loading...
ایران نیوز
iran news بازدید : 603 شنبه 22 مرداد 1390 نظرات (6)

شواهد بر آن است که منافقان و فتنه گران در فتنه 88در صدد براندازی رهبری بودند

مکر و مکرالله ولله خیر الماکرین

d29th1yhua4hnuxcs439.jpg

آیا میدانید شمر هم نماز میخواند(در روایات است که ادای نمازش در اول وقت صورت میگرفت)

آیا میدانید ابوبکر و عمر هم در زمان پیامبر دم از قانون مداری میزدند

و در زمان علی قانون گریز شدند

(و زمانی که میر حسین موسوی رهبر میشود)

iran news بازدید : 506 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی در مورد رستورانی در برج میلاد به وضعیت هزینه‌های ثروتمندان در ایران و فاصله طبقاتی میان ثروتمندان و فقرا اشاره‌ای کرد و نوشت: برخی در ایران بستنی با روکش طلا مي خورند.

به گزارش مشرق، الف به نقل از روزنامه واشنگتن پست نوشت: این روزنامه آمریکایی که مشخص است با انتشار این مقاله اهداف خاصی را در نظر دارد از ظهور سرمایه دارانی در ایران که با روش‌های نادرست فعاليت مي كنند، یاد کرد.

این روزنامه سپس به هزینه‌های ثروتمندان در ایران اشاره کرد که برای نمونه سوار ماشین‌های گران قیمت می شوند و در رستوران برج میلاد در تهران غذاهای گران قیمت از جمله بستی بین 280 تا 300 دلار میل می کنند .این روزنامه آمریکایی در حالی از شکاف طبقاتی در ایران یاد کرده که در آمریکا نیز فاصله طبقاتی در سالهای اخیر به شدت افزایش یافته است. نکته مهم در مورد این مقاله نظراتی است که خوانندگان این روزنامه آمریکایی در مورد آن نوشته اند. بسیاری از این خوانندگان ضمن انتقاد از این روزنامه، این مقاله رو تلاشی برای ارائه تصویری غلط از ایران یاد کرده اند و اینکه در آمریکا نیز فاصله طبقاتی وجود دارد و ثرومندان در این کشور هر روز در حال افزایش دارایی های خود هستند. برخی از خوانندگان این مقاله در نظرات خود اعلام کرده اند که این شرایطی که نویسنده برای ایران به تصویر کشیده دقیقا برای آمریکا با شرایط فعلی صدق می کند و اینکه در آمریکا نیز فقیر زیاد است.

iran news بازدید : 404 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (2)
رییس کیسیون آموزش مجلس دکتر عباسپور می گوید مجلس به دنبال بازگشت رشته های حذف شده علوم انسانی است و در این باره از مسئولان پاسخ قانع کننده ای می خواهد.

به گزارش مشرق به نقل از خبر، موضوع حذف 23 رشته علوم انسانی از معتبرترین دانشگاه علوم انسانی به مجلس هم کشیده شد و قرار است که در هفته آینده مسئولان وزارت علوم و سازمان سنجش در این باره به نمایندگان پاسخ دهند. در همین باره  علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات به خبر آنلاین می گوید که بهتر است داوطلبان علوم انسانی فعلا برای انتخاب رشته عجله نکنند تا تکلیف این موضوع مشخص شود، چون ما تصمیم داریم این رشته ها را دوباره دایر کنیم.

وی ادامه می دهد: همچنین بهتر است داوطلبان در انتخاب دانشگاه پیام نور هم دقت کنند چون به دلیل عدم کیفیت این دانشگاه، از امسال مدرک آن معادل می شود.

iran news بازدید : 265 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سخنانی از تصویب طرح بیمه بیکاری مخصوص جوانان در کمیسیون اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: این طرح مخصوص جوانان جویای کار است و می تواند به عنوان یک مسکن عمل کند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، هادی مقدسی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان لرستان در سخنانی در این رابطه اظهار داشت: بر اساس این طرح جوانان بیکار حقوق ماهیانه دریافت می کنند و تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس این طرح جوانان بیکار مجرد ماهانه 300 هزار تومان دریافت می کنند، ادامه داد: این در حالیست که جوانان بیکار متاهل نیز 350 هزار تومان به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

مقدسی با اشاره به مزایای اجرای این طرح در کشور بیان داشت: با اجرای این طرح هم آمار بیکاران واقعی در کشور معلوم می شود و هم به عنوان یک مسکن عمل کرده و دغدغه معیشتی جوانان را برطرف می کند.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح دریافت حقوق ماهانه حداکثر تا دو سال ادامه خواهد داشت، یادآور شد: زمانی که این افراد توانستند شاغل شوند پول داده شده طی 50 قسط پس گرفته می شود.

iran news بازدید : 313 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (2)
عراق، كشوري فاقد زيرساخت ها و توسعه نيافته، كشوري كه مردمانش در آرزوي بهره مندي از حداقل هاي زندگي با حسرت به زايران ايراني عتبات عاليات چشم مي دوزند، زايراني كه به گفته بسياري از هم صحبت هاي عراقي نگارنده، با وجود بهره مندي از تمام نعمات خدادادي و رفاه نسبي، ناشكر هستند.

