loading...
ایران نیوز
iran news بازدید : 190 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)

خبرگزاري فارس: در جريان درگيري شب‌گذشته معترضان انگليسي و نيرو‌هاي پليس در شهر لندن، ساختمان‌ها و فروشگاه‌هاي تجاري زيادي در آتش سوختند.


گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------
به گزارش مانيتورينگ فارس، مناطق وسيعي از شهر لندن از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب طي ديشب و بامداد امروز شاهد يكي از گسترده ترين اعتراضات و ناآرامي هاي تاريخ اين شهر بود كه در جريان آن دهها خودرو، مغازه و واحد مسكوني بطور كامل در آتش سوختند و خسارات عمده اي به صدها خودرو و ساختمان ديگر وارد شد.

در سومين شب از ناآرامي‌هاي بي‌سابقه در انگليس، موج آشوب‌ها و درگيري ميان معترضان و نيروهاي پليس به چندين منطقه شهر لندن از جمله "هكني "، "پكام " و "لوئيشام " گسترش يافته و گزارش‌هاي رسيده حاكي از وقوع ناآرامي در شهرهاي بيرمنگام، ليورپول و بريستول مي‌باشد.

شبكه تلويزيوني الجزيره گزارش داد كه در اين درگيري‌ها چندين ساختمان و فروشگاه تجاري به همراه خودرو‌ها در آتش سوختند به طوري كه دود ناشي از آن سرتاسر آسمان لندن را پوشاند.

ناآرامي هاي لندن از سه شب پيش و در پي كشته شدن يكي از شهروندان به وسيله پليس در تاتنهام شروع شد.

شهروندان روز شنبه در يك راهپيمايي آرام كشته شدن مارك دوگان 29 ساله را محكوم كردند ولي اين اعتراض شب هنگام به شورش و ناآرامي تبديل شد كه يك‌شنبه هم ادامه يافت.
iran news بازدید : 531 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)

خبرگزاري فارس: انگليس طي سه سال آزمايش‌هاي مخفيانه اقدام به توليد جنين‌هايي مركب از سلول انسان‌ها و حيوانات كرده است.

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي و جنگ نرم خبرگزاري فارس، روزنامه "ديلي ميل " در گزارشي به قلم "دانيل مارتين " و "سايمون كالدول "، مي‌نويسد: جنين‌هاي دورگه انسان-حيوان به منظور استفاده براي علاج بيماري‌هاي درمان‌ناپذير توليد شده‌اند. اين امر مخالفت‌هايي را برانگيخته است و در پارلمان انگلستان نيز خاطرنشان كردند كه اين موضوع از نظر اخلاقي صحيح نيست و به اعتبار كشور لطمه مي‌زند.

iran news بازدید : 213 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)
نقض فاجعه‌آمیز حقوق بشر توسط سربازان کانادایی مستقر در افغانستان افشا شد. سربازان کانادایی مکررا دست به تجاوز به زنان و کودکان افغان زده‌اند به نحوی که تنها 1500 مورد تجاوز به کودکان در کارنامه سیاه ضدحقوق‌بشری آنها در افغانستان دیده می‌شود.
تجاوز نظامیان کانادایی به 1500 کودک افغان

  در همین حال روزنامه گاردین چاپ لندن فاش کرد که سربازان کانادایی در افغانستان همه بازداشت‌شدگان افغانی را شکنجه کرده‌اند به نحوی که همه دستگیرشدگان توسط سربازان کانادایی بدون استثنا مورد شکنجه قرار گرفته‌اند. شدت این دست اقدامات ضدانسانی سربازان کانادایی به حدی است که تجاوز و شکنجه در قندهار که مقر اصلی سربازان کانادایی است تبدیل به یک امر روزمره شده است. افشای شکنجه و بدرفتاری کانادایی‌ها با افغانی‌ها باعث شده است که احزاب مخالف در پارلمان کانادا خواستار یک تحقیق و تفحص عمومی در این‌باره شوند. در همین حال«ریچارد کولوین»، معاون پیشین سفارت کانادا در افغانستان به یک کمیته پارلمانی در اوتاوا گفته است که تمام بازداشت‌شدگان افغانی توسط سربازان کانادایی مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته‌اند. این روزنامه انگلیسی نوشت: اکنون دولت کانادا باید دوباره به یک سوال جدی درباره نقشش در افغانستان پاسخ دهد. گاردین به نقل از کولوین نوشت: بر اساس اطلاعات ما، همه افغانی‌هایی که ما به دولت افغانستان تحویل دادیم مورد شکنجه سربازان‌مان قرار گرفته بودند.

iran news بازدید : 222 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)
مردم آمریکا از گروه‌ها، افکار و نژادهای مختلف هستند. که همه آن‌ها دارند به این نتیجه می‌رسند که نظام فعلی وفادار به آن‌ها نیست. در واقع می‌توان اطمینان داشت که نهایتا یک سری حرکت‌های جدایی‌طلبانه صورت خواهد گرفت.

