشد، واقعاً ديوانه است.

آمريكا به همراه برخي از هم‌پيمانان خود ايران را متهم مي‌كند كه تحت پوشش برنامه هسته‌اي خود به دنبال ساخت بمب‌هاي اتمي است كه ايران بارها اين ادعاها را رد كرده و هيچ‌يك از گزارش‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي حاوي شواهدي كه نشان از انحراف برنامه هسته‌اي ايران داشته باشد، نبوده است.

iran news بازدید : 168 پنجشنبه 13 مرداد 1390 نظرات (0)

يك روزنامه برزيلي با انتشار گزارشي درباره تحولات خاورميانه نوشت با خروج نيروهاي آمريكا از عراق كه قرار است امسال عملي شود، ايران اولين قدرت نظامي استراتژيك در منطقه را به دست خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمريكاي لاتين، روزنامه برزيلي "اواستادو " با انتشار گزارشي به قلم يكي از پژوهشگران بين‌المللي خود نوشت: با پايان يافتن حضور دائمي نظامي آمريكا در عراق، ايران به بزرگترين نيروي نظامي خليج فارس تبديل خواهد شد.

iran news بازدید : 198 پنجشنبه 13 مرداد 1390 نظرات (0)
وي با اشاره به دوره حضورش در رم ايتاليا به عنوان سفیر لیبی در سال 1987 ، گفت ، زمانی که امام صدر به لیبی سفر کرد ، حاج یونس بلقاسم ، مدیر اطلاعات لیبی بود . بلقاسم بعدها در ايتالیا در حضور ابراهیم البشاری ، وزیر امور خارجه و مدیر اطلاعات ، در خصوص شهادت امام موسي صدر به دست ابو نزال ابراز ترديد كرده بود .

وزیر امور خارجه اسبق لیبی و نماینده سابق اين كشور در سازمان ملل متحد ، از احتمال به شهادت رسيدن امام موسی صدر در ليبي خبر داد . 

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شبکه خبر عبدالرحمن شلقم ؛ در گفتگو با روزنامه " الحیات " ، با بيان اينكه امام صدر به دست یکی از افسران نزدیک به قذافی کشته شده است ، گفت چندين گزارش مربوط به پيش از قیام کنونی مردم لیبی و در دوره پس از این قیام درباره ناپديد شدن امام صدر وجود دارد .

وي با اشاره به دوره حضورش در رم ايتاليا به عنوان سفیر لیبی در سال 1987 ، گفت ، زمانی که امام صدر به لیبی سفر کرد ، حاج یونس بلقاسم ، مدیر اطلاعات لیبی بود .

بلقاسم بعدها در ايتالیا در حضور ابراهیم البشاری ، وزیر امور خارجه و مدیر اطلاعات ، در خصوص شهادت امام موسي صدر به دست ابو نزال ابراز ترديد كرده بود .

بلقاسم همچنين روايت ديگري را تعریف کرد و گفت : صدر بیش از دو میلیون دلار کمک از لیبی دریافت کرد و این کمک در این سفر تحویل صدر شد .

با وجود اين ، یک نفر در ایتالیا ، وی را لو داد و به مافیای ایتالیا خبر داد این شخص حامل مبلغ فراوانی پول است . مافیا وی را ربود و کشت و پول را از آن خود کرد !

شلقم همچنين از روايت سوم درباره سرنوشت امام موسي صدر سخن گفت ، مبني بر اينكه پس از قیام کنونی در ليبي شنيده است كه امام صدر در لیبی کشته شده است ؛ زیرا امام موسي صدر در آخرین دیدار با قذافی ، به او گفته بود ، تو از اسلام چیزی نمی فهمی . در نتيجه به دست یکی از افسران نزدیک به قذافی کشته شد و مخفیانه در طرابلس دفن شد .

وزير امور خارجه سابق ليبي ، با بيان اينكه قذافي هر آنكه را عليه او اقدام يا موضع گيري مي كرد ، از سر راهش بر مي داشت ، گفت : قذافي  چنین كاري را با سرهنگ حسن اشکال ، پسر عمویش نیز صورت داد .

همچنین هر کس به شخص قذافی جسارت می کرد در فهرست مقتولان قرار می گرفت . افزون بر این ، هر کس که به خانواده اش اهانت می کرد ، کشته می شد .

iran news بازدید : 200 چهارشنبه 12 مرداد 1390 نظرات (0)
مديركل شيلات سيستان و بلوچستان گفت: تمام شناورهاي كلاس لنج برودتي در صورت تمايل تسليح مي‌شوند.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، غلامرضا سندگل مديركل شيلات سيستان و بلوچستان اظهار داشت: تمام شناورهاي كلاس لنج برودتي (سردخانه‌دار) صيد در آب‌هاي دور، در صورت درخواست و داشتن شرايط لازم، براي مبارزه با دزدان دريايي تسليح مي‌شوند.

وي افزود: از سال 1387 شناورهاي صيادي اين استان در هنگام صيد در آب‌هاي اقيانوس هند با مشكل جهاني حمله دزدان دريايي مواجه ‌شده كه خسارات روحي و مالي بسياري به صيادان زحمتكش وارد شده است.
 