به گزارش مشرق به نقل از شرق، شايد اگر عراقي ها هم با هزار اميد و آرزو پس از سال ها صرفه جويي و پس انداز، 17هزار دلار ناقابل براي خودرويي با استانداردهاي حداقلي پرداخت مي كردند كه در كشور همسايه به قيمت 9هزار دلار به فروش مي رسد و پس از آن نيز هفته اي يك بار ميهمان نمايندگي ها بودند، لب به گلايه مي گشودند.

عراق، كشوري با تمام كاستي هاي موجود، بازار جذابي براي توليد كنندگان خارجي به شمار مي رود به طوري كه با گشتي در بازار شهرهاي زيارتي و همچنين بغداد، حضور انواع و اقسام برندهاي شناخته شده و ناشناخته از كشورهاي دور و نزديك را لمس مي كنيد.

iran news بازدید : 291 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا،همزمان با بیست و سومین سال پایان جنگ عراق علیه ایران، طلال الزوبعی در گفت‌وگو با خبرگزاری اصوات العراق در اظهاراتی بی‌اساس گفت:‌ ایران باید خسارت 700 میلیارد دلاری به عراق پرداخت کند چرا که بر اساس اعلام سازمان ملل و کمیته‌های ویژه عراق در آن زمان خواهان صلح بوده اما ایران اصرار به جنگ داشت و به عراق حمله کرد و به دنبال آن ما هم از خودمان دفاع کردیم که این مساله یکی از حقوق ملت عراق به شمار می‌رود.
 
 وی در ادامه‌ اظهارات باطل خود مدعی شد: ما از ایران می‌خواهیم که به دلیل جنگ هشت ساله، کشته شدن افراد و تخریب بسیاری از ساختارهای زیربنایی به ما خسارت 700 میلیارد دلاری بپردازد.

این ادعا در حالی است که 18 آذر سال 1370، خاویر پرز دکوئیار، دبیرکل وقت سازمان ملل در راستای اجرای قطعنامه 598 شورای امنیت و سه سال پس از تصویب این قطعنامه اعلام کرد که با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده‌ است که عراق آغازگر جنگ هشت ساله ایران و عراق بوده ‌است.

iran news بازدید : 243 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
مدير مشمولان ستادكل نيروهاي مسلح به‌همراه معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستادكل نيروهاي مسلح و معاون نيروي انساني نيروي زميني ارتش از سرباز فداكار نيروي زميني ارتش گروهبان وظيفه وحيد جمشيدي عيادت كردند.

به گزارش خبرگزاري فارس، سردار موسي كمالي مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح به همراه امير سيدعلي فيروزي جانشين معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح و امير فهميده معاون نيروي انساني نزاجا با حضور در بيمارستان شهداي هفتم تير تهران از سرباز فداكار نيروي زميني ارتش گروهبان وظيفه وحيد جمشيدي كه در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري است، عيادت كردند.
iran news بازدید : 242 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)
جریان‌های سیاسی طی تاریخ تشیع در عربستان سهم بسزایی در روابط شیعیان با حکومت سعودی داشته اند که عمده اين جريانات، پس از انقلاب اسلامي در ايران جان تازه اي يافته اند.
مشرق، موضع‌گیری‌های سیاسی اين جريانات نیز طی تاریخ، تأثیر چشمگیری بر جایگاه جامعه شیعه در حکومت گذاشته است. شناخت این جریان‌ها و تحولات درونی آنها به شناخت این جامعه و تحولات اندیشة سیاسی آنها جهت نیل به اهداف و حقوقشان و عوامل مؤثر بر آن کمک شایانی می‌کند.
در ذیل به جریان‌های سیاسی و تحولات رویکردی آنها و نقششان در جایگاه جامعه شیعه اشاره شده است.
تا پیش از انقلاب اسلامی ایران، مخالفت شیعیان با حکومت سعودی بیشتر به شکل مشارکت در جنبش‌های چپ‌گرا، مانند حزب غیرقانونی کمونیستی سعودی، یا جنبش‌های چپ‌گرای افراطی غیر‌قانونی دیگر، همچون حزب عمل سوسیالیستی عربی در جزیره عربی انجام می‌شد، به‌گونه‌ای که شیعیان، در جستجوی جنبشی جهان‌شمول و غیر‌فرقه‌ای، که آنان را بپذیرد، با جنبش بعثی عراق یا سوریه یا جنبش‌های مشابه فعال در خلیج فارس پیوند برقرار کردند.
در ادامه جنبش‌هایی که شیعیان در عربستان به راه انداختند و چگونگی شکل‌گیری آنها اشاره شده است.
 
