loading...
ایران نیوز
iran news بازدید : 497 یکشنبه 03 مهر 1390 نظرات (3)
10محصول دفاعي كه براي اولين بار در رژه نيروهاي مسلح به نمايش درآمدند

خبرگزاری فارس: در میان انواع تجهیزات و سامانه های دفاعی به نمایش درآمده در رژه بزرگ نیروهای مسلح، چند سامانه برای اولین بار بود که میهان این مراسم باشکوه بودند.

خبرگزاری فارس: 10محصول دفاعي كه براي اولين بار در رژه نيروهاي مسلح به نمايش درآمدند

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، رژه بزرگ نیروهای مسلح که روز پنجشنبه طبق روال سنوات گذشته همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس در جوار حرم ملکوتی امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد، میزبان برخی از دستاوردهای مهم دفاعی در حوزه های موشکی، راداری، هواپیماهای بدون سرنشین، شناورهای سطحی و زیر سطحی، پروژه های نبرد هوایی و ... بود که در هم اکنون در یگان های رزم سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران بکارگیری می شوند.

موشک های سجیل، قدرF، قیام، شهاب یک، زلزال، نازعات، S200، نور، کوثر، نصر، ناوشکن جماران، ناوچه سینا، شناور تندروی ذوالفقار، رادارهای نبو، کاستا، مطلع الفجر، پروژه های هوایی سجیل، قائم، یاسر، قدر، ریتارد، عصر67، قاصدک و بمب های هوشمند قاصد 3، زیر سطحی غدیر، تانک رخش و شبدیز، نفر براق و ... از جمله تجهیزاتی بود که در این رژه به نمایش درآمدند.

اما در این میان تعدادی از دستاوردهای مهم دفاعی نیز برای اولین بار بود که در رژه بزرگ نیروهای مسلح حاضر می شدند که برخی از مهمترین آنها به شرح زیر است:

iran news بازدید : 3885 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (1)

»» عنوان:   بررسی بمب های الکترو مغناطيسی  و چگونگی مقابله با آنها

»» این مقاله به صورت PDF در ۵۲ صفحه می باشد.

»» نام استاد:   جناب استاد پیر  مرادیان

»» تهیه کننده : دانشجوی جوان دانشگاه اسلامشهر :  صادق  R  

»» حجم این مقاله در حدود ۶۵۰ کیلو بایت می باشد.

»» پسوورد  این فایل ELEELE.BLOGFA    می باشد.

»» برای مشاهده مقاله بدون تصویر  روی ادامه مطلب کلیک کنید .

iran news بازدید : 293 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)

يك نشريه انگليسي گزارش داد رژيم صهيونيستي اقدام به تشكيل فرماندهي سايبري كرده است تا جنگي سايبري عليه ايران به راه اندازد.

به گزارش فارس به نقل از هفته نامه ساندي تايمز، فرماندهي سايبري اسرائيل مستقيما به "بنيامين نتانياهو " نخست وزير اسرائيل كه اين برنامه را در مركز توانمندي دفاعي اسرائيل قرار داده است، گزارش خواهد داد.

نوشته روزنامه استراليايي "هرالد سان " نيز گزارش داد اسرائيل به اين دليل اين فرماندهي سايبري نظامي براي به راه انداختن جنگ سايبري عليه ايران تاسيس كرده كه افسران ارشد آن به شكل فزاينده‌اي نگران هستند حمله متعارف به تاسيسات هسته‌اي ايران به شكست منجر مي‌شود.