مديركل شيلات سيستان و بلوچستان تصريح كرد: اين اداره‌كل براي ادامه روند صيد تن ماهيان و كمك به امنيت شناورها در هنگام حضور و انجام صيد در اقيانوس هند، با پيگيري و همكاري دستگاه‌هاي ذي‌ربط، موفق به اخذ مجوز تسليح شناورهاي صيادي از ستاد كل نيروهاي مسلح شده است.
 
سندگل بيان داشت: مالكان شناورهاي متقاضي در صورت داشتن شرايط پيش‌بيني شده و دارا بودن تجهيزات مناسب ناوبري و ايمني، با ارائه مدارك لازم به اداره كل شيلات سيستان‌وبلوچستان، مي‌توانند از اين مكان بهره‌مند شوند‌.
 
وي ادامه داد: صيادان پرتلاش سيستان و بلوچستان حدود 80 درصد تن ماهيان كشور را صيد مي‌كنند كه بخش عمده‌ آن در محدوده آب‌هاي دور از ساحل و اقيانوس هند انجام مي‌شود.

iran news بازدید : 201 چهارشنبه 12 مرداد 1390 نظرات (1)
غلامرضا داداش‌زاده با بيان اينكه اين سيم‌كارت‌ها جنبه‌ي بين‌المللي داشته و از طريق يك اپراتور انگليسي حمايت مي‌شوند و هر دقيقه مكالمه با اين سيم‌كارت‌ها 660 تومان است تاكيد كرد: ما در حال پيگيري اين موضوع هستيم و به باشگاه استقلال نيز اخطار داده‌ايم.

به گزارش مشرق، در حالي كه سرپرست باشگاه استقلال اخيرا اعلام كرد كه سيم‌كارت‌هايي به نام Blusell را به‌عنوان سيم‌كارت‌هاي استقلال تهيه كرده است كه با اين سيم‌كارت مي‌توان در كشورهاي مختلف صحبت كرد اما مديرکل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات ارتباطات تاكيد كرد: گرفتن مجوز براي ايجاد اپراتوري به نام آبي‌سل كاملا بدون اطلاع رگولاتوري است و مجوز قانوني ندارد، بنابراين باشگاه استقلال بايد در اين زمينه پاسخگو باشد.

iran news بازدید : 189 چهارشنبه 12 مرداد 1390 نظرات (0)

از روز گذشته بسیاری از شبکه های عربی به ویژه در مصر با بی توجهی به اعتراضات موسسات دینی جهان عرب، پخش سریال توهین آمیز "معاویه، حسن و حسین" را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، برخی از شبکه های عربی که در میان آنها سهم شبکه های مصری بیشتر بود از روز گذشته (دوشنبه) پخش سریال توهین آمیز "معاویه، حسن و حسین" را آغاز کردند.

بنابراین گزارش، روز گذشته شبکه های مصری "الحیات مسلسلات"، "التحریر" و "النهار" نخستین قسمت این سریال توهین آمیز را پخش کردند اما تلویزیون دولتی مصر از پخش آن خودداری کرد.

iran news بازدید : 229 چهارشنبه 12 مرداد 1390 نظرات (0)
فیلم ترنسفورمرز 3 با دستمایه قرار دادن موضوع هسته‌ای ایران و نشان دادن فعالیت غیرقانونی اتمی در کویری در خاورمیانه، قصد القای این ادعا را به مخاطب دارد که ایران به صورت پنهانی در حال ساخت سلاح هسته ای است، که بیان ناشیانه این موضوع در فیلم از سوی منتقدین غربی مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

به گزارش خبرنگار مشرق، ایالات متحده آمریکا که از متوقف کردن فعالیتهای صلح آمیز هسته ای ایران، ناامید شده این بار دست به دامن فیلم های فضایی و تخیلی شده است تا لااقل در دنیای سینما و در ژانر تخیلی، جمهوری اسلامی ایران را به هر شکل ممکن در حال آسیب زدن به خود و جهان نشان دهد.

جدیدترین قسمت از 3 گانه ترانسفورمرز با عنوان " نیمه تاریک ماه" که به ادامه ماجراهای روباتهایی به نام آتوباتها می پردازد، با دستمایه قرار دادن موضوع پرونده هسته ای ایران قصد دارد تا علاوه بر برآورده کردن نیات سیاستمداران آمریکا، بر جذابیت های فیلم خود بیفزاید.

این فیلم در بخش ابتدایی و در حالی که سعی دارد از زبان آفتیموس پرایم (سردسته آتوبات‌ها) صحبت کند، تاکید می کند که ما در حال حاضر در حال همکاری با متحدین خود - یعنی دولت ایالات متحده- برای حل درگیری های انسانی و جلوگیری از آسیب رساندن بشر به خود هستیم!

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 165
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 239
  • بازدید ماه : 1,000
  • بازدید سال : 2,861
  • بازدید کلی : 934,022