جنبش مبلغان طلایه‌دار در قطیف
در دهه 1390ق (1970م) در کویت جنبش مبلغان طلایه‌دار با حمایت آیت‌الله محمد شیرازی و متأثر از اندیشه‌های وی و به ریاست محمدتقی مدرسی، که پایگاه آن مدرسة رسول‌الاعظم بود، کار خود را آغاز کرد.
مکتب فکری شیرازی درکل تفسیر جدیدی از اعتقادات فقه و تاریخ اسلام ارائه می‌کرد. افزون بر فعالیت‌های نمایندگان جنبش مبلغان‌ طلایه‌دار در قطیف، در دهة 1390 گروهی از فعالان عضو جنبش، که رهبری آن را شیخ الصفار و شیخ توفیق السیف برعهده داشت، فعالیت‌های خود را در قطیف آغاز کردند.
آنها در مباحث خود، موقعیت سیاسی امت اسلامی، نقد سیر‌مذهبی سنتی در میان شیعیان و اهمیت تحول روشنفکری در جهان اسلام را بازگو می‌کردند. افزون بر این فعالیت‌ها آنها به پخش کتاب، نشریه و نوارهای صوتی آیت‌الله شیرازی اقدام می‌نمودند. سرانجام فعالیت‌های اعضای جنبش، که با هدف آگاه ساختن شیعیان از وضعیت اجتماعی، اقتصادی و مذهبی جامعه و ترغیب آنها در نقد انفعالات در عرصة دین و سیاست انجام می‌شد، زمینة جنبشی سازمان‌یافته را فراهم کرد.
iran news بازدید : 321 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (2)
دولت سوريه در عملياتي پيچيده، با کشف يکي از پيشرفته‌ترين نقشه‌هاي نظامي ـ جاسوسي آمريکا، يکي از شبکه‌هاي مخوف اطلاعاتي اين کشور در منطقه را منهدم کرد به‌گونه‌اي که اکنون روسيه و چين دست به دامن سوري‌ها براي دريافت اطلاعات اين شبکه شده‌اند.
به گزارش گروه بين الملل مشرق، يك پايگاه خبري صهيونيستي، بتازگي از بزرگترين طرح امنيتي ـ نظامي آمريكا خبر داده كه از بيش از 10 سال قبل عليه سوريه و براندازي دولت اين كشور طراحي شده بود که اجراي اين طرح مختص به سوريه نيست و اجراي آن در بسياري از كشورهاي ديگر نيز مورد بررسي قرار گرفته است.
بر اساس جزئيات اين گزارش كه از سوي يك منبع ارشد امنيتي فاش شده است، ماجرا از اين قرار است که سوري‌ها موفق شده‌اند عمليات پيچيده آمريکا عليه اين کشور موسوم به عمليات "نيلوفر آبي" را كشف كرده و ضربات جبران ناپذيري به آمريكايي‌ها وارد كنند.
 بر اين اساس بعد از افشاي شكست اين طرح آمريكا پيامي به فرماندهي عمليات در سوريه ارسال كرد كه به اين عمليات پايان دهد و جاسوسان را از اين كشور خارج كند اما با جواب عناصر اطلاعاتي سوريه مواجه شد كه مي‌گفتند عمليات به پايان رسيده است.
كشف اين عمليات كه با خشم مقامات كاخ سفيد همراه شده، مشكلات زيادي براي آمريكايي‌ها ايجاد كرد، با قرار گرفتن پيشرفته‌ترين دستگاه‌هاي ارتباطي جاسوسي آمريكا در دست سوري‌ها، هزاران جاسوس آمريكا در سراسر جهان تهديد شدند، از سوي ديگر گفته مي‌شود كه سوري‌ها گزارش‌هايي را به ايران فرستاده‌اند كه منجر به بازداشت 30 جاسوسي آمريكايي در ايران طي يك مرحله شده است.

 همچنين يك سامانه تلفن همراه محرمانه در لبنان كه براي جاسوسي عليه سوريه طراحي شده بود، نيز كشف شده و يك جاسوس آمريكا در روسيه نيز به همين ترتيب شناسايي شد.
اين گزارش مي‌افزايد كه به علت قدرت سوريه در انهدام اين سامانه بود كه روسيه و چين در شوراي امنيت به دفاع از اين كشور پرداختند تا بتوانند به يكي از اين دستگاه‌ها دست يافته و اطلاعات موجود در آن را تحليل كنند. اين در حالي است كه آمريكا نيز پيشنهادهاي زيادي را به مقامات سوري داده‌اند تا بر اساس سياست هويچ و چماق اين دستگاه‌ها را از دست سوري‌ها بگيرند، البته سوري‌ها به خوبي به ارزش واقعي اين سامانه واقف هستند.

iran news بازدید : 232 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)

