loading...
ایران نیوز
iran news بازدید : 506 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی در مورد رستورانی در برج میلاد به وضعیت هزینه‌های ثروتمندان در ایران و فاصله طبقاتی میان ثروتمندان و فقرا اشاره‌ای کرد و نوشت: برخی در ایران بستنی با روکش طلا مي خورند.

به گزارش مشرق، الف به نقل از روزنامه واشنگتن پست نوشت: این روزنامه آمریکایی که مشخص است با انتشار این مقاله اهداف خاصی را در نظر دارد از ظهور سرمایه دارانی در ایران که با روش‌های نادرست فعاليت مي كنند، یاد کرد.

این روزنامه سپس به هزینه‌های ثروتمندان در ایران اشاره کرد که برای نمونه سوار ماشین‌های گران قیمت می شوند و در رستوران برج میلاد در تهران غذاهای گران قیمت از جمله بستی بین 280 تا 300 دلار میل می کنند .این روزنامه آمریکایی در حالی از شکاف طبقاتی در ایران یاد کرده که در آمریکا نیز فاصله طبقاتی در سالهای اخیر به شدت افزایش یافته است. نکته مهم در مورد این مقاله نظراتی است که خوانندگان این روزنامه آمریکایی در مورد آن نوشته اند. بسیاری از این خوانندگان ضمن انتقاد از این روزنامه، این مقاله رو تلاشی برای ارائه تصویری غلط از ایران یاد کرده اند و اینکه در آمریکا نیز فاصله طبقاتی وجود دارد و ثرومندان در این کشور هر روز در حال افزایش دارایی های خود هستند. برخی از خوانندگان این مقاله در نظرات خود اعلام کرده اند که این شرایطی که نویسنده برای ایران به تصویر کشیده دقیقا برای آمریکا با شرایط فعلی صدق می کند و اینکه در آمریکا نیز فقیر زیاد است.

iran news بازدید : 404 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (2)
رییس کیسیون آموزش مجلس دکتر عباسپور می گوید مجلس به دنبال بازگشت رشته های حذف شده علوم انسانی است و در این باره از مسئولان پاسخ قانع کننده ای می خواهد.

به گزارش مشرق به نقل از خبر، موضوع حذف 23 رشته علوم انسانی از معتبرترین دانشگاه علوم انسانی به مجلس هم کشیده شد و قرار است که در هفته آینده مسئولان وزارت علوم و سازمان سنجش در این باره به نمایندگان پاسخ دهند. در همین باره  علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات به خبر آنلاین می گوید که بهتر است داوطلبان علوم انسانی فعلا برای انتخاب رشته عجله نکنند تا تکلیف این موضوع مشخص شود، چون ما تصمیم داریم این رشته ها را دوباره دایر کنیم.

وی ادامه می دهد: همچنین بهتر است داوطلبان در انتخاب دانشگاه پیام نور هم دقت کنند چون به دلیل عدم کیفیت این دانشگاه، از امسال مدرک آن معادل می شود.

iran news بازدید : 265 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سخنانی از تصویب طرح بیمه بیکاری مخصوص جوانان در کمیسیون اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: این طرح مخصوص جوانان جویای کار است و می تواند به عنوان یک مسکن عمل کند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، هادی مقدسی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان لرستان در سخنانی در این رابطه اظهار داشت: بر اساس این طرح جوانان بیکار حقوق ماهیانه دریافت می کنند و تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس این طرح جوانان بیکار مجرد ماهانه 300 هزار تومان دریافت می کنند، ادامه داد: این در حالیست که جوانان بیکار متاهل نیز 350 هزار تومان به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

مقدسی با اشاره به مزایای اجرای این طرح در کشور بیان داشت: با اجرای این طرح هم آمار بیکاران واقعی در کشور معلوم می شود و هم به عنوان یک مسکن عمل کرده و دغدغه معیشتی جوانان را برطرف می کند.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح دریافت حقوق ماهانه حداکثر تا دو سال ادامه خواهد داشت، یادآور شد: زمانی که این افراد توانستند شاغل شوند پول داده شده طی 50 قسط پس گرفته می شود.

iran news بازدید : 452 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
اگرچه دلايل متعددی درباره صهيونيستي بودن شرکت نستله و حرام بودن خريد و مصرف محصولات آن به فتواي همه مراجع حکايت دارد، اما تعلل دولت در برخورد با واردات و توليدات اين شرکت، خريداران داخلي را به ترديد واداشته است.
به گزارش گروه بين الملل مشرق، بسياري از هموطنان ايراني که به علت تعلل دولت در برخورد با واردات و توليد محصولات شرکت نستله، از صهيونيستي بودن آن ناآگاهند، نبود دلايل متقن براي صهيونيستي بودن اين شرکت را دليل خريد محصولات آن ذکر مي کنند که در اين ميان و بويژه در فصل تابستان آب معدني آن و در فصل زمستان، نسکافه و کافي ميت اين کمپاني، خريدار بيشتري در ايران دارد.
گفته مي شود اين شرکت قصد دارد با توجه به افشاگري هاي اخير درباره صهيونيستي بودن آن، اقدام به تغيير نام تجاري خود در کشورمان کند تا از حساسيت برانگيز شدن و تحريم خريد محصولاتش، ممانعت نمايد.
متأسفانه بايد گفت آب معدني توليدي شرکت صهيونيستي نستله و نيز آب معدني دماوند که نستله، سرمايه گذار آن است پرفروش ترين نوع آب معدني در داخل کشور به ويژه در فصل گرما و ماه مبارک رمضان به شمار مي آيد.
iran news بازدید : 313 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (2)
عراق، كشوري فاقد زيرساخت ها و توسعه نيافته، كشوري كه مردمانش در آرزوي بهره مندي از حداقل هاي زندگي با حسرت به زايران ايراني عتبات عاليات چشم مي دوزند، زايراني كه به گفته بسياري از هم صحبت هاي عراقي نگارنده، با وجود بهره مندي از تمام نعمات خدادادي و رفاه نسبي، ناشكر هستند.

به گزارش مشرق به نقل از شرق، شايد اگر عراقي ها هم با هزار اميد و آرزو پس از سال ها صرفه جويي و پس انداز، 17هزار دلار ناقابل براي خودرويي با استانداردهاي حداقلي پرداخت مي كردند كه در كشور همسايه به قيمت 9هزار دلار به فروش مي رسد و پس از آن نيز هفته اي يك بار ميهمان نمايندگي ها بودند، لب به گلايه مي گشودند.

عراق، كشوري با تمام كاستي هاي موجود، بازار جذابي براي توليد كنندگان خارجي به شمار مي رود به طوري كه با گشتي در بازار شهرهاي زيارتي و همچنين بغداد، حضور انواع و اقسام برندهاي شناخته شده و ناشناخته از كشورهاي دور و نزديك را لمس مي كنيد.

تعداد صفحات : 33

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 165
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 220
  • بازدید ماه : 981
  • بازدید سال : 2,842
  • بازدید کلی : 934,003