iran news بازدید : 321 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (2)
دولت سوريه در عملياتي پيچيده، با کشف يکي از پيشرفته‌ترين نقشه‌هاي نظامي ـ جاسوسي آمريکا، يکي از شبکه‌هاي مخوف اطلاعاتي اين کشور در منطقه را منهدم کرد به‌گونه‌اي که اکنون روسيه و چين دست به دامن سوري‌ها براي دريافت اطلاعات اين شبکه شده‌اند.
به گزارش گروه بين الملل مشرق، يك پايگاه خبري صهيونيستي، بتازگي از بزرگترين طرح امنيتي ـ نظامي آمريكا خبر داده كه از بيش از 10 سال قبل عليه سوريه و براندازي دولت اين كشور طراحي شده بود که اجراي اين طرح مختص به سوريه نيست و اجراي آن در بسياري از كشورهاي ديگر نيز مورد بررسي قرار گرفته است.
بر اساس جزئيات اين گزارش كه از سوي يك منبع ارشد امنيتي فاش شده است، ماجرا از اين قرار است که سوري‌ها موفق شده‌اند عمليات پيچيده آمريکا عليه اين کشور موسوم به عمليات "نيلوفر آبي" را كشف كرده و ضربات جبران ناپذيري به آمريكايي‌ها وارد كنند.
 بر اين اساس بعد از افشاي شكست اين طرح آمريكا پيامي به فرماندهي عمليات در سوريه ارسال كرد كه به اين عمليات پايان دهد و جاسوسان را از اين كشور خارج كند اما با جواب عناصر اطلاعاتي سوريه مواجه شد كه مي‌گفتند عمليات به پايان رسيده است.
كشف اين عمليات كه با خشم مقامات كاخ سفيد همراه شده، مشكلات زيادي براي آمريكايي‌ها ايجاد كرد، با قرار گرفتن پيشرفته‌ترين دستگاه‌هاي ارتباطي جاسوسي آمريكا در دست سوري‌ها، هزاران جاسوس آمريكا در سراسر جهان تهديد شدند، از سوي ديگر گفته مي‌شود كه سوري‌ها گزارش‌هايي را به ايران فرستاده‌اند كه منجر به بازداشت 30 جاسوسي آمريكايي در ايران طي يك مرحله شده است.

 همچنين يك سامانه تلفن همراه محرمانه در لبنان كه براي جاسوسي عليه سوريه طراحي شده بود، نيز كشف شده و يك جاسوس آمريكا در روسيه نيز به همين ترتيب شناسايي شد.
اين گزارش مي‌افزايد كه به علت قدرت سوريه در انهدام اين سامانه بود كه روسيه و چين در شوراي امنيت به دفاع از اين كشور پرداختند تا بتوانند به يكي از اين دستگاه‌ها دست يافته و اطلاعات موجود در آن را تحليل كنند. اين در حالي است كه آمريكا نيز پيشنهادهاي زيادي را به مقامات سوري داده‌اند تا بر اساس سياست هويچ و چماق اين دستگاه‌ها را از دست سوري‌ها بگيرند، البته سوري‌ها به خوبي به ارزش واقعي اين سامانه واقف هستند.

iran news بازدید : 257 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)
رسانه‌های آمریکا با بزرگنمایی و تهدیدی هولناک نشان دادن حضور ناوهای ایرانی در آب‌های آزاد، مدعی شده‌اند که با این کار ایران می‌تواند دست به یک حمله غافلگیرانه با بمب الکترومغناطیسی زده و به زندگی همه آمریکایی‌ها خاتمه دهد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکا از جمله سایت این‌وسترز بیزنیز دیلی و واشنگتن تایمز در گزارش‌های اخیر خود به بررسی حضور ناوهای ایرانی در آب‌های آزاد و موشک‌های دوربرد ایران پرداخته و آن را تهدیدی مرگبار برای آمریکا و تمامی آنگلو ساکسون‌ها معرفی کردند.

رسانه‌های غربی که پس از هر نوع پیشرفت ملت ایران در هر زمینه‌ای دست به سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی مسائل می زنند، این بار  مدعی شده‌اند که ایران با ورود ناوهای خود به آب‌های آزاد، قصد حمله به آمریکا را دارد.