ايران در ميان تمام قدرت هاي هسته اي، استثناست چرا كه بدون حامي خارجي و يا وجود فشار و تحريم به اين فناوري هسته اي دست يافته است.
روزنامه واشنگتن پست با انتشار تحليل فوق نوشت: سالها تصور مي شد كه تحريم هاي اقتصادي و سياسي مي تواند ايران را به يك طرف مذاكره سازش پذير تبديل كند اما اين، يك تصور اشتباه بود. ايستادگي ايران اين نظريه را كه زماني طرفدار داشت، به وضوح تضعيف كرد و به جاي آن بهت و حيرت گريبانگير غرب شد. غرب تصور مي كرد زمان به نفع اوست و تشديد فشارها مي تواند بنيه علمي ضعيف ايران را از مسير پيشرفت خارج كند. اما برخلاف چنين پيش فرض هايي، زيرساخت هاي علمي ايران در دهه اخير رشد كرد.
اين روزنامه آمريكايي نوشت: ايران در تاريخ كشورهاي هسته اي يك استثناست زيرا تمام قدرت هايي كه توانسته اند به فناوري هسته اي دست يابند، از يك حامي خارجي كمك قابل توجهي دريافت كرده اند. به عنوان مثال شوروي سابق نه تنها مشاوره هاي فني در اختيار چين مي گذاشت بلكه در ساخت راكتور هسته اي هم به اين كشور كمك مي كرد. چين هم به نوبه خود اورانيوم غني شده را در اختيار پاكستان گذاشت و به اين كشور در ساخت تجهيزات غني سازي و راكتورهاي پلوتونيومي كمك كرد. فرانسه نيز اسرائيل را به يك راكتور هسته اي، به يك كارخانه بازفرآوري پلوتونيوم و طراحي تسليحاتي مجهز كرد. هند هم كه ادعا مي كند برنامه هسته اي اش يك دستاورد بومي است، اين حقيقت را كه يك راكتور هسته اي از كانادا و 20 تن آب سنگين از آمريكا دريافت كرده است، كتمان مي كند.

iran news بازدید : 205 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)

هتل بزرگ داریوش هتل ۵ ستاره‌ای در جزیره کیش است که با سرمایه‌گذاری حسین ثابت ساخته شد. این هتل با الهام از تخت جمشید بصورت سمبلی از افتخار و عزت ایران باستان در دوران هخامنشیان ساخته شده‌است.

این هتل دارای ۱۶۸ اطاق می‌باشد و با سرمایه‌ای معادل ۱۲۵ میلیون دلار ساخته شده‌است.

 

تصاویر در ادامه مطلب

iran news بازدید : 532 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)

خبرگزاري فارس: انگليس طي سه سال آزمايش‌هاي مخفيانه اقدام به توليد جنين‌هايي مركب از سلول انسان‌ها و حيوانات كرده است.

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي و جنگ نرم خبرگزاري فارس، روزنامه "ديلي ميل " در گزارشي به قلم "دانيل مارتين " و "سايمون كالدول "، مي‌نويسد: جنين‌هاي دورگه انسان-حيوان به منظور استفاده براي علاج بيماري‌هاي درمان‌ناپذير توليد شده‌اند. اين امر مخالفت‌هايي را برانگيخته است و در پارلمان انگلستان نيز خاطرنشان كردند كه اين موضوع از نظر اخلاقي صحيح نيست و به اعتبار كشور لطمه مي‌زند.

iran news بازدید : 214 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)
نقض فاجعه‌آمیز حقوق بشر توسط سربازان کانادایی مستقر در افغانستان افشا شد. سربازان کانادایی مکررا دست به تجاوز به زنان و کودکان افغان زده‌اند به نحوی که تنها 1500 مورد تجاوز به کودکان در کارنامه سیاه ضدحقوق‌بشری آنها در افغانستان دیده می‌شود.
تجاوز نظامیان کانادایی به 1500 کودک افغان

  در همین حال روزنامه گاردین چاپ لندن فاش کرد که سربازان کانادایی در افغانستان همه بازداشت‌شدگان افغانی را شکنجه کرده‌اند به نحوی که همه دستگیرشدگان توسط سربازان کانادایی بدون استثنا مورد شکنجه قرار گرفته‌اند. شدت این دست اقدامات ضدانسانی سربازان کانادایی به حدی است که تجاوز و شکنجه در قندهار که مقر اصلی سربازان کانادایی است تبدیل به یک امر روزمره شده است. افشای شکنجه و بدرفتاری کانادایی‌ها با افغانی‌ها باعث شده است که احزاب مخالف در پارلمان کانادا خواستار یک تحقیق و تفحص عمومی در این‌باره شوند. در همین حال«ریچارد کولوین»، معاون پیشین سفارت کانادا در افغانستان به یک کمیته پارلمانی در اوتاوا گفته است که تمام بازداشت‌شدگان افغانی توسط سربازان کانادایی مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته‌اند. این روزنامه انگلیسی نوشت: اکنون دولت کانادا باید دوباره به یک سوال جدی درباره نقشش در افغانستان پاسخ دهد. گاردین به نقل از کولوین نوشت: بر اساس اطلاعات ما، همه افغانی‌هایی که ما به دولت افغانستان تحویل دادیم مورد شکنجه سربازان‌مان قرار گرفته بودند.

