loading...
ایران نیوز
iran news بازدید : 290 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا،همزمان با بیست و سومین سال پایان جنگ عراق علیه ایران، طلال الزوبعی در گفت‌وگو با خبرگزاری اصوات العراق در اظهاراتی بی‌اساس گفت:‌ ایران باید خسارت 700 میلیارد دلاری به عراق پرداخت کند چرا که بر اساس اعلام سازمان ملل و کمیته‌های ویژه عراق در آن زمان خواهان صلح بوده اما ایران اصرار به جنگ داشت و به عراق حمله کرد و به دنبال آن ما هم از خودمان دفاع کردیم که این مساله یکی از حقوق ملت عراق به شمار می‌رود.
 
 وی در ادامه‌ اظهارات باطل خود مدعی شد: ما از ایران می‌خواهیم که به دلیل جنگ هشت ساله، کشته شدن افراد و تخریب بسیاری از ساختارهای زیربنایی به ما خسارت 700 میلیارد دلاری بپردازد.

این ادعا در حالی است که 18 آذر سال 1370، خاویر پرز دکوئیار، دبیرکل وقت سازمان ملل در راستای اجرای قطعنامه 598 شورای امنیت و سه سال پس از تصویب این قطعنامه اعلام کرد که با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده‌ است که عراق آغازگر جنگ هشت ساله ایران و عراق بوده ‌است.

iran news بازدید : 206 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
مديرفني تيم فوتبال پرسپوليس گفت: تيمي را سراغ دارم كه در ديدار رفت جام حذفي نتوانست نتيجه بگيرد و در ديدار برگشت بازيكن حريف را خريد و قهرمان شد.

به گزارش خبرگزاري فارس، محمد مايلي‌كهن مدير فني تيم فوتبال پرسپوليس در حاشيه تمرين امروز پرسپوليس با دوربين برنامه شوك كه در محل تمرين حضور داشت گفت‌وگو و صحبت‌هاي زير را مطرح كرد:
iran news بازدید : 192 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه وزارت خارجه بايد هرچه سريعتر كاردار رژيم انگليس را احضار كند، گفت كه احتمال دارد استمرار سركوب معترضان انگليسي منجر به تعطيلي كامل سفارت اين كشور در تهران شود.

محمود احمدي‌بيغش نماينده مردم شازند و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست‌خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، با بيان اينكه "دفاع از ملت‌ها در برابر حكومت‌هاي نظام سلطه جزء مباني انقلاب اسلامي است "، به حوادث تاتنهام انگليس اشاره كرد و گفت: قتل جوان سياه‌پوست انگليسي نشان مي‌دهد كه انگليسي‌ها نژادپرستي را همچنان سرلوحه برنامه‌هاي خود قرار داده‌اند و اين نقض آشكار حقوق بشر است.

وي با بيان اينكه مطالبه ملت انگليس فراتر از مباحث مطرح شده در خيابان‌هاي لندن، تاتنهام و ليورپول است، افزود:‌ انگليسي‌ها در حالي در بحران اقتصادي به سر مي‌برند كه به دستور آمريكا و رژيم صهيونيستي به كشورهاي مختلف حمله كرده و حقوق آنها را پايمال كرده‌اند؛ متاسفانه هزينه‌اي كه بايد صرف تأمين معيشت مردم انگليس شود، به تجهيزات نظامي براي قتل‌عام مردم منطقه خاورميانه تبديل شده است.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه دستگاه ديپلماسي بايد واكنش قابل توجهي در دفاع از مردم معترض انگليس داشته باشد، خاطرنشان كرد: وظيفه وزارت خارجه در قبال حوادث انگليس بسيار سنگين است لذا دستگاه ديپلماسي بايد براي توقف سركوب معترضان فورا وارد مذاكره شود.

بيغش با بيان اينكه مجلس از وزارت خارجه مي‌خواهد هرچه سريعتر كاردار رژيم سلطنتي انگليس را براي پاسخگويي به چرايي قتل جوان سياه‌پوست احضار كند، گفت: در صورت استمرار سركوب وحشيانه مردم انگليس مجلس تعطيلي سفارت انگليس را به طور جدي دنبال خواهد كرد.
iran news بازدید : 223 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
رئيس‌‌جمهوري آمريكا در نظر دارد فردا شب با دعوت از جمعي از نمايندگان مسلمانان سراسر اين كشور مراسم ميهماني افطار در كاخ سفيد برگزار كند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "باراك اوباما " در نظر دارد فردا چهارشنبه در نشستي در كاخ سفيد حاضر شود و بعدازظهر فردا نيز ميزبان ميهماني افطار در كاخ سفيد خواهد بود.

اين گزارش افزود: رئيس‌جمهور آمريكا هرساله يك روز را به برگزاري مراسم افطار اختصاص مي‌دهد و مسلمانان آمريكا از سراسر اين كشور به اين ميهماني دعوت مي‌شوند.

اوباما در حالي بخشي از ديپلماسي عمومي خود را به برگزاري ميهماني افطار اختصاص مي‌دهد كه جديدترين نظرسنجي انجام شده در آمريكا نشان مي‌دهد كه دست كم نيمي از مسلمانان در اين كشور از تبعيض نژادي و مذهبي رنج مي‌برند.

بر اساس نتايج اين نظرسنجي حدود 48 درصد از مسلمانان شركت كننده در اين نظرسنجي اعلام كردند كه طي يكسال گذشته در مقايسه با پيروان ديگر اديان در آمريكا از تبعيض نژادي و مذهبي رنج برده‌اند.
iran news بازدید : 225 سه شنبه 18 مرداد 1390 نظرات (0)
يك پايگاه خبري از كشته شدن وزير دفاع سوريه كه ديروز بركنار شد خبر داد در حالي كه تلويزيون سوريه اعلام كرد وي در منزل شخصي به دليل بيماري و به مرگ طبيعي از دنيا رفته است.

به گزارش فارس، پايگاه خبري روزنامه الاهرام در خبري اعلام كرد كه وزير دفاع سوريه كه روز گذشته بركنار شد، امروز كشته شده است.

الاهرام به نقل از برخي منابع منطقه‌اي و سوري اعلام كرد كه منابع آگاه اعلام كردند كه «جسد سرلشگر علي حبيب وزير دفاع سابق سوريه كه بشار اسد شب گذشته وي را بركنار كرد در منزل وي كه كشته شده است، پيدا شد».

الاهرام افزود: تلويزيون سوريه با اعلام اين خبر تاكيد كرد كه وي به مرگ طبيعي مرده است زيرا وي مدتي بود كه از بيماري رنج مي‌برد و وضعيت جسماني وي اخيرا رو به وخامت گذارده بود.

روز گذشته بشار اسد طي حكمي وي را از منصب خود بركنار و داود راجحه را جايگزين وي كرد.

علي حبيب از سال 2009 تاكنون وزير دفاع سوريه بود.

هنوز هيچ مقام رسمي اين خبر را تاييد نكرده است. خبرگزاري‌ رسمي سوريه (سانا) يا ديگر پايگاه‌هاي خبري اين كشور هنوز خبري در اين خصوص اعلام نكرده‌اند.

تعداد صفحات : 33

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 165
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 257
  • بازدید ماه : 1,018
  • بازدید سال : 2,879
  • بازدید کلی : 934,040