این‌وسترز در گزارشی تحت عنوان «ایران قصد ایجاد جهانی بدون آمریکا را دارد» بیان داشته است که ایران با راه یافتن به این آب‌ها و به کمک موشک‌های دوربرد خود می‌تواند «دست به یک با بمب الکترومغناطیس (EMP) بزند و به زندگی همه آمریکایی‌ها خاتمه دهد». همچنین این سایت اضافه می‌کند که ایران قصد نابودی نه تنها آمریکا بلکه «همه شهروندان آنگلوساکسون را دارد».

این سایت دست به سناریوسازی زده و با یک سری اتهامات ایران را در سناریویی قرار می‌دهد که در آنجا نقشی جز حمله به آمریکا آن هم توسط یک بمب EMP ندارد، که با توجه به وابستگی آمریکا به فناوری، با انفجار این بمب بر فراز آمریکا کلیه زیرساخت‌های آن کاملاً از کار افتاده و سبب ایجاد هرج و مرج و در نتیجه سقوط دولت آمریکا و مرگ و میر کلیه مردم آمریکا می‌گردد!

iran news بازدید : 284 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (2)


سرويس سياسي-
منابع تحليلي غربي در گزارش هاي جداگانه اي با اشاره به تحولات سوريه اعلام كردند كه ترس از واكنش ايران مانع اصلي حماقت آمريكا و اعراب در قبال دولت سوريه است.
سايت راديو رژيم صهيونيستي ديروز در گزارشي با عنوان «غرب يا شوراي امنيت، از بيم واكنش حكومت ايران، در سوريه دخالت نمي كنند» اظهار داشت: «به اعتقاد آگاهان ديپلماتيك، به نظر نمي رسد كه شوراي امنيت يا آمريكا به عمليات نظامي در سوريه دست بزنند زيرا از آن بيم دارند كه حكومت اسلامي ايران براي دفاع از حكومت اسد در خليج فارس يا عراق به واكنش دست بزند و افكار جهاني را متوجه اين دو نقطه كند.»
راديو اسرائيل اضافه كرد: «بيم ديگر آن است كه حزب الله، يار هم پيمان بشار اسد عليه اسرائيل وارد جنگ شود و از سوي ديگر روسيه و چين قطعنامه حمله به سوريه را وتو كنند.»
اين رسانه صهيونيستي افزود: «به گفته آگاهان سياسي، اپوزيسيون سوري روز به روز احساس ضعف بيشتري مي كند و سران آن اعلام داشته اند اگر از خارج به آنها كمك نشود مضمحل خواهند شد.

iran news بازدید : 219 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)

نفتكش White Eagle طي ماه‌هاي اخير به عنوان كشتي مادر در زمينه قاچاق سوخت فعاليت گسترده‌اي داشته كه توسط يگان گشت منطقه دوم دريايي ولايت شناسايي و در نهايت پس از توقف به درياباني جاسك تحويل شد.

بولتن نیوز: دريادلان نيروي دريايي ارتش از قاچاق سوخت توسط كشتي نفتكش White Eagle ممانعت كردند.

به گزارش خبرگزاري فارس، نفتكش White Eagle در حوالي بندر جاسك (43 25 شمالي و 30 56 شرقي) هنگام قاچاق سوخت توسط يگان گشت منطقه دوم دريايي ولايت شناسايي و متوقف شد.

كشتي نفتكش مذكور پس از اقدام به قاچاق سوخت با بي‌توجهي به اخطارهاي يگان گشت نيروي دريايي به سمت آبهاي كشور عمان فرار كرد كه با عكس العمل سريع دريادلان نيروي دريايي ارتش مواجه شده و تيم تصرف در حال حركت وارد كشتي نفتكش White Eagle شده كنترل آن را در اختيار گرفتند.

كاركنان اين نفتكش به منظور اخلال در مأموريت تيم تصرف نيروي دريايي ارتش موتورهاي نفتكش را غيرعملياتي كرده كه به همين سبب يك فروند يدك‌كش از منطقه دوم دريايي ولايت به موقعيت يادشده اعزام و نفتكش White Eagle را به اسكله بندر جاسك منتقل كرد.