iran news بازدید : 233 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

هو الله ‬

دیباچه عهدنامه ایران و روس ‬

‫الحمدالله الوافی و الکافی بعد از انعقاد عهدنامه مبارکه گلستان و مبادلات و معاملات دوستانه دولتین علیتین و ظهور آداب کمال مهربانی و یکجهتی حضرتین بهیٌتین به مقتضای حرکات آسمانی برخی تجاوزات ناگهانی از جانب سرحد داران طرفین به ظهور رسیده که موجب سنوح غوایل عظیمه شد و از آن جا که مرآت ضمایر پادشاهانه جانبین از غبار این گونه مخاطرات پاک بود اولیای دولتین علیتین تجدید عهد مسالمت را اهتمامات صادقانه و کوشش‌های منصفانه در دفع و رفع غایله اتفاقیه به ظهور رسانیده عهدنامه مبارکه جدید به مبانی و اصولی که در طی فصول مرقومه مذکور است مرقوم و مختوم آمد به مهر وکلای دولتین علیتین و در ماه شوال در سال هزار و دویست و چهل و نه هجری به امضای همایون شرف استقرار و استحکام پذیرفت. بر اولیای دولتین لازم است که از این پس در تحصیل موجبات مزید دوستی و موافقت اهتمامات صادقانه مبذول دارند و اسباب استحکام و استقرار معاهده مبارکه را به مراودات دوستانه متزاید خواهند و اگر در معدات تکمیل امور دوستی قصوری بینند به امضای خواهش‌های منصفانه تدارک آن را لازم بشمارند و دقیقه از دقایق دوستی را مهمل و متروک نگذارند‬.

iran news بازدید : 200 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

هشتم حوت ۱۲۹۹ هجری مطابق ۲۶ فوریه۱۹۲۱ میلادی

چون دولت ایران از یکطرف و دولت جمهوری اتحادی اشتراکی شوروی روسیه از طرف دیگر نهایت درجه مایل بودند که روابط محکم و حسنه همجواری و برادری در آتیه مابین ملتین ایران و روس برقرار باشد لهذا مصمم شدند که داخل مذاکره در این باب شده و برای این مقصود اشخاص ذیل را وکلای مختار خود نمودند:

از طرف دولت ایران: علیقلی خان مشاورالممالک

از طرف دولت جمهوری اتحادی اشتراکی شوروی روسیه: که ارکی واسیلیویچ چیچرین و لومیخائیلویچ کاراخان وکلای مختار پس از ارائه اعتبارنامه‌های خود که موافق قاعده و ترتیبات مقتضیه بوده در آنچه ذیلا ذکر می‌شود توافق نظر حاصل نمودند.

iran news بازدید : 198 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

"لوئيس ام ماگازو" سياستمدار دموکرات نيوجرسي آمريکا به خاطر انتشار تصاوير برهنه‌‌اش در هيبت زنانه در سايت "کارل بي جانسون" جمهوري‌خواه در آستانه استعفا قرار دارد. 

ماگازو اين تصاوير برهنه را با پوشيدن لباس زير زنانه جلوي آينه از خود گرفته بود و براي يک زن ارسال کرده بود. اين زن تصاوير را به جانسون جمهوري‌خواه داده بود و وي نيز آنها را بر روي وب‌سايت جمهوري‌خواهان منتشر کرد.

iran news بازدید : 197 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

خبرگزاري فارس: يكي از مراجع تقليد قم در پيامي با اشاره به وقوع فاجعه دردناك قحطي در سومالي، اجازه مصرف ثلث سهم امام(ع) براي قحطي‌زدگان سومالي‌ را صادر كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در پيام اين مرجع تقليد آمده است: مناظر و تصاويري كه از مسلمانان قحطي‌زده كشور سومالي در رسانه‌ها نشان داده مي‌شود دل هر انساني را به درد مي‌آورد.
در ادامه اين پيام آمده است: اگر تمام مسلمانان جهان به وظيفه اسلامي خود عمل مي‌كردند به‌خصوص در اين ماه مبارك رمضان كه يكي از وظايف اصلي روزه‌داران اطعام به مستمندان است مسلما اين چنين وضعيت اسفبار براي آنان پديد نمي‌آمد. امروز همه مسلمانان بايد به كمك برادران و خواهران ديني خود بشتابند و كودكان معصوم و بزرگسالان را از مرگ حتمي نجات دهند.
در بخش ديگري از اين پيام اضافه شده است: اين هم براي ما يك امتحان بزرگ، ‌محسوب مي‌شود. ملت مسلمان ايران كه هميشه در اين حالات سخت به مستمندان و محرومان، كمك شاياني كرده است اكنون هم ايثار كرده و حتي با كم كردن در مصارف روزانه خود حيات واقعي را به آنان هديه كرده و قلب مقدس مولايمان حضرت بقية الله الاعظم عجّل الله تعالي فرجه الشريف را از خود خشنود كنند.
در اين پيام اضافه شده است: مومنين ايثارگر علاوه بر تبرعات شخصي خود مجازند از ثلث سهم مبارك امام عليه السّلام بپردازند. از خداوند متعال مسئلت دارم رحمت بيكران خود را بر همه روزه‌داران و ايثارگران نازل بفرمايد و ما را از اين آزمايش بزرگ، سرافراز بيرون آورد.
شايان ذكر است آيت‌الله صافي‌گلپايگاني مبلغ 5 ميليون تومان براي كمك به قحطي‌زدگان سومالي اهدا كرد.