تری میسان فعال فرانسوی و سردبیر پایگاه خبری "ولترنت" در گفت‌وگویی با اشاره به تحولاتی که در دنیای امروز در حال اتفاق است و با مشکلاتی و موانعی که پیش روی آمریکاست پیش بینی کرد ایالات متحده آمریکا باید منتظر تجزیه و فروپاشی باشد.

تیری میسان، نویسنده، پژوهشگر و فعال سیاسی فرانسوی است که برای اولین بار با انتشار کتاب "دروغ بزرگ" پشت پرده حوادث 11 سپتامبر 2001 را افشا کرد. میسان در این کتاب که پرفروش‌ترین کتاب سال فرانسه نیز بوده است، به ارائه مدارکی از واقعه یازده سپتامبر و ساختگی بودن آن می‌پردازد.
به گزارش ابصارنیوز، مهمترین بخشهای این مصاحبه جالب که توسط پایگاه خبر barackobama.ir انجام شده را می توانید بخوانید:
س: آقای میسان! بعد از گذشت بیش از هشت سال از زمان وقوع حملات 11 سپتامبر، مسایل زیادی آشکار شده و مردم جهان و به خصوص آمریکایی‌ها به حقایق پشت پرده این حادثه پی برده‌اند. با توجه به این امر چرا مردم آمریکا هیچ عکس‌العملی نسبت به اقدامات رهبران خود نشان نمی‌دهند؟
تیری میسان: من به جای آمریکایی‌ها نمیتونم پاسخ بدهم که چرا تاکنون انقلاب نکرده‌اند؟! تغییر نظر مردم به مرور انجام میشود بحث تازه از 2003 شروع شده به طور نسبی هر سال 10درصد به تعداد کسانی که معتقدند حملات 11 سپتامبر ساختگی بوده است، افزوده می‌شود. بطوریکه الان این میزان نزدیک 74درصد است و تا چند سال دیگر بالاخره کل کشور متوجه حقیقت می‌شوند.
همین امر هم باعث می‌شود تا ساختار مدیریتی درونی آمریکا هم با تغییرات اساسی روبرو شود. 
به هر حال، این موضوع تنها دو راه حل دارد؛ یا آنهایی که قدرت دارند باید یک دیکتاتوری سفت و سخت را در پیش بگیرند تا همه مردم را وادار به سکوت کنند، و یا آنکه مردم عمل می‌کنند و یک انقلاب شکل می‌گیرد. زیرا امکان ندارد وقتی که اکثریت مردم یک کشور معتقد باشند دولتشان جنایتکار است، آن دولت پابرجا بماند.
iran news بازدید : 182 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

"برند گوکن" که به تازگی از کره شمالی بازگشته از کمبود مواد غذایی برای حدود 5 میلیون شهروند کره شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "برند گوکن" فعال بشردوستانه بین المللی در گفتگو با هفته نامه فوکوس چاپ آلمان با اشاره به وضعیت وخیم مردم کره شمالی بر لزوم ادامه کمکهای بین المللی برای مبارزه با گرسنگی در این کشور تاکید کرد.

هر چند در پی هشدارهای سازمان ملل در مورد خطر گرسنگی برای حدود 5 میلیون شهروند کره شمالی، دولت این کشور از سازمانهای امدادی بین المللی کمک خواسته اما به گفته گوکن وضعیت مردم همچنان وخیم است.

این فعال بشردوستانه بین المللی در ادامه افزود: کمبود مواد غذایی بیش از همه زنان و کودکان را در معرض خطر قرار داده است. بر این اساس نگرانی دیگر در کره شمالی کمبود دارو و امکانات بهداشتی است.
 
این در حالی است که گزارشهای سازمان ملل از روی آوردن مردم به خوردن علف برای زنده ماندن حکایت دارد. این کارشناس آلمانی گفت کسانی که شغلی ندارند بیشتر از سایرین در معرض گرسنگی قرار داشته و ساعات زیادی را در شبانه روز صرف یافتن مواد غذایی در معابر می کنند.
 