برابر اظهارات ملوانان اين نفتكش، فرمانده آنان قبل از حضور تيم تصرف نيروي دريايي ارتش با استفاده از يك فروند قايق متواري شد.

نفتكش White Eagle طي ماه‌هاي اخير به عنوان كشتي مادر در زمينه قاچاق سوخت فعاليت گسترده‌اي داشته كه توسط يگان گشت منطقه دوم دريايي ولايت شناسايي و در نهايت پس از توقف به درياباني جاسك تحويل شد.

iran news بازدید : 239 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)

در پی حملات گاه و بیگاه تروریست های پژاک به خاک ایران و به شهادت رساندن تعدادی از شهروندان ایرانی ، نیروهای مسلح ایران حملات شدیدی را علیه مواضع این گروهک آغاز کردند و ضربات شدیدی به آنها وارد کردند.

بولتن نیوز: عملیات موفقیت آمیز نیروهای نظامی ایران علیه مواضع تروریست های پژاک ، عصبانیت سرکرده گروه تروریستی پ ک ک را به دنبال آورد.به گزارش روزنامه الوطن چاپ کویت عبدالله اوجالان از طریق وکلای مدافع خود بیانیه ای صادر و درباره عواقب متوقف نکردن حملات ایران به گروهک پژاک در نوار مرزی کردستان عراق هشدار داد!

پژاک شاخه گروه تروریستی پ ک ک در ایران است و اوجالان هم اکنون محکومیت حبس ابد خود را  جزیره امرالا ترکیه می گذراند.

وی گفته است ایران بازی خطرناکی انجام می دهد و ترکیه این موضوع را درک نمی کند. ایران حملات به پژاک را متوقف نکرده است و علیه ترکیه نیز اعمال فشار کرده است زیرا ایران به دنبال برتری نظامی در منطقه است.

براساس این گزارش، مراد قاریلان سخنگوی پ ک ک نیز تهدید کرده است در صورتی که ایران، پ ک ک را تهدید کند این گروه عملیات های مسلحانه اش را در خاک ترکیه متوقف و به خاک ایران منتقل خواهد کرد.

در پی حملات گاه و بیگاه تروریست های پژاک به خاک ایران و به شهادت رساندن تعدادی از شهروندان ایرانی ، نیروهای مسلح ایران حملات شدیدی را علیه مواضع این گروهک آغاز کردند و ضربات شدیدی به آنها وارد کردند.

به نظر می رسد بیانیه اخیر منتسب به اوجالان ، نشان می دهد ضربات وارده بر پژاک کاری بوده است.

iran news بازدید : 232 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)
تصمیم ناتو برای حمله به ایران

به گزارش اسلام تایمز ،دمیتری راگوزین در مصاحبه با روزنامه ايزوستيا Izvestia گفت ناتو قصد دارد دولتهایی را که با غرب هماهنگ نیستند ، تغییر دهد. 

راگوزین افزود که ناتو برای حمله نظامی به ایران برنامه ریزی می کند و ما نگران آغاز یک جنگ بسیار گسترده در منطقه هستیم . 

وی تاکید کرد ، سوریه و یمن اقدامات اخیر ناتو برای فراهم کردن زمینه به منظور حمله به ایران هستند.
براساس اين گزارش ، اظهارات راگوزین در حالی است که رژیم صهیونیستی نیز برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران به منظور منحرف کردن افکار عمومی از تلاشهای فلسطین برای عضویت در سازمان ملل متحد ، آماده می شود. 

ماه گذشته رابرت بائر مامور سابق سيا گفت ، اين حمله براي ماه سپتامبر و در آستانه راي گيري سازمان ملل درباره به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين برنامه ريزي شده است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 165
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 222
  • بازدید ماه : 983
  • بازدید سال : 2,844
  • بازدید کلی : 934,005