iran news بازدید : 182 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

به گزارش مشرق، کاظم انبارلویی در سرمقاله روزنامه رسالت نوشت:

ديروز سالروز صدور فرمان مشروطيت بود.آيت الله هاشمي رفسنجاني در پايگاه خبر رساني خود يك يادداشت خوب به مناسبت سالگشت مشروطه نوشته است. وي در اين يادداشت آورده است:" روحانيت نبايد خطاي تاريخي خود را تكرار كند و برنامه اختلاف افكني دستهاي پنهان ولي فعال استعمار را در داخل كشور همراهي نمايد."
خطاي تاريخي روحانيت در دوران مشروطه چه بود؟
برنامه اختلاف افكني دست‌هاي پنهان ولي فعال استعمار چه مشخصاتي داشت؟

آقاي هاشمي رفسنجاني در مقاله خوب خود به اين دو سئوال پاسخ نمي‌دهد اما هشدار مي‌دهد؛ " طراحان نقشه‌هاي شوم عصر مشروطه امروز به ميدان آمده‌اند تا با سوءاستفاده از اختلاف سليقه‌هاي داخلي و ادبيات به ظاهر ارزشي، برنامه روحانيت ستيزي خود را كامل كنند. اين گروه تلاش مي‌كنند مردم را از روحانيت جدا كنند و در ميان روحانيون اختلاف بيندازند كه متاسفانه اين روزها شاهد آنيم"
طراحان نقشه‌هاي شوم عصر مشروطه چه كساني بودند؟ كدام گروه امروز تلاش مي‌كند مردم را از روحانيت جدا كند؟

iran news بازدید : 161 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (1)

به گزارش مشرق به نقل از خبر، بر اساس آمار گمرك ایران طی سه ماهه نخست سال جاری یك محموله گوشت خوك از مبدا كشور برزیل با وزنی معادل 50 تن به ثبت رسیده است.

بر اساس اطلاعات گمرك ایران این محموله ارزی معادل 28 هزار دلار یا 292 میلیون تومان وارد كشور شده است.

قابل ذكر است با توجه به حرام بودن گوشت خوك واردات این نوع گوشت به كشور ممنوع است، البته احتمال دارد این واردات مربوط به ترانزیت و یا صادرات مجدد بوده باشد، هرچند در آمار سه ماهه خروج این محموله به ثبت نرسیده است و احتمال ترانزیت بودن این محموله را كاهش می دهد.
iran news بازدید : 269 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

سردار شهيد حاج عليرضا موحد دانش از جمله سرداراني است كه با تمامي زحماتي كه كشيده است اما متاسفانه گمنام مانده است و نسل جديد شناخت كمي از او دارند. آنچه كه پيش روي شماست مجموعه خاطراتي پيرامون اين شخصيت است كه توسط دوستان و همرزمانش عنوان شده است:



* لبنان - خرداد 61

عراق بعد از دو شكست سنگيني كه در عمليات فتح‌المبين و بيت‌المقدس از ايران خورده بود، دنبال فرصتي مي‌گشت تا به ترميم قواي از دست رفته‌اش بپردازد. و اسرائيل اين فرصت را با حمله به لبنان، براي كشور عراق ايجاد كرد. مردم مظلوم جنوب لبنان مورد تهاجم اسرائيل قرار گرفتند و به ناچار بعضي از نيروهاي ما راهي لبنان شدند. از جمله فرماندهاني كه اين نيروها را تحت امر داشتند علي بود. عصر بود كه براي سوار شدن به هواپيما در فرودگاه بوديم. قرار بود ابتدا به سوريه و سپس از آن جا به لبنان برويم. سرلشكر زهير‌نژاد - رئيس ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي - براي بدرقه بچه‌ها آمده بود. پاي پلكان هواپيما ايستاده بود و يكي يكي با افراد دست مي‌داد و روبوسي مي‌كرد.

iran news بازدید : 180 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

هزاران تظاهرکننده معترض به ناکارآمدی دولت اسپانیا در رسیدگی به بحران اقتصادی پس از سه روز، بار دیگر میدان اصلی مادرید، پایتخت را به کنترل خود در آوردند.

 
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، تظاهرکنندگان شامگاه جمعه در حالی وارد میدان پوئرتا دل سول، نماد جنبش اعتراضی بر ضد عملکرد دولت اسپانیا به بحران اقتصادی این کشور شدند که نیروهای پلیس با وجود حالت آماده باش واکنشی به معترضان نشان ندادند.
 
تظاهرکنندگان پس از نصب پلاکارد بزرگی در ورودی میدان اصلی مادرید که در آن به اعضای جنبش "خشم" خوشامد گفته شده بود، برای برگزاری نشستی مردمی به منظور تبادل نظر درباره آینده اقدام اعتراضی خود در میدان گرد هم آمدند.
 