وی یکی دیگر از نشانه های کمبود شدید مواد غذایی را برداشت محصولات کشاورزی از جمله ذرت پیش از به بار نشستن آنها دانسته و خواستار توجه جامعه جهانی به وضعیت وخیم در این کشور شد.
 
گفتنی است از جمله عوامل وخیم شدن وضعیت اقتصادی کره شمالی تحریمهای غرب به بهانه ادامه برنامه هسته ای این کشور است. اخیرا نیز دولت کره شمالی آمادگی اش را برای مذاکره در مورد برنامه هسته ای خود بدون هیچ پیش شرطی اعلام کرده است.

iran news بازدید : 181 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

رئيس جمهور افغانستان از كشته شدن 31 نظامي آمريكايي بر اثر منهدم شدن يك بالگرد نيروهاي آمريكايي در صحنه جنگ خبر داد و اين حادثه را به باراك اوباما تسليت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در كابل، دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري افغانستان با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد كه بر اثر سقوط بالگرد نظامي ناتو 31 نظامي آمريكايي كشته شده اند.
اين بالگرد شب گذشته در منطقه "سيد آباد " ولايت ميدان وردك در نبرد با شبه نظاميان طالبان سقوط كرده است.
بر اساس اين اطلاعيه، كرزي پيام تسليت خود را به باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا ارسال كرده است.
همچنين دفتر رئيس جمهور افغانستان اعلام كرده است كه در اين حادثه هفت تن از نيروهاي افغان نيز كشته شده اند.
صبح امروز خبر سقوط اين بالگرد در ولايت ميدان وردك مخابره شد اما از تلفات آن تاكنون اطلاعي در دست نبود.
اين بالاترين رقم كشتار نظاميان آمريكايي در يك حادثه از سال 2001 تاكنون در افغانستان است و يك تراژدي براي نيروهاي آمريكايي محسوب مي‌شود.
طالبان مسئوليت اين حادثه را بر عهده گرفته اند.

iran news بازدید : 197 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

خبرگزاري فارس: يكي از مراجع تقليد قم در پيامي با اشاره به وقوع فاجعه دردناك قحطي در سومالي، اجازه مصرف ثلث سهم امام(ع) براي قحطي‌زدگان سومالي‌ را صادر كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در پيام اين مرجع تقليد آمده است: مناظر و تصاويري كه از مسلمانان قحطي‌زده كشور سومالي در رسانه‌ها نشان داده مي‌شود دل هر انساني را به درد مي‌آورد.
در ادامه اين پيام آمده است: اگر تمام مسلمانان جهان به وظيفه اسلامي خود عمل مي‌كردند به‌خصوص در اين ماه مبارك رمضان كه يكي از وظايف اصلي روزه‌داران اطعام به مستمندان است مسلما اين چنين وضعيت اسفبار براي آنان پديد نمي‌آمد. امروز همه مسلمانان بايد به كمك برادران و خواهران ديني خود بشتابند و كودكان معصوم و بزرگسالان را از مرگ حتمي نجات دهند.
در بخش ديگري از اين پيام اضافه شده است: اين هم براي ما يك امتحان بزرگ، ‌محسوب مي‌شود. ملت مسلمان ايران كه هميشه در اين حالات سخت به مستمندان و محرومان، كمك شاياني كرده است اكنون هم ايثار كرده و حتي با كم كردن در مصارف روزانه خود حيات واقعي را به آنان هديه كرده و قلب مقدس مولايمان حضرت بقية الله الاعظم عجّل الله تعالي فرجه الشريف را از خود خشنود كنند.
در اين پيام اضافه شده است: مومنين ايثارگر علاوه بر تبرعات شخصي خود مجازند از ثلث سهم مبارك امام عليه السّلام بپردازند. از خداوند متعال مسئلت دارم رحمت بيكران خود را بر همه روزه‌داران و ايثارگران نازل بفرمايد و ما را از اين آزمايش بزرگ، سرافراز بيرون آورد.
شايان ذكر است آيت‌الله صافي‌گلپايگاني مبلغ 5 ميليون تومان براي كمك به قحطي‌زدگان سومالي اهدا كرد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 165
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 228
  • بازدید ماه : 989
  • بازدید سال : 2,850
  • بازدید کلی : 934,011