پلیس مادرید بامداد سه شنبه در عملیاتی معترضان را از میدان پوئرتا دل سول متفرق کرد. از آن روز به بعد اعضای جنبش "خشم" هر روز تظاهراتی برای راه یافتن به این میدان برگزار کرده اند که پلیس ضدشورش آن را مسدود کرده است.
iran news بازدید : 223 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

خبر قساوت ها و جنایات بی رحمانه دیکتاتورهای کشورهای عربی بویژه آل خلیفه در بحرین را کودکان و نونهالان ایرانی هم بارها دیده و شنیده‌اند و در حد و اندازه های فهم و دریافت خود می دانند که کودکان بحرین چه روزهای فاجعه باری را می گذرانند، می دانند که بسیاری از آنان عزیزترین نزدیکان خود را از دست داده اند و حتی روزگار یتیمی را با دلهره و ترس از جنایات جدید آل سعود و آل خلیفه سپری می کنند، می دانند که ...

ابراهیم ابوذری، معلم قرآن و از اهالی شهر مقدس مشهد است. او اخیرا دست به ابتکاری جالب زده و کوشیده است تا احساس و نگاه کودکان ایرانی را به روزگار سخت هم‌سن و سالان بحرینی یا لیبیایی خود برای همگان بازگو کند. 

آقای ابوذری تصمیم گرفته است نامه هایی را که دانش آموزان پایه های سوم، چهارم و پنجم دبستان غیر انتفاعی امام حسین(ع) مشهد درباره کودکان و نوجوانان بحرینی و بعضی هم لیبیایی نوشته اند در وبلاگش منتشر کند. او البته کارش را همچنان هم ادامه می دهد.

این نامه ها آنقدر جالب و خواندنی اند که شاید چندبار خواندن آن ها مخاطب را سیر نکند. با نگاهی به نامه ها می توان فهمید احساس و رابطه قلبی دانش آموزان ایرانی با کودکان بحرینی فراتر از هم دین و هم مذهب بودن است و به نظر می رسد آنان خود را در قبال ظلم به همه انسان ها مسئول می دانند چه رسد به مسلمانان.

تعدادی از این نامه به همراه تصویر آن ها را در ادامه به هم مرور می کنیم:

iran news بازدید : 175 پنجشنبه 13 مرداد 1390 نظرات (0)

خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از مهار آتش سوزی تا عصر امروز خبر داد و گفت: با این اوصاف آتش به چاههای نفت نخواهد رسید.

حسن شریعت نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد اظهار داشت: آتش سوزی در مناطق شمال و جنوب شهرستان پلدختر از صبح دیروز آغاز شده که همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اعزام اکیپ های برای امداد از مرکز استان، عنوان کرد: اکیپ های ستاد حوادث نیز از شهرستانهای مختلف کوهدشت، خرم آباد و پلدختر برای مهار آتش بسیج شده اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به حضور عوامل مختلف برای مهار آتش در پلدختر، یادآور شد: امید می رود آتش سوزی ایجاد شده حداکثر تا عصر امروز مهار شود.

شریعت نژاد از اعزام بالگرد امداد به منطقه خبر داد و بیان داشت: با توجه به فاصله محل آتش سوزی تا خطوط انتقال آتش به چاههای نفت نخواهد رسید و به زودی مهار می شود.

بنابر این گزارش از آتش سوزی مراتع و جنگلهای شهرستان پلدختر نزدیک به 30 ساعت می گذرد ولی همچنان عملیات مهار آتش موفقیت آمیز نبوده است.

iran news بازدید : 179 پنجشنبه 13 مرداد 1390 نظرات (0)

بازگشت ماده ۲۳ لایحه خانواده با ساختاری جدید، افزایش 15 درصدی اعتیاد در میان زنان، موافقت مجلس با فوریت طرح برخورداری کارمندان زن شاغل از حق اولاد، ثبت 13 مرداد به عنوان روز "بسیج زنان " در تقویم و معرفی پولدارترین زن ایرانی از جمله اخبار حوزه زنان و خانواده در این هفته بود.

به گزارش خبرنگارمهر، با حذف جنجالی ترین ماده حمایت از خانواده که در خصوص ازدواج مجدد آقایان بود به نظر می رسید که روند تصویب این لایحه با سرعت بیشتری دنبال شود اما انگار قرار نیست ریشه این ماده از لایحه خانواده کنده شود. لاله افتخاری، عضو فراکسیون زنان در این رابطه گفت: با حذف ماده ۲۳ ساختاری جدید و منسجم تر به این لایحه افزوده می شود تا روند تصویب تسریع شود.

ثبت 13 مرداد به عنوان روز "بسیج زنان " در تقویم ملی

روزی با نام بسیج زنان درتقویم به ثبت رسید و رئیس بسیج جامعه زنان درنشستی خبری اعلام کرد: 13 مرداد مصادف با شهادت شهیده مریم فراهانیان به عنوان روز بسیج زنان و با هدف تقدیر از رشادت‌های زنان ایرانی از سال 91 در تقویم ملی ثبت می‌شود.

iran news بازدید : 206 پنجشنبه 13 مرداد 1390 نظرات (0)
گروه فرهنگي- سريال الاسباط كه با تغيير نام به "معاوية، الحسن و الحسين" پخش آن از ابتداي ماه مبارك رمضان در شبكه‌هاي ماهواره‌اي وابسته به سعودي‌ها آغاز شده، واكنش‌هاي منفي در ميان شيعيان و حتي برخي از مجامع اهل سنت داشته است.
 
به گزارش رجانيوز،‌ تحليلگران از اين اقدام به تحريك احساسات شيعيان و تحريف تاريخ ياد كرده و معتقد هستند آنچنانكه پشت پرده تحريف‌هاي تاريخ اسلام تاريخ نويسان يهودي بوده‌اند، در اين مورد خاص نيز با توجه به برخي از قراين موجود، اين ارتباطات بعيد نيست.
 
در اين زمينه مدیر گروه سینما و تلویزیون پژوهشکده هنر و رسانه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، گفت: پخش این سریال می‌تواند با اثرگذاری بر روابط شیعه و سنی، برای جهان اسلام پیامدهای اجتماعی در پی داشته باشد.
 
دکتر عبدالله بیچرانلو در نشست علمی "بررسی ابعاد رسانه‌ای سریال الاسباط" كه در سالن اجتماعات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات" برگزار شد، با موضوع "بررسی عوامل و جریان رسانه‌ای پشتیبان این سریال" گفت: نام این سریال از آغاز ساخت تاکنون چندین بار تغییر کرده و از "الاسباط" به "معاویة، الحسن و الحسین" رسیده است.
iran news بازدید : 152 پنجشنبه 13 مرداد 1390 نظرات (0)

به دنبال بالا گرفتن انتقادات از برخي برنامه‌هاي (ضد) فرهنگي شهرداري تهران كه در چند روز اخير با ريخته شدن قبح شرعي در برنامه‌اي در يكي از بوستان‌هاي تهران به اوج رسيده است، ارگان مكتوب دوم شهردار تهران (تهران امروز) تلاش كرده با انتشار مصاحبه‌اي از معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري در مورد توفيقات پرشمار شهرداري تهران در امور فرهنگي و اجتماعي اطلاع‌ رساني كند.

به گزارش رجانيوز، در حالي كه جمعي از شهروندان مومن و متدين تهران منتقدان اصلي برنامه‌هاي مثلا فرهنگي و مذهبي شهرداري تهران هستند، ارگان شهرداري براي اثبات ادعاي "اجراي برنامه‌هاي تاثيرگذار در حوزه اجتماعي و فرهنگي توسط شهرداري" به تقدير شدن از جانب مجامع بين‌المللي متوسل شده است.

iran news بازدید : 232 پنجشنبه 13 مرداد 1390 نظرات (2)

در اجرای چهارمین مرحله طرح برخورد با حاملان و تولید کنندگان سلاح سرد 220 حامل و تولید کننده سلاح سرد نامتعارف از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

iran news بازدید : 200 چهارشنبه 12 مرداد 1390 نظرات (0)
مديركل شيلات سيستان و بلوچستان گفت: تمام شناورهاي كلاس لنج برودتي در صورت تمايل تسليح مي‌شوند.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، غلامرضا سندگل مديركل شيلات سيستان و بلوچستان اظهار داشت: تمام شناورهاي كلاس لنج برودتي (سردخانه‌دار) صيد در آب‌هاي دور، در صورت درخواست و داشتن شرايط لازم، براي مبارزه با دزدان دريايي تسليح مي‌شوند.

وي افزود: از سال 1387 شناورهاي صيادي اين استان در هنگام صيد در آب‌هاي اقيانوس هند با مشكل جهاني حمله دزدان دريايي مواجه ‌شده كه خسارات روحي و مالي بسياري به صيادان زحمتكش وارد شده است.
 
مديركل شيلات سيستان و بلوچستان تصريح كرد: اين اداره‌كل براي ادامه روند صيد تن ماهيان و كمك به امنيت شناورها در هنگام حضور و انجام صيد در اقيانوس هند، با پيگيري و همكاري دستگاه‌هاي ذي‌ربط، موفق به اخذ مجوز تسليح شناورهاي صيادي از ستاد كل نيروهاي مسلح شده است.
 
سندگل بيان داشت: مالكان شناورهاي متقاضي در صورت داشتن شرايط پيش‌بيني شده و دارا بودن تجهيزات مناسب ناوبري و ايمني، با ارائه مدارك لازم به اداره كل شيلات سيستان‌وبلوچستان، مي‌توانند از اين مكان بهره‌مند شوند‌.
 
وي ادامه داد: صيادان پرتلاش سيستان و بلوچستان حدود 80 درصد تن ماهيان كشور را صيد مي‌كنند كه بخش عمده‌ آن در محدوده آب‌هاي دور از ساحل و اقيانوس هند انجام مي‌شود.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 165
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 79
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 275
  • بازدید ماه : 1,036
  • بازدید سال : 2,897
  • بازدید کلی